Mamma&skatt Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Grøten blir spyttet ut og han hylgriner. Men skive som han får spise selv går ned på høykant. Han får tykk velling laget på grøt morgen og kveld, og den spiser han. Gjør det noe at han har 2-3 brødmåltider til dagen? Tenker salt og annet. Spiser prim eller leverpostei. Noen ganger med margarin.
myerz Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Så lenge han spiser både skiver og velling (er vel tynn grøt fra flaske du mener da?) så tenker i alle fall jeg at det ikke gjør noe at han ikke vil ha den grøten Og hvis du bekymrer deg for saltinnholdet i kjøpebrød kan du jo forsøke å bake brød selv, uten salt? Soft Flora har også bordsmør som ikke inneholder salt (blå pakke).. Min lille er ikke så voldsomt begeistret for havregrøt, men hvis jeg blander litt fruktmos oppi (sånn "Ellas kitchen" på pose) så spiser hun det.. Men "Småfolk" sin grøt av ris og pasta glir ned på høykant! Så kanskje prøve andre grøttyper? Slo meg også nå at de fruktmosene sikkert er fine å bruke som pålegg i stedet for syltetøy på brødskiva..
Mamma&skatt Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2013 ja, det går ned med frukt i her også smart å bruke det som pålegg, det skal jeg teste har kun brukt hipp sine grøter og har virket frem til nå, men skal prøve småfolk sin tror jeg. kan egentlig forså at de ikke synes det er så godt å spise det samme alltid, kjekt med litt variasjon
.Lillemy. Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Her er det iallefall viktig å variere med grøt typer, min blir fort lei grøtene hvis han spiser de for mye, varierer mellom hipp og nestle her. På skiven kan du for eksempel bruke: prim smøreost leverpostei makrell i tomat most banann
Sunnybeach4gull :) Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Grøt er litt viktig mht jerninnhold, men om du smører tykt på med leverpostei og gir brokkolimos går det nok bra Men prøv andre grøtvarianter, gjerne for de litt eldre barna eller yngre, ikke bare akkurat 8 mnd grøt. Ville ikke gitt 3 brødmåltid per dag i frykt for at han plutselig blir lei, liker han ikke middag?
myerz Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Kan forresten nevne at leverposteien til Vita inneholder lite salt Hvilken postei pleier dere å bruke? Er det noen typer som er bedre? Vi er fremdeles på første boksen Begynte litt sent med vrødskiver, men de har nå blitt den perfekte "ut på tur"-nisten
Mamma&skatt Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2013 bruker vita sin, den liker han godt har nå forsøkt meg på å lage vaffler (sånne store firkanta) med grovt mel og kun med bittelitt sukker og salt i en ganske stor røre. han synes å like de.jeg syns også at de ble gode. tenker etterhvert å kunne blande i røra eks. gulerotpuree, eple og andre frukter og grønnsaker. da vil han såklart ikke får dette til hvert eneste måltid, men en gang i blant når jeg gidder å lage ei røre, sånn at han får litt variasjon Han liker middag ja, så det får han hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå