Gå til innhold

Vi med termin i mai :-)

Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg på jeg og!

Har termin 21.mai, så er fortsatt i 2. trimester.

Venter en forundringspakke denne gangen, har to gutter fra før på 3 og 6 år, så nå ville vi ha en overraskelse.

Er selv 33 år og skal føde på st. olavs. Formen er overraskende bra, for det var den IKKE med andremann!

Og ettersom jeg vet dette er siste gang jeg er gravid, prøver jeg å nyte alt med graviditeten denne gangen, selv om jeg vet så absolutt hva jeg går til på slutten av svangerskapet og fødselen..!

Jeg skal også på St. Olavs :) Hørtes ikke lovende ut ift til hva en kan forvente seg på slutten... Første gangs her.... Har du hatt tøffe fødsler?

Nei da,jeg har ikke det.eller, ikke tøffere enn de aller fleste. Jeg tenker mer på at magen kommer til å bli større og større og mer og mer i veien, alt blir tyngre, man føler seg helt fyllt opp med baby, det blir tyngre å puste, vanskelig å snu seg i senga, sover dårligere og så kommer jo riene en dag og de er jo ikke gode... :)

Du er heldig som ikke vet hva du går til!Men det er virktig å tenke at "det som skjer det skjer" og ikke ha for store foventinger i noen retninger, bare bli med på ferden.For den er jækli vond men utrolig spennende!og så får man verdens beste pris til slutt! :)

Tviler ikke. Har lest mange fødselshistorier, lette og vanskelige. Synes det er spennende å høre hvordan andre har opplevd svangerskapet og fødselen, og lar meg ikke skremme. Vet jo at det kommer til å gjøre noe vanvittig vondt, men så lenge man vet det kommer noe godt ut av det, så er det lettere å komme seg gjennom smertehelvete. Min største frykt er å skulle revne fra a-å... Men satser på at det går bra :)

Merker jo at Junior tar mer og mer plass inni magen. Knyte sko fører til sure oppstøt osv, så tenker det blir fint om et par måneder frem i tid når magen er ennå større... hehehe :)

Fortsetter under...

Slenger meg på tråden her jeg og. Først nå jeg kikker innom 3.trimester. Er 28+0 i dag så fra imorgen kan jeg vel begynne å henge her :) vi venter vårt 3. barn, termin er 9.mai. Har to jenter fra før og nå kommer gutten sier de. Rekker selv å bli 28 år før sistemann kommer. Skal føde på st.olavs. Kroppen begynner å krangle litt men jobber 60% og tror jeg skal holde ut litt til (står hele dagen på jobb) :)

Jeg venter også mitt tredje barn, og er 30 år. Deilig å være tidlig ute! :-)

Har dere tenkt på hvordan dere skal ordne permisjon , 80/100% osv .. Vi har begynt tenke litt på det idag, og tenker 80% / 57 uker!

Jeg håper å kunne være hjemme til august 2014, får prøve å spare litt underveis! :-) siste delen som ulønnet permisjon. Får mer penger om man tar ut 100% har jeg hørt...

Annonse

Slenger meg på her jeg og. Er ikke 28 uker og offisielt i 3. trimester før i neste uke, men syns nå at det er mer "relevant" å henge her på dette forumet enn 2. trimester. Så håper det er ok for dere og ;-) hehe...

Jeg er 28 år og andregangs, en gutt på 18 mnd fra før. Blir lillesøster nå!

Vi kommer til å velge 100% lønn, og så blir det ulønnen perm. evt oppsigelse på meg når permisjonen går ut. Skal begynne på mastergrad høsten 2014, så har ikke tenkt meg tilbake i jobb. Tenker å kanskje søke om dagpenger for månedene fra snuppa er året og frem til august. Pappaen skal ta ut sin del gradert utover høsten. Han er selvst. næringsdrivende, så kan ikke være borte 12 uker i strekk....

