Gå til innhold

Hvordan innføre soverutiner på dagtid?

Anbefalte innlegg

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Mini våkner kl.07, og da står vi opp. Han pleier å sove 15-30minutters dupper sånn jevnt over utover dagen. Men pleier å holde han våken en time fra kl.18, siden han legger seg kl.19.

Men jeg skulle gjerne ha innført noen soverutiner på dagtid, med lengre soveperioder, og lengre våkenperioder. Hvordan gjør man det? Styrer de ikke det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MIn er fem måneder nå og så vidt begynt å få rutiner på dagen. Står opp åtte ca. Sover ca en time fra 10.30 til 11.30. Sover igjen 15.00 til 16.00 ca. Ikke altid det klaffer og kan bli en ekstra lur innemellom og legger seg som regel rundt 19.00.

Han var som din som bare sov 15 minutter om gangen ca. Det vi gjorde var å holde han våken 20 min etter vær lille lur og så legge han igjen. Gjenntok dette noen dager og han begynte å sove lenger. Sikkert flaks, men funket :) Å for å få lengre våkenperioder så begynte vi med å utvide en halv time om gangen. Underhold ungen så godt det lar seg gjøre. Funker så langt. Men slitsomt den tiden det pågår :)

Skrevet

Det spørs vel litt på alderen tenker jeg.. Syns i alle fall at det var veldig vanskelig å få til noen rutiner på dagen før hun var 5 mnd., sov jo heeele tiden! :P Nå (8 mnd) er hun våken ca 3 timer før hun blir trøtt, og så varierer det jo litt hvor lenge hun sover.. Men sånn ca

Står opp 07:00

Sover 10:00-11:00

Sover 14:00-16:00

Leggetid 19:00

Skrevet

De lange våkenperiodene kommer jo litt av seg selv etter hvert som babyen blir større ;)

Skrevet

min er snart 4 måneder og vi står opp ca 8-9, sover igjen fra 10-12, 14-15 17-18 leggetid ca 20

Skrevet

Merker jeg blir litt sjalu på alle dere som har leggetid kl 19/20, min er våken til jeg legger meg rundt midnatt! Hva er hemeligheten??

Skrevet

Merker jeg blir litt sjalu på alle dere som har leggetid kl 19/20, min er våken til jeg legger meg rundt midnatt! Hva er hemeligheten??

Går for rein flaks, men min kan være sånn innemellom å :)

Skrevet

Hadde leggetid rundt midnatt helt til mini var 5.5 mnd, så vips ble hun kjempe kveldstrøtt. Nå er hun 6 mnd og legger seg kl 19. Rein skjer magi :) så det er håp!

Skrevet

Da krysser jeg fingrene for et lite mirakel her ihuset også!

Skrevet

Jeg legger han 19.30-20.00 uansett om han er trøtt el ikke. I dag ble det kl.19, siden han ikke ville sove en dubb i 17.30 tiden :) vært inne 2 ganger pga smokk og har ikke hørt noe mer enda. Men dette kan godt gå fram til kl 21-22 før han sovner skikkelig. Men tar mindre tid etter hvert.

Gjest -Truseløs-
Skrevet

He he, det var nok flaks her også... ;) La han kl.24 frem til han var 6 uker. Prøvde da å legge han da han var trøtt kl.20, og det fungerte fint. De første nettene våknet han i 3tiden for å få mat, og så sov han plutselig natten igjennom. Prøvde da å legge han kl.19, fordi han sovnet da. Det fungerte fint. Nå legger jeg han før han sovner, men når han er trøtt, kl.19.
Gjest -Truseløs-
Skrevet

Takk for alle svar! Mini er 3mnd., så det er kanskje ikke så enkelt å få rutiner enda.

Skrevet

Ja, hadde tydeligvis store forhåpninger at lille gutt skulle sove kl 19 no. Sov bare i 45 min og har nå vært våken fra kl.19.45 og sovnet akkurat no!!!

*Slåhodeiveggen*

:(

Skrevet

Jeg begynte med leggetid rundt 3-4 mnd, men er jo ikke alltid (sjelden :P ) vi overholder den.. I kveld har vesla våknet tre ganger til nå

Skrevet

Må gå tilbake på mine rutiner :/ Hvert fult leven i fire dager nå så rutiner gikk ut vinduet så langt :P Bedrer seg vist når de nærmer seg ni måneder sa helsesøster så noen måneder å gå på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...