samu Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 jenta mi blir 6uker imorra. uke 30 av svangerskapet begynte jeg å få smerter i håndleddene. lang historie kort.... nå er jeg sykemeldt og får ikke løftet dattern min. legen min anbefalte meg at far overtok permisjonen min mens jeg er sykemeldt. NAV sier det ikke er lov å være sykemeldt i permisjon... så far må søke om foreldrepenger, og jeg må søke om gjenopptagelse av AAP. papirmølle til tusen. men her er dilemmaet mitt. jobben er mere viktig for far enn oss. han er offesielt hjemme 100%, men drar fortsatt på jobb. jeg kommer aldri til å bli bra i håndleddene. i tillegg har nakke, føtter, ankler, knær og korsrygg begynt å bli stivt og gi meg smerter. jeg har prøvd å fortelle far at dette ikke går. vi har heller ingen til å hjelpe oss. idag begynte han å si, at om han er hjemme, mister han stillingen sin. jeg begynner å bli psykisk og fysisk sliten nå, så jeg svarte: da får du bare dra på jobben og jeg heller si unnskyld når jeg tilslutt mister jenta vår i gulvet. men en ting må du være klar over; enten blir jeg et helvete å bo sammen med, eller så må jeg starte på lykkepilla igjen. vi er tydeligvis ikke like viktig som jobben hans. og jeg syns det er en smule urettferdig at han skal få "mine" penger selvom han drar på jobb. og AAP-pengene er en betraktelig mindre sum enn foreldrepengene mine. beklager, sikkert rotete skrevet, men måtte prøve å få det ut.
Aliniane Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Skjønte ikke helt hva du mente hele veien, men har du vært hos manuellterapeut? Det hjalp meg da kroppen min stivnet på samme måte etter fødsel og jeg ikke klarte å gjøre noe.
Apple80 Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Kan dere klare p betale noen for å hjelpe deg da? Høres ut som en fortvilet situasjon! Ta med babyen og reis hjem til familien din noen dager? Er det lettere å få hjelp da? Lykke til!
samu Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2013 foreslo å leie inn noen, men det blir for dyrt sier han. skulle gjerne ha dratt hjem til familien min, men har bare mamma og hun er veldig syk, og kan ikke hjelpe. får bare bite i meg smertene og håpe jeg ikke mister henne i gulvet.
Aliniane Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Jeg spør igjen: Har du vært hos manuellterapeut? Jeg slet også med at hele kroppen stivnet (håndledd, skuldre, knær, ankler, rygg) og har fått god hjelp til å hjelpe på smertene, samt fått øvelser jeg kan gjøre hjemme for at det ikke skal stivne sånn.
samu Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2013 fått henvisning til fysioterapaut med strøm og bølgetrykk-behandling. hjelper det med manuelterapaut mot betennelse? og hva er forskjell på manuell og fysio....?
Aliniane Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Manuellterapeut er en fysioterapeut med tilleggsutdannelse, kan knekke opp og manipulere i tillegg til "vanlig fysio". Du trenger ikke henvisning, det er bare å finne en der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå