Gå til innhold

Positiv EL test i 3 dager?!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt ny på dette med EL tester så tenkte høre med dere:) Nå har jeg hatt tre dager med positiv eggløsningstester..på mandag var teststreken sterkere enn kontrolstreken, men kun marginalt. Jeg dobbeltsjekket med kjæresten (som ikke vet hvordan testene fungerer) og spurte han hvilken strek som var sterkest, og han syntes at teststreken var litt sterkere. Så igår tok jeg en ny EL test og denne var veldig tydelig positiv - teststreken var klart sterkere enn kontrolstreken. Så jeg antok at det betydde EL var rett rundt hjørnet, men idag tok jeg en test til og om mulig er teststreken enda sterkere idag! Betyr det at EL ikke har vært enda? Hadde sex søndag, mandag og tirsdag (igår), men betyr det at vi burde ha sex idag også for best mulig sjangse? Jeg vet sædcellene lever en stund, men føler det er best med mest..haha..noe sånt!

Anyone?!

Hilsen virrafor førstegangsprøver!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144016993-positiv-el-test-i-3-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du allerede være gravid? Dette kan slå ut positivt på en el-test.

Det har heller ingen betydning hvilken strek som er sterkest, så lenge det er to streker der, er den positiv.

Anonym poster: 1a55758fdda1ee5066505a86ab002154

På EL-testene så skal teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken :) Jeg og trodde jeg hadde positiv i 3 dager men når jeg sjekker testene igjen så ser jeg at den første jeg tok er tydeligere enn de to andre. De andre var liksom litt "delt i to" hvor venstre siden var kjempesterk og høyre litt svakere.. Regner med at de da er negative siden jeg liksom ikke ser helt om de er sterkere eller ikke..

Vanskelig det der , har bare brukt EL tester en gang selv så er ingen ekspert men er ganske sikker ;) Hadde i så fall EL den 20 januar og fikk positiv på Graviditetstesten forrige søndag, altså 14 dpo <3

Men er jo ikke unormalt å ha positiv i 3 dager heller, kan være at kroppen bruker litt tid på å slippe egget bare..

Kan du allerede være gravid? Dette kan slå ut positivt på en el-test.

Det har heller ingen betydning hvilken strek som er sterkest, så lenge det er to streker der, er den positiv.

Anonym poster: 1a55758fdda1ee5066505a86ab002154

Hmm.. Nei tror ikke jeg kan være gravid allerede..første mnd med prøving og ifølge eggløsningskalkulator skal jeg ha EL idag. Har kun hatt to sykluser etter pilleslutt, og begge var på 33dager, så tror EL var igår eller idag.

På EL-testene så skal teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken :) Jeg og trodde jeg hadde positiv i 3 dager men når jeg sjekker testene igjen så ser jeg at den første jeg tok er tydeligere enn de to andre. De andre var liksom litt "delt i to" hvor venstre siden var kjempesterk og høyre litt svakere.. Regner med at de da er negative siden jeg liksom ikke ser helt om de er sterkere eller ikke..

Vanskelig det der , har bare brukt EL tester en gang selv så er ingen ekspert men er ganske sikker ;) Hadde i så fall EL den 20 januar og fikk positiv på Graviditetstesten forrige søndag, altså 14 dpo <3

Men er jo ikke unormalt å ha positiv i 3 dager heller, kan være at kroppen bruker litt tid på å slippe egget bare..

Testen jeg tok for 3 dager siden er sånn som du beskriver - den er lik farge (kanskje litt mørkere, ikke sikker) enn kontrollstreken, men den er tynnere så det kan jo hende det har noe å si? Men de siste to testene jeg har tatt en teststreken tydelig mørkere enn kontrollstreken så der vet jeg jammen ikke. Skal man regne at EL skjer innen 12-36t fra første eller andre av de testene? Hehe lett å bli forvirra i babylagingskokeboka :)

Gratulerer med positiv graviditetstest :)

Takk :D Er veldig vanskelig for folk sier så utrolig mye forskjellig. Du kan jo sjekke el slimet evt føle etter stikkinger i eggstokkene :) Men om du ikke merker EL og kun går etter testene så vil jeg tro at du bør regne med den siste som er positiv. Tror den blir negativ med en gang etter EL siden LH hormonet er sterkest rett før :)

Men om dere hopper i høyet annehver dag/hver dag så kan du jo være trygg på at om du blir gravid denne perioden så blir du det nok da ;D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...