Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt multivitaminer spesielt for gravide og ammende (4 tbl som skal tas hver dag). Men synes de er litt dyre...

Lurer på om det er nødvendig eller om jeg bare kunne tatt vanlige multivitamintabletter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar den Gravid lifecare eller hva den heter, gul pakke med 4 tabletter hver dag ja. Den er dyr, men jeg kaster opp en del, så jeg prøver å få i meg det jeg kan. Vet ikke om man MÅ ta vitaminer etter 1.trimester... :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er i uke 17+6 og tar fremdeles folsyre, D-vitamin, spektro multivitamin ( tror jeg det heter ) og tran.

Ikke sikkert det er nødvendig med alt lengre, men jeg tar det nå.

Skrevet

Jeg tar omega3 og calcium Føler det er de jeg får for lite av. Ellers spiser jeg sunt og variert.

Skrevet

jeg tar b-vitaminer og tran, ikke noe annet. Prøver heller å spise variert.

Jeg tror at om man spiser variert så trenger man ikke tilskudd om man ikke blir påvist mangler

Skrevet

Jeg er tom for gravidvitaminene nå, så tenker jeg går over på kun omega3. Eller tran hvis jeg orker :)

Skrevet

Tar Møllers dobbel på morgenen og disse graviditets-vitaminene om kvelden.

Skrevet

Tar multivitaminer – en av de vanlige boksene på apoteket. Verken lege eller jordmor har noen gang nevnt at vitaminene må være spesielt sammensatt for gravide. Vitamin A er vitamin A uansett hvilken boks den kommer i. :-)

Du kan jo sammenligne en boks med vanlige multivitaminer med gravidvitaminer og se om de vanlige mangler noe du trenger.

Skrevet

Jordmor sa at jeg måtte ta tran, ellers ikke noe (med mindre jeg mangler noe, da). Spiser mye grønnsaker og nok frukt og bær, og jernet er bra, så da trenger jeg neppe spise vitaminer i tillegg.

Skrevet

Jeg tar omega-3 (Eskimo) og d-vitaminer. Tar ekstra d-vitaminer da disse ikke finnes i omega-3'en jeg tar og at det er anbefalt å få i seg d-vitaminer i svangerskapet.

Skrevet

Jeg tar lifeline care jeg og, den for de i 2. trimester til og med ammende.

Føler det er lurt :)

Skrevet

Jeg har tenkt å spise opp de gravitamin-tablettene. To mnd igjen av de. Synes det er greit siden jeg har vært mye kvalm, kastet opp og ikke fått i meg nok til å gå opp i vekt enda, men når jeg er ferdig med disse håper jeg at jeg klarer å spise sunt og variert igjen og greie meg uten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...