Gå til innhold

Vi med termin i mai :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lagd 2 lister, en for det jeg kan pakke på forhånd og det jeg må ta med der og da. Her er min liste:

Bleier (får på sykehuset, men tar med et par for sikkerhetsskyld)

Ammeinnlegg

Gatorade sportsdrikk (veldig glad jeg hadde denne sist)

Imsdal flaske med vann

1 pakke bixit kjeks (spiste ikke denne sist, men grei å ha for sikkerhetsskyld)

Truser (mest sannsynlig bruker man nettingtrusene,men sist ble jeg værende på sykehuset noen døgn før de satt meg i gang)

Sokker

2-3 joggebukser

Topper

Hettejakke

Nattdrakt (liker ikke sykehusskjortene)

Toalettmappe (såper, deo, nesespray, ørepropper, purelan til brystvortene, tannkrem, tannbørste)

Leppepomade

Innesko

Babyklær (får låne på sykehuset, men egne til å dra hjem i)

Babyteppe (til å ha over stolen på vei hjem)

Bæreslynge (hadde ikke med dette sist, men så noen som tipsa om det og syns det var lurt)

Evt ørepropper til å høre musikk på mob med. Men ved en vanlig fødsel får man ikke tid til dette

Sminkepung (tror ikke jeg brukte det sist, men greit å ta med)

Helsekort + papirer

Lommebok

Kamera og lader

Mobil og lader

Frukt

Bilstol settes i bilen det nærmer seg. I verste fall sender jeg mannen hjem for å hente ting :) Sikkert noen som synes dette er altfor mye, men hater når jeg glemmer noe, hehe.

Endret av Pus med støvler venter # 2

Slenger meg på denne jeg :) Er nå i uke 30+2, har termin 13. mai, fødested Tromsø, er 20 år gammel :)

Har gått på sv.skaps penger siden uke 17 grunnet fysisk og psykisk krevende jobb. Begynner å bli ganske kjedelig å gå hjemme nå, å gleder meg STORT til lille kommer :)

Endret av H.Hansen

Annonse

Oppdaget til min store glede at jeg hører hjemme i 3.trimester nå!! HURRA!! :D Er 28+1 i dag, og begynner allerede å føle meg utålmodig, synes tiden går sakte akkurat nå, samtidig som terminen nærmer seg med stormskritt! Nå er det plutselig snart på tide å begynne å gjøre barnerom klart, og handle inn en del babyklær. Kanskje gjøre sykehusbagen klar allerede?

Har termin 14. mai med en gutt.

Er gift og har en sønn på 3,5 år.

Skal føde på SUS, håper å unngå setefødsel denne gangen... Skal på 3D UL 11.mai, fikk ikke sett mye på de forrige UL'ene

Er forresten 29 år, blir 30 i løpet av året...

Endret av EliseAS

Velkommen dere nye! :)

Vi er nå 56 dager unna termin!! Begynner bli tungt nå, og tar meg i å uffe-meg daglig ... Hehe! Er vel lov nå?! :P

Jeg har 60 dager igjen. :-) Uffer og akker meg, men innser at jeg skal bli rimelig mye større! Hjelpes!

Hehe, føler at jeg egentlig ikke har så veldig mye å uffe og akke meg for, jeg har nemlig nesten ingen mage... :s Det er ingen som tror at jeg er 28 uker på vei... :P

Men jeg kjenner han inni der!! :)

Er førstegangsfødende, nettopp fylt 27år, og bor sammen med barnefaren.

Skal føde i fredrikstad.

Gleder meg masse til han kommer!!

Hehe, føler at jeg egentlig ikke har så veldig mye å uffe og akke meg for, jeg har nemlig nesten ingen mage... :s Det er ingen som tror at jeg er 28 uker på vei... :P

Men jeg kjenner han inni der!! :)

Er førstegangsfødende, nettopp fylt 27år, og bor sammen med barnefaren.

Skal føde i fredrikstad.

Gleder meg masse til han kommer!!

Er lov og uffe nå ja.. hehe..

Sist svangerskap som var mitt første var helt fantastisk, ingen plager, bare kos og fryd.

Denne gangen er sparkene inni her så vonde at det kommer ukontrolerte gisp og AU! når hun setter i gang inni her.. Magen begynner å bli diger, og folk tror jeg går på slutten, men nei da.. er da i verste fall 2 og en halv måned igjen jo.. :) Bekkenet krøller masse, så kveldene er stort sett nesten låst i sofaen, og jeg ser ut som en gås når jeg går... Mye halsbrann (hadde det sist også), i tillegg så er blodtrykket lavt og det gir meg mye svimmelhet, ørhet og småkvalme, kjennes som om jeg er fyllesyk.. Så nå er jeg LEI!!! men er 67 dager igjen nå, og etter det så kommer verdens beste belønning. :) bare 27 dager til jeg kan si jeg er høygravid jo.. :) :)

Annonse

59 dager igjen i dag - var på ultralyd for et par dager siden (31+4) og den vesle frøkna i magen ble målt til å være 10 %(!) over snittet størrelsesmessig... HJELP! Jeg kastet opp sammenhengende første 16 ukene, og kan ikke skjønne hvorfor hun blir så stor - men de er litt i tvil om termindato etter ordinær ultralyd er riktig, så det kan fort hende hun kommer litt før... :) Spennende er det iallefall!

kan jo slenge meg med her jeg og! har termin 30 mai.

vi har en datter på 5 (og ett halvt!!!) år fra før og venter denne gangen en gutt. dette svangerskapet regnes som risiko svangerskap pga veldig høyt blodtrykk i forrige svangerskap, så har derfor vært sykemeldt siden uke 11. sliter også mye med bekken og rygg (tidligere ryggoperert, så har noen nerver i klem her og der) og småblødninger, så jobb er liksom ikke aktuellt. har en kjempe flott sjef og kollegaer som aldri har gitt meg en smule med dårlig samvittighet.

mye kontroller og ultralyder fyller jo ukene og datteren vår krever jo sitt. fysioterapi og bading (trening i vann) er nei-nei i følge lege og viktig i følge jordmor men jeg velger å følge legens råd i dette tilfellet. infeksjon frister ikke.

ellers driver jeg mye med håndarbeid. hekler og strikker tepper til babyen og sånn.

på lørdag skal vi på baby shopping. satser på å få gjort det hele på en dag (ambisiøst...) slik at alt er i hus.

er forresten 30 år og skal føde på sørlandets sykehus, kristiansand. hører egentlig til flekkefjord, men skal til kristiansand pga risiko.

• 4 uker senere...

Har startet pakkingen! :) Hekler for harde livet for å få ferdig babyteppe før han kommer, og så har jeg så innmari lyst til å lage et eller annet klesplagg også, men synes det er så vanskelig å finne noe jeg kan tenke meg å lage!! Kunne gjerne tenke meg å lære å strikke, men holder meg foreløpig til heklingen, for det har jeg blitt nokså flink til. :P Siste ukene har egentlig gått veldig fort, men er nå sykemeldt og tiden bare snegler av gårde.... :( Aner ikke hva jeg skal fylle dagene med her hjemme. Får ikke gjøre så mye, skal helst ta det med ro... Noen tips? (annet enn hekling..:))

Merker masse spenning av at mai nærmer seg med storm skritt, vl og meke så har jeg termin den 26 mai g det syn jeg er leeeeenge til:(. Men har mye nedpress og asse stikking og ubehag i underliv så håer i hvertfalk eg ikke går over tiden:). Artig å tenke på at man kan begynne å tenke på fødebag:)

Tenkte pakke to bager. 1: ha med når fødsel starter, men ting til meg ved bruk etter fødsel og noe klær til jenta. 2: hjemreiseklær til meg og jenta. Noen som tenker sånn?

Jeg tenkte også egentlig dette, med mine to første. Men fant fort ut at det var unødvendig. Man tar rett og slett med for mye... Det holdt med en liten bag til både før, under og etter fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...