Gå til innhold

Litt hyggeligere - hva var BEST med fødselen din? :)

Anbefalte innlegg

Gi oss litt lett stressede førstegangsfødende her inne på 3. trimester noen av deres beste minner fra fødselen som vi kan ta med oss midt oppi all snakken om revning, klipping, hyling og skriking. Vi har fått med oss at det vil bli vondt - men hva overskygget smerten?

Takker for svar :)

Fortsetter under...

Helt enig med GGI. Alt etter at babyen var ute og to timer fra da av var fantastisk. Endelig ferdig med fødselen, det hadde gått bra med både meg og barnet, babyen var endelig på brystet, koste med og så på den nydelige lille gutten min, lå i ro og slappet av, fikk servert mat på sengen og flagg på bordet. Håper det blir like fint neste gang.

Annonse

Den fantastiske følelsen av å kjenne at kroppen jobbet for meg, og at vi virkelig er skapt for å føde:) Selv om det selvfølgelig gjør vondt... Gleder meg til det skjer igjen for tredje gang, og sitter her 5. dagen p overtid...

Jeg hører ikke til her, men kan jo fortelle om mine ganske så fine fødsler:

'

Med førstemann så gikk vannet litt tidlig og jeg ble lagt inn i påvente av å bli satt igang. JM innstilte meg på igangsettelse, så overaskelsen og gleden var stor da riene kom kl 03.00

Jeg ringte mannen min og han kom .

Jeg husker ikke selv, men i følge min man sa jeg på et tidspunkt at jeg måtte på do, men jeg kom ut igjen og sa, Nei her kommer det vist ingenting annet enn baby.

4 timer etter riene startet hadde jeg full åpning.

Ingen sa til meg om det ble gutt eller jente så jeg måtte spørre og JM måtte sjekke :) Jammen meg ble det en liten gutt.

Høres ikke så galt ut dette?

Nr to kan kanskje oppleves som stressende for andre, på kvelden 13 dager på overtid var jeg innstilt på overtidskontroll dagen etter med i gangsettelse, 1,5 timer etter denne tanken hadde jeg baby nr to i armene!, Det ble altså en styrtfødsel og jeg har egentlig ikke noe negativt å si om det . Ut kom det en litt større baby enn sist og nok en gang måtte jeg spørre om det ble jente eller gutt :)

Denne gangen var det altså en jente.

Jeg husker veldig godt den spenningen jeg hadde da fødselen var ferdig og jeg syns det gikk en evighet før jeg fikk vite kjønnet :)

FebruarPrins2013 lurer fordi hun nettopp startet tråden "Hva var VERST ved fødselen".. hehe

Hun tror tydeligvis at jeg (HI) angriper henne på ett eller annet vis med å legge inne en motsatt, litt hyggeligere, tråd. Henne om det. Forøvrig lenge siden jeg har fått argumentet "det er ikke ulovlig" - mistenker en liten aldersforskjell her.

Jaja, jeg er også nysgjerrig, på hva som faktisk var kjekt med det hele! Ulovlig det eller? ;)

jeg vil faktisk vite,derfor lurte jeg,ikke ulovlig det

Hva snakker du om..?

skrev et annet innlegg om hva som er verst med fødselen, så kommer ho med dette innlegget, jeg trenger og vite det,og har behov for det.

Syns det var en fantastisk opplevelse som jeg gjerne gjør flere ganger!! Og sitter nå med nr. 2 i magen. Syns det var fantastisk å bære barnet i magen i 9 mnd, for så å føde dette barnet med egne krefter. Helt sykt hvordan kroppen er laget. Husker pressriene hvor kroppen jobbet av seg selv, jeg bare fulgte med ;) og FOR noen krefter!! Som HI sier så gjør det vondt, men når barnet kommer ut så følte ihvertfall jeg en uendelig lykke!!!! Smertene var plutselig borte og jeg kunne nyte synet av vår vakre skapning. Morkaka kom ut så lett som ingenting og jeg revnet ikke, enda barnet var 4 kg. Det er en lykkerus jeg virkelig gleder meg til å få oppleve enda en gang <3

Syns det er trist at så mange skal prate om sine skrekkhistorier. For det er overhodet ikke slik for de fleste. Få jeg har snakket med har hatt skrekkopplevelser med sin fødsel. Så bare suuuug til dere positive historier. Det er de det er flest av :)

jeg vil faktisk vite,derfor lurte jeg,ikke ulovlig det

Hva snakker du om..?

skrev et annet innlegg om hva som er verst med fødselen, så kommer ho med dette innlegget, jeg trenger og vite det,og har behov for det.

Det er da ingen som har kuppet tråden din ;) Inne på mammanett finnes faktisk den eksakt samme tråden på forumet der om du er så utsultet på info: http://mammanett.no/forum/showthread.php?72398-Hva-husker-du-som-aller-verst-fra-f%F8dsel(ene)-dine

Annonse

[quote name=ØnskerSegSpire_m/spire :)' timestamp='1360143954' post='145026245]

Syns det var en fantastisk opplevelse som jeg gjerne gjør flere ganger!! Og sitter nå med nr. 2 i magen. Syns det var fantastisk å bære barnet i magen i 9 mnd, for så å føde dette barnet med egne krefter. Helt sykt hvordan kroppen er laget. Husker pressriene hvor kroppen jobbet av seg selv, jeg bare fulgte med ;) og FOR noen krefter!! Som HI sier så gjør det vondt, men når barnet kommer ut så følte ihvertfall jeg en uendelig lykke!!!! Smertene var plutselig borte og jeg kunne nyte synet av vår vakre skapning. Morkaka kom ut så lett som ingenting og jeg revnet ikke, enda barnet var 4 kg. Det er en lykkerus jeg virkelig gleder meg til å få oppleve enda en gang <3

Syns det er trist at så mange skal prate om sine skrekkhistorier. For det er overhodet ikke slik for de fleste. Få jeg har snakket med har hatt skrekkopplevelser med sin fødsel. Så bare suuuug til dere positive historier. Det er de det er flest av :)

Fantastisk historie!

Vi suger til oss alt :)

den gleden du føler når du kjenner at nå er fødtselen i gang. man blir spent, forventningsfull og grugleder seg masse. lykken over å føle at man gjør en stor bragd ved å føde ett barn. åselvfølgelig gleden og lettelsen når barnet er ute :)

På første fødsel.... Hmm.. Den tida jeg stod i dusjen og lo over hvor vondt det var. Jada, det ble mye værre :)

Andre gang... Det var vondt mens det stod på, men i ettertid syns jeg alt var fantastisk! Kan ikke si jeg husker noen lettelse når han kom ut, for jeg husker ikke helt, men å se den lille bylten festet til meg via navlesnoren.. Magisk.. Dessuten lå jeg litt på senga med akupunktur og det var ganske bra. Og når jeg steg ned i det varme vannet i badekaret SÅ god. Varte ikke lenge da. Og når jeg fikk kjenne hodet stå i åpningen, det tenker jeg mye på. Utrolig tøft!

Alle tre fødslene mine har vært fantastiske! Og ja, bruker det ordet selv om det var vondt ;) Alle fødslene mine har startet av seg selv og i det små, så jeg har fått tid til å "venne" kroppen på smertene. Jeg har også gått veldig inn i meg selv og konsentrert meg om å puste og var ikke på noe tidspunkt redd for at noe skulle gå galt eller at jeg ikke skulle takle det. Jeg stolte på kroppen min og sykehuspersonalet, noe som gjorde at jeg slappet godt av.

Den følelsen når du kan starte å presse, virkelig jobbe, og følelsen du får når babyen kommer ut er verdens beste! Jeg har følt meg som en verdensmester alle tre gangene, og vært så stolt av meg selv! Og den følelsen når man får holde babyen sin for første gang; priceless! Helt fantastisk! Og som en bonus har fødslene mine gått raskere for hver gang og formen har vært topp etterpå. Kunne ha født 10 ganger til pleier jeg å si, men hadde ikke orket 10 babyer til :P

Det beste var å få epiduralen :P eller,at den begynte å virke ;)

Ellers så var jeg og samboeren min lenge på fødestua før han ble født. Over 12 timer... Opplevde det veldig trygt og godt,og hadde JM for meg selv da det var rolig på føden den natta. Det aller,aller beste var den intime og rolige atmosfæren (etter at jeg fikk epiduralen),og jeg og gubben hadde noen flotte timer og forberede oss på til å se lillegutt. Gikk over 8 timer fra jeg fikk epiduralen til han ble født.

Håper jo det går litt fortere denne gangen,men samtidig ville jeg ikke vært de lange timene foruten :)

Hadde en fantastisk fødselsopplevelse med førstemann, og håper på gjentagelse denne gangen. Men få ting kan måle seg med den intense smerten når hodet står i åpningen, som ble etterfulgt av null smerte. Var så SINNSYKT godt når hodet var ute! (Skal sies at han gled inn og ut av åpningen flere ganger, ble godt tøyd, men fyttirakkern som det sprenger!)

Og så følelsen av å få dette bittelille vesenet opp til seg, adrenalinsjokk av dimensjoner, sov ikke det første døgnet etter fødselen, lå bare og stirret på dette lille menneske vi hadde skapt. Ååååå som jeg gleder meg til å føde, ser virkelig frem til å gå gjennom det en gang til, det er den mest fantastiske opplevelsen jeg noen sinne har hatt.

Og man blir utrolig imponert ove rhvilke krefter som bor i kvinnekroppen, overveldende hvordan kroppen tok over!

Gled deg, sier jeg bare:)

Når pressriene starter og man skjønner at dette er begynnelsen på slutten så er det nesten godt, selv om det er vondt. En jordmor kalte faktisk pressriene for gondt :D

Og i det ungen kommer ut, en fantastisk følelse og lettelse på samme tid :) nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å føde!

Vi hadde masse humor på fødestua.. Og lo mye mellom og gjennom riene. Selv om det var vi vondt, så så videt morsomme i det hele :)

Følelsen i det ungen sklei ut! Priceless :)

Og stunden etter ungen var ute. Ble sydd med mye smertestillende og lå bare utslitt å småprata og så på verdens fineste jente som lå i armene til verdens stolteste og mest rørte pappa <3 lykkefølelse delux! Kan ikke beskrives.. Må bare oppleves ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...