Gå til innhold

Delvis sykemelding og dårlig tilrettelegging

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt 40% sykemeldt. Uke 31. Jobber som lærer. Istedenfor å kutte i de oprinnelige timene mine har de heller organisert det slik at jeg og en annen lærer bytter stilling. Det er absolutt ikke heldig for meg siden jeg dermed må forholde meg til masse nye elever, nye rutiner, nye fag og nye lærere å samarbeide med. Med andre ord merarbeid for meg:-( Dessuten er dette i utgangspunktet bare for tre uker, men tipper arbeidsgiver spekulerer i at jeg skal forlenge sykemeldingen. Og det blir jeg jo nesten nødt til nå, orker ikke enda mer endringer. Ba egentlig om å ha kortere dager slik at jeg får litt hvile før henting i barnehagen. Det har det ikke blitt noe av. I dag jobbet jeg full dag, og var helt utslitt og hadde vondt når jeg skulle hente i barnehagen.. Ledelsen har nok sine grunner til å legge det opp slik, men særlig tilrettelagt for meg er det jo ikke... Flere som har opplevd dårlig tilrettelegging?

Fortsetter under...

Huff, dette høres ut som dårlig tilrettelegging. Jeg jobber også som lærer, jeg fikk velge helt selv hvilke timer som skulle bort og hva jeg skulle gjøre. Jeg var veldig fornøyd med den tilretteleggingen.

Ja, kjenner jeg blir frustrert av dette. I dag har jeg fri, men er jo så utslitt at jeg ikke orker stort. Tenkte egentlig å bruke litt av denne dagen til å komme meg på styrketrening for gravide, men var så sliten at jeg ikke kom meg ut døren. Gruer meg til ny dag på jobb i morgen, har jo ikke kontroll på hva jeg egentlig skal gjøre... Og hun som er satt inn i min stilling har heller ikke fått god nok overlapping fra meg, det har det ikke vært tid og overskudd til.. Arg, bare styr dette. Jeg var først sykemeldt 100% i en uke, men ønsket å gå tilbake til jobb. Spurte legen om å få en delvis sykemelding en liten periode, og det godtok han. Men slik det er nå får jeg jo langt i fra fullgod utnyttelse av sykemeldingen. Hadde kanskje vært bedre om jeg var 100% sykemeldt, men jeg vil jo egentlig ikke det heller. Dessuten ser gjerne ikke legn noen grunn til å sykemelde meg 100%. Jeg ønsker helst å opprettholde en mest mulig normal hverdag, være i jobb, treffe elever og kollegaer, men dette ble jo bare stress...:( Syte, syte, syte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...