Gå til innhold

Vi med termin i mai :-)

Anbefalte innlegg

Heihei :)

Jeg er 29, bor i Kråkstad, gift og venter barn nr 3. Har to gutter fra før, på 8 og 2 år - og bebisen i magen er ei jente som skal hete Oda Sigrid :D

Vi skal føde hjemme og har termin 6. mai. Sluttet i jobben min som avløser i kufjøs ganske tidlig, fordi jeg får stor mage veldig fort, og pga svak rygg ble det strevsomt å bøye seg ned til kujura hehe. Har "alle" de vanlige plagene som bekkenløsning, halsbrann, søvnløshet, tissing, osv... Men har vært i god form veldig lenge, så jeg klager ikke (så veldig). Driver fremdeles med hestene mine, går litt turer, møkker og sånn, så jeg er ikke helt nede for telling (helt ennå).

Gleder meg til hjemmefødsel og til å hilse på lille jenta vår :D

Fortsetter under...

Bagen min har vært pakket i noen uker allerede. Kaller den rett og slett for innleggelsesbagen siden jeg hsr opplevd noen ganger nå at jeg bare plutselig må legges inn samme dag..... Nå har jeg også lagt oppi noen få klær til lillegutt.

Fikk litt halvpanikk her i går da det gikk opp for meg at jeg ikke harnoe som helst klart her hjemme. Vogn, seng og klær må vaskes og det er ganske mye arbeid...

Huff, begynner på det i morgen, legenes mål er jo i uke 34 og det er faktisk bare 2-3 uker til :-O

Tenkte pakke to bager. 1: ha med når fødsel starter, men ting til meg ved bruk etter fødsel og noe klær til jenta. 2: hjemreiseklær til meg og jenta. Noen som tenker sånn?

Jeg tenkte også egentlig dette, med mine to første. Men fant fort ut at det var unødvendig. Man tar rett og slett med for mye... Det holdt med en liten bag til både før, under og etter fødsel :)

Det var en tanke.. Førstegangs og uten erfaring, da er det godt med andres tanker om ting :)

Har dn innleggelsesbag stående her jeg også. Er vel snart på tide å skifte den ut til fødebag. Er i uke 33 og har sykt ofte mye mensen lignende smerter.

Men har det meste klart her, bare å montere sengen og få ting på plass.

Hei. Jeg har bare tenkt på bagen, ikke pakket. Men en liten liste i går med det viktigste, så jeg ikke glemmer noe :) Tror de fleste overtenker dette, da sykehuset i utgangspunktet skal ha alt vi trenger :)

Var hos legen i dag for å ta min andre glykosebelastningstest pga sukker i urinen, og resultatet var for høyt mente sykepleier. Men hun måtte høre med legen før de kunne si noe mer. Hun sa at evt måtte de ringe sykehuset!? Noen som har vært innlagt/diagnosert med svangerskapsdiabetes?? Erfaringer? Ble litt skremt, og bekymret for lillejenta i magen.. har ikke lysst å tilbringe de siste 6 ukene på sykehus :/

Endret av trinisq

Hei. Jeg har bare tenkt på bagen, ikke pakket. Men en liten liste i går med det viktigste, så jeg ikke glemmer noe :) Tror de fleste overtenker dette, da sykehuset i utgangspunktet skal ha alt vi trenger :)

Var hos legen i dag for å ta min andre glykosebelastningstest pga sukker i urinen, og resultatet var for høyt mente sykepleier. Men hun måtte høre med legen før de kunne si noe mer. Hun sa at evt måtte de ringe sykehuset!? Noen som har vært innlagt/diagnosert med svangerskapsdiabetes?? Erfaringer? Ble litt skremt, og bekymret for lillejenta i magen.. har ikke lysst å tilbringe de siste 6 ukene på sykehus :/

Du skal nok bare på sykehuset for å få samtale med diabeteslege/sykepleier slik at de kan veilede deg for hvordan du skal spise og slikt gjennom siste rest av svangerskapet :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...