Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest så mye å synes alle har vært eller skal på tidlig ultralyd. Med mine forrige barn har jeg ventet til ordinær ultralyd, men denne gangen har vi lyst til å se litt tidligere. Når bestiller dere privat ultralyd? Altså hvilken uke, er det noen som venter til uke 19? Plutselig ble det litt vanskeligere denne gangen. Og hvor får vi bra behandling aktuelle områder er Oppland, Hedmark og nord i Akershus.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144016762-privat-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som deg. Ikke hatt noe privat de andre gangene, men denne gangen ville vi se at alt er i orden før vi forteller barna. Nå funket ikke det, for vi klarte ikke holde oss lenger og fortalte det forrige helg :-) Men ultralydtimen beholder vi. Den er rett før jeg runder 12 uker. Tenker at da er det mere sikkert på flere måter, og vi får bare dobbelsjekket at det er noen der. Vi skal forøvrig til Det gule huset i Moss. Ikke innenfor ditt område ;-)

Jeg bestilte privat hos Medi3 allerede i uke 3 :P Sa at jeg ville ha om en stund selvfølgelig (etter uke 7), og da var det altså ledig time nå på torsdag, da er jeg 11 uker på vei :P Så selv om jeg bestilte i uke 3 fikk jeg altså ikke time før uke 11 på grunn av manglende tid før da :) Greit å ringe å forhøre seg i alle fall :) Vi skal betale 650 kroner :)

Annonse

Man har bare rett på én ultralyd med mindre man har risikofaktorer (som alder etc) som tilsier at man burde sjekkes for nakkefold o.l tidlig i svangerskapet.

Jeg bor i en stor by og både jeg og alle mine venninner har kun hatt ultralyd i uke 18-19 med mindre det har vært behov for mer screening senere av ulike grunner. Ingen av oss har hatt ul i uke 12.

Hei.

Jeg har hatt to ul allerede pga usikkerhet rundt termin, og medisinbruk tidlig i svangerskapet. Dette blir dekket, men hadde nok tatt privat ul hvis ikke. (og nei, man får ikke dekket mer enn en ul som er den ordinære i uke 18-20 med mindre det er noe spesielt som tilsier at det er nødvendig)

Tror ca 12 uker er et godt tidspunkt å ta ul på :)

Var hos fastlegen på kontroll i dag, og han fant hjertelyden. Er ca 11 uker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...