Termin 4.mai pluss storebror på 18mnd:) Vil være hjemme lengst mulig,har ikke bestemt oss for hvordan vi skal mekke det til ennå. Var hjemme et helt år forrige gang pga avsluttede studier og syntes dette var akkurat passe. Ellers begynner formen å bli sigende,mye tidligere enn forrige gang:s Noen flere som sliter m energi til 100% jobbing? Har ikke lyst å kaste inn håndkledet ennå!

Jeg begynte jobbe redusert forrige uke - så jobber 60% (5 timer istedenfor 8 timer om dagen) Jeg har termin 2 mai. For meg ble det som natt og dag med tanke på energi og trivsel. Føler jeg klarer yte mer på jobb og hjemme.

Jippi, nå er jeg endelig i 3. trimester! :-D

Når det gjelder permisjon blir det 80% denne gangen. Økonomi er ikke noe problem (vi har bl.a. ikke gjeld i det hele tatt) heldigvis. Jeg vil ha mer tid denne gangen siden jeg har 2-åringen i tillegg til en ny baby og jeg vet pga dette at jeg blir mer sliten denne gangen. Ikke noe vits å dra tilbake til jobb og være for sliten og ødelagt til å kunne gjøre noen ting...

Når det gjelder jobbing nå, går det helt fint med 100%. Men jeg sitter på den feite pingvinræva mi foran dataskjerm da. (Det er derfor jeg trener så mye som jeg gjør, jfr tidligere innlegg) :-)

Det hørtes veldig fristende ut! Jobber i helsevesenet så redusert arb.tid pr dag utgår,men er jo muligheter for å redusere antall dager i så fall...Er jo noe m å skulle fungere hjemme også,som du nevner. Ikke noe godt m dårlig samvittighet overfor poden som har sliten og irritabel mor,vil nyte siste tida m han før lillebror kommer! Hva slags reaksjoner fikk du fra arb.giver på redusert arb.tid.HokusPokus1?

Annonse

Jeg har og jobbet redusert en stund, pga. skantende bekken. Men nå har det blitt mye verre, så tror rett og slett jeg er nødt for å kaste inn håndkle. De dagene jeg er på jobb har jeg så vondt på kvelden at jeg er på gråten, masse kynnere osv. Kjedelig.. men heller å kaste inn håndkle enn å presse seg sånn at jeg ender på krykker! Det er min verste skrekk...

Jeg har og jobbet redusert en stund, pga. skantende bekken. Men nå har det blitt mye verre, så tror rett og slett jeg er nødt for å kaste inn håndkle. De dagene jeg er på jobb har jeg så vondt på kvelden at jeg er på gråten, masse kynnere osv. Kjedelig.. men heller å kaste inn håndkle enn å presse seg sånn at jeg ender på krykker! Det er min verste skrekk...

Viktig å ha krefter igjen til fødsel og den lille kommer :)

Jeg kommer til å ta 100% lønn i permisjonen, dette fordi jeg er arbeidsledig når permisjonen er over og må ta høyde for at jeg kanskje må være arbeidsledig litt, og da er det bedre med dagpenger av 100% lønn enn 80%. Har vært 100% sykemeldt siden oktober på grunn av svangerskapsplager, og blir det ut tiden nå, men i mellomtiden har arbeidsplassen min gått konkurs, så jeg har ikke noen jobb å komme tilbake på etter permisjonen.

Er 27+5 i dag, så nå nærmer siste trimester og innspurten seg med stormskritt.

Gleder meg sånn til mai!! :-)

Melder meg inn her jeg å! :) Termin 12 mai og er bikka over 28 uker nå ;) Venter mitt 4 barn, har en jente på 6,5 år og to gutter på 13 og 11 år. Er 31 år og bor i Telemark. Har en del bekkenplager så jobber redusert, men kjenner det snart kan bli veldig vanskelig for meg å jobbe i det tatt. Gledre meg til det som sies skal være en jente kommer :)

Ja, blir bare verre og verre for hver uke. Har termin samme dag som deg. Den siste uka har jeg hatt litt tak i ryggen på kvelden i tillegg til de vanlige kynnerne. Liker ikke det, hadde ikke det sist gang. Men er sikkert fordi jeg er sliten.

Endret av Pus med støvler venter # 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...