Gå til innhold

Neineineineinei..! Cyste i magen til baby... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

På ultralyd i uke 33 fant jordmor en cyste i magen til babyen... Ble videresendt til Ullevål for videre utredning. Den sitter enten på eggstokken hennes eller på tarmen. Sitter den på eggstokken så er denne ødelagt og må fjernes når hun blir født, sitter den på tarmen så er litt av tarmen ødelagt og må opereres ut... Håpet på at det "bare" var en vanncyste, men den er av et for fast "materiale" til å være dette...

Er mest trolig ikke livstruende for henne, men må si at verdenen min raste sammen totalt når jeg fikk vite... Bare tanken på at babyen min har en cyste på 3,5*3 cm i magen og at hun vil ha det vondt pga dette gjør meg så trist..

Så da blir det fødsel på Rikshospitalet når den tiden kommer og operasjon for lillefrøkna rett etter fødsel...

Huff... ble skikkelig syteinnlegg dette, men trengte å få det ut. Har verdens mest støttende samboer, men er ikke så enkelt når min måte å takle det på er å snakke og hans måte er å koble helt ut...

Anonym poster: d3ba529551ec9c7538377a2e74d43740

Fortsetter under...

Skrevet

Så trist og høre, får håpe det er tarmen kanskje da,så ho kan få barn engang,men må være en forferdelig beskjed og få,ønsker dere alle 3 lykke til, varme klemmer

Skrevet

Dette er nå laaaangt ifra et syte innlegg!! Stakkars lille jenta di :( håper alt går bra, så må du huske å oppdatere oss...

Klemmer*

Gjest -Truseløs-
Skrevet

Ja, enig med at dette absolutt ikke er et syteinnlegg - få det ut! Ikke noe kjekk beskjed å få... Krysser fingrene sammen med deg!

Skrevet

Uff og uff, stakkars dere! Tenk på at dersom den sitter på den ene eggstokken hennes så har hun uansett èn til, så hun vil være i fin stand til å få barn uavhengig av den cysten. Tenk så flott med denne teknologien og at dette oppdages allerede når babyen er i mors liv! Dette fikser de utrolig flinke kirurgene på Rikshospitalet lett som bare det, og etter noen få uker så blir det bare et fjernt minne og dere kan kose dere med veslejenta deres <3

Anonym poster: 12df938be716664bd08b143205b1a28f

Skrevet

Tusen takk for gode ord... Hjelper stort!

Er det noen som har erfaring med cyster i mageregionen til en baby i magen?

HI

Anonym poster: d3ba529551ec9c7538377a2e74d43740

Annonse

Skrevet

Vi fikk samme beskjed på ordinær ul og ble fulgt opp med ul hver 4.uke resten av svangerskapet. Vi fikk beskjed om at det kunne bli operasjon etter fødsel, evt senere. Cysten ble mindre og mindre for hver ul. Etter fødsel var den så liten at legene ville avvente operasjonen. Den dagen vi skulle innlegges for operasjon så fant de ikke cysten igjen ved ul og operasjon ble avlyst.

I ettertid har vi blitt fulgt opp med to ul og cysten er fortsatt borte. Neste ul er ved 1 års alder.

Jeg håper det går like bra for dere! Husk at cysten kan bli borte av seg selv. Lykke til videre i svangerskapet :)

Anonym poster: 92c7bd6e37971bc3643fe5c9d5db0f4a

Skrevet

Men kjære.. Dette er da ikke noe syteinnlegg.. For en tøff beskjed å få. Ønsker dere alt godt og sender en trøsteklem :)

Skrevet

Kjenner en liten jente som opererte bort en cyste rett etter fødsel. Det gikk helt fint det, rutineoperasjon. I dag er hun en vilter treåring!

Anonym poster: 083d0387874a208fdf2faee140620107

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Har ingen erfaring med cyster, men de som jobber ved nyfødtintensiven på Rikshospitalet er i tillegg til å være landets beste rene englene. Hvordan de evnet å kombinere å være faglig profesjonelle og ekte medmennesker er noe vi alltid kommer til å bære med oss. Dere er i de beste hender.

Tenk så bra at dette ble oppdaget nå, så babyen deres slipper unødige smerter.

Likevel må det være kjempeskummelt og jeg sender dere de beste ønsker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...