Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7 år nesten siden sist jeg var gravid, men minnes den kom sånn ca 2 uker etter positiv test.. dvs uke 6 eller 7

er nå gravid med nr tre 4+6 og merker ikke noe ennå.. et par ganger jeg har blitt sånn akutt kvalm og brekt meg noen ganger.... men ikke noe verre : )

når ble dere kvalme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144016856-n%C3%A5r-kom-kvalmen-for-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da slapp du ganske billig unna :)

i mine to svangerksap kom kvalmen i uke 6/7 og varte i 7 mnd hehe

Er 4+6 idag og er ikke kvalm ennå.

men det jeg merker er at jeg får akutt brekninger i enkelte situasjoner....

f.eks hvis jeg akkurat har spist kan jeg plutselig bli uggen å brekke meg

eller hvis jeg er på vei inn på do og kjenner lukta av sånn dospray... da kommer brekniingene som kasat på meg

merkelig følelse : )

Her begynnte kvalmen for 4 dager siden, er 7+0 i dag :) Kommer om natta of tidlig om morgenen når magen er tom for mat. Så hvis jeg husker på å spise sånn hver andre eller tredje time så er jeg nesten ikke kvalm. Men våkner som sagt om natta av kvalme og det er nesten så jeg må spy da. Spennt på hvor lenge det varer. Hadde det fra ca.6 uker til ca. 15 uker de to forrige sv.skapene, da spydde jeg nesten hver dag en periode og ble fortere kvalm av lukter.

Kvalmen startet mildt i uke 6. Nå i uke 8 og kvalmen tiltar og er nå mye verre. Det hjelper å småspise litt jevn og trutt. Spiser jeg for mye må jeg kaste opp. Er også kjempekvalm om morgenen.

Håper det gir seg snart, er slitsomt ;)

Annonse

Hei HH80 ;-)

Jeg har hatt kvalme nå i 3 dager, alltid om jeg blir sulten, eller når jeg ligger. Skikkelig kjedelig. 5+1 nå ;-) Jeg har en tendens til å få rask HCG stigning i starten, og dette gjør meg tidlig plaget. Har også hatt hyperemesis, bare krysser fingrene denne gangen.

Heisann Twigs : )

Er noen dager etter deg jeg da : ) kvlamen er pyton, men som sagt så håper jeg nesten den kommer snart! Den er lissom symbolet for å være gravid for min del i starten før magen kommer ....

har bare hatt disse brekningene jeg da..... regner med kvalmen kommer om en drøy uke her i huset... hvis ikke jeg blir kvalm så kanskje det er jente : ) siden jeg har spydd meg gjennom to svangerskap med to gutter som resultat : )

hvilke andre symptomer har du da twigs? Jeg har ømme og tunge pupper.... er litt trøtt men ikke så ille : )

Her har mannen i huset oppdaget at puppene har blitt større og tyngre, han er helt fascinert, haha.

Ellers så er det vel det at jeg har disse stikkingene, og mensmurringer hele tiden. Må sjekke om jeg har fått mensen hver dag, men det er vel bare det at livmoren utvider seg.

Har ihvertfall funnet mitt middel mot kvalmen ;-) Lakrisbåter. Jeg har knekt i meg nesten en hel pose i dag O.o

Her kom kvalmen ganske nøyaktig ved inngangen til uke 6. Er 6+3 idag. Og har da vært småkvalm noen dger. Her er det gjeldene fra ca 12 og resten av dagen. Morgenene er fine! Merker også at jeg må småspise ofte. Ingen brekninger eller oppkast enda, heldivis. I de to forrige svangerskapene mine har jeg vær svær lite plaget. Da fikk jeg superømme pupper tidlig. Denne ganen er de ikke så ømme. Artig å se at det kan være såpass forskjellig:-)

Spennende dager det her : ) Gå å kjenne hvordan kroppen forandrer seg! Større pupper er jo en skikkelig bonus!! MIne er ømmest ytterst og øverst... opp opp armhulen lissom...

Går inn i uke 6 imorgen og gleder meg villt til å komme gjennom uke 12..... da kan man lissom senke skuldrene litt : ))

Gjest lemon-aid

Aldri..Var bombesikker på at jeg kom til å bli skikkelig kvalm. Er så typisk meg å ha alle symptomene. Var vel heller mer uggen i noen dager, men så gikk det over. Samme følelsen når du ikke har spist frokost og begynner rett på arbeid.

Er snart 11 uker nå, så jeg slapp billig unna. Nå sitter jeg her med ekstremt store, vonde og såre pupper! Men for all del, jeg skal absolutt ikke klage.

Annonse

Her kom det i begynnelsen av uke 5 tror jeg, tok seg gradvis opp og varte hele dagene. Har siste uka fått det bedre og bedre og kvalmen utmerker seg stort sett om kvelden. Er 8+4 i dag, så ser ut til at jeg slipper unna tidlig. Kan jo være litt skummelt når symptomene resuseres så tidlig, men var på u.l. og så en prima baby i går. :)

Skal jo på uke i uke 9+0 DVD om 18 dager, men vurderer å ta en privat før det... Skikkelig hysterisk men jeg må se at det er noe der siden jeg ikke spyr som jeg er vant til : ) har bare pupper som vannmeloner hahaha som tidvis er ømme.... Og så blir jeg ikke mett...

Her kom kvalmen dagen før vi testa.13.dagen etter uttak. Og nå er vi uke 5+0 og kvalmen kommer og går kontinuelrig hele dagen gjennom fortsatt. :) Deilig å kjenne noe!!! :) Håper bare jeg ikke kaster opp,for det er det værste jeg gjør!! :( Men hittil går det finfint <3

For meg var det motsatt ..... Kvalmen var helt j..... Med nr 1, med nr 2 var det noe bedre og nå 6 år etter med nr 3 er jeg bare bittelitt uggen en sjelden gang!!! Nå har jeg ikke vært på ul og sett at alt er bra da , men har ikke hatt verken blødninger eller smerter så må jo regne med at det er noe der inne med et hjerte som slår : ) er i uke 8 nå... Dette svangerskapet har jeg helt annerledes symp... Jeg har treg mage og så brekker jeg meg uten å være kvalm... P jobb istad skulle jeg F.eks tømme en stomsipose ( er sykepleier) og da begynte jeg bare å brekke meg helt plutselig !!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...