Gå til innhold

Fikk VALIUM av legen i dag! Kan dere som har vært borti valium VÆRE SÅ SNILL se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å fly om noen uker. Fikk 4 valium, 5mg. Reisen en vei tar 3 timer.

Har ekstrem flyangst. Svetter, skjelver, gråter og får panikk. Jeg har noen spm jeg håper noen kan svare på, selv om det er individuelt. Det er godt og betryggende å høre andres erfaringer.

Hvordan virker Valium på deg? Hvor lang tid tar det fra du tar valium til den begynner å virke? Og hvor lenge sitter den i kroppen?

Skal fly kl 7 om morgenen og landet kl 11. Vil gjerne være oppegående den dagen siden jeg skal treffe mange mennesker og hjelpe til i dåp. Er redd for å være trøtt og sløv hele dagen, samtidig som jeg er livredd for at valium ikke skal fungere på meg. Reiser med mann og 1åring.

Hvor mange er det lurt å ta? Jeg fikk bare 4 av legen, men jeg har veldig lyst å teste hjemme først for å se hvordan jeg blir og om det fungerer. Hvordan burde jeg gjøre det?

Takker masse for svar!

Anonym poster: b472496c83f9a74e43d5b31631766822

Bare lurer på en ting: Hvorfor har du fått valium? Jeg har også flyskrekk og har da fått sobril. Har bare sagt "ja takk" og tenkt at det er det man får ved flyskrekk wink.png

Har hørt at det er vanskligere å få sobril enn valium.. Jeg aner ikke. Tror ikke legen min vil skrive ut mere til meg. Kanskje hun er redd de skal bli missbrukt? Har også hørt at sobril fungerer mye bedre på flyskrekk enn valium. Ikke så mye jeg kunne gjøre med det. :/ Hva tenker du?

Anonym poster: 81acb1c81c8c02a4bae2daea0e4cdab7

Ok, jeg bare lurte ;) Selv syns jeg Valium høres "verre" ut enn sobril ;)

Man må vel bare ta det legen gir ut ;)

God flytur :)

Skrevet

Valium tar lengre tid å få ut av kroppen enn sobril. Du kan prøve valium (ville ha prøvd en halv) hjemme for å se om du blir veldig trøtt/påvirket av dem. Da vet du litt hva du går til mtp hvordan du fungerer når du kommer fram.

Jeg synes det er veldig bra at du trosser angsten og flyr likevel. Og så lenge du har mannen med er det definitivt bedre for barnet å se en rolig og sløv mor enn en hysterisk en.God flytur, slapp av, senk skuldrene og la ikke fantasien ta overhånd. Det går bra!

Skrevet

Har du prøvd vanlige reisesyketabletter som f.eks Postafen eller Marzine? I tillegg til å bli flysyk (ekstremt svimmel) så har jeg også lettere panikkangst som kommer og går, og jeg føler det hjelper med en reisesyketablett. Blir litt trøtt og føler meg likegyldig til hele fly-opplegget (vanskelig å forklare), men det demper angsten veldig.

Anonym poster: 54c69f72339b7461037f478b38b99376

Skrevet

Hei. Jeg har også ekstrem flyskrekk. Hyler, bærer meg, hyperventilerer, svetten siler og jeg tror min siste time har kommet. Helt teit, jeg vet.

Her må jeg ha minst 2-3 valium for virkning, da blir jeg småsløv og sovner. 1 har overhodet ingen effekt dessverre. Foretrekker derfor å hive innpå 3-4 øl, da er jeg mye mer avslappet uten at jeg er overstadig eller dopa.

Forresten så tok jeg ingen ting før forrige flytur. Da satt hele familien på flyet, og da var jeg mer avslappet. Så lenge jeg drar mann og barn med meg i døden, så er det liksom greit. hehe

Skrevet

Valium tar lengre tid å få ut av kroppen enn sobril. Du kan prøve valium (ville ha prøvd en halv) hjemme for å se om du blir veldig trøtt/påvirket av dem. Da vet du litt hva du går til mtp hvordan du fungerer når du kommer fram.

Jeg synes det er veldig