Gå til innhold

HCG nivå i uke 4/5. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Legen min lurer på om det kan være 4 uker i forskjell fra når de først trodde jeg var blitt gravid. De trodde først jeg var i uke 8 nå, men det kan visst se ut som om jeg er ie uke 4 eller 5.

Ved siste blodprøve som ble tatt på torsdag hadde jeg et hcg-nivå på 8900, og har sett at det finnes personer som har hatt resultater på til og med mer enn det jeg har nå.

Noen fler som har erfaringer med hcg-nivå lignende mitt på samme uke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144016979-hcg-niv%C3%A5-i-uke-45-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg var til ultralyd og der sa de at det var på størrelse med 4/5 uker, så vet ikke helt :-/

Har tatt ny blodprøve i dag og får svar på den på torsdag, så er spent på hvor mye den har økt... Hvis den har økt i det hele tatt...

http://www.bobrow.ne.../hcglevels.html

her er en link, jeg er 5uker men hcg 988 ;)

fra befruktning fra siste mens (mIU/ML or IU/L)

7 days 3 weeks 0 to 5

14 days 28 days 3 to 426

21 days 35 days 18 to 7,340

28 days 42 days 1.080 to 56,500

35 - 42 days 49 - 56 days 7,650 to 229,000

43 - 64 days 57 - 78 days 25,700 to 288,000

57 - 78 days 79 - 100 days 13,300 to 253,000

som tabellen viser så er det veldig inviduelt... men så lenge hcg stiger tyder alt står til bra, men må selvfølgelig lytte til kroppen sin, og kontroller til lege/jordmor ;)

Endret av amina88
  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, jeg tok en blodprøve til som sagt på torsdagen, og den kom tilbake på 16.000. Var til ultralyd og fant ut at jeg var 6+5 og hjertet banket fint. Hun sa at de små blødningene jeg har hatt er helt normale, ikke noe å bekymre seg for så lenge jeg ikke har smerter, klumper og store mengder blod (jeg har ingen av delene). Hun sa at det lå fint og alt så bra ut så hun kunne ikke se for seg at noe skulle gå gale.

Så jeg er veldig glad, og veldig fornøyd :) Nå er jeg 8+1 så er spent på om hjertet fortsatt slår på neste ultralyd :)

HCG verdier har en VELDIG sprikende graf :) I uke 7 er det normalt å ligge på alt mellom 7600 og 229 000, og alt innenfor der anser de som "normalt". MEN det er ikke dermed sagt at det er unormalt å ligge under 7600, for så lenge HCG nivået stiger med grei mengde verdier så har det ikke noe å si hva tallet er :)

Så at du ligger på 100 i uke 4 skal ikke du ta som en negativ ting :) alle er forskjellig og jeg kan love deg at på klinikken hvis du prater med jordmor eller lignende så vil de nok si at du skal ta verdiene og det de sier med en god klype salt, for det er veldig individuelt :)

Endret av Lykkebringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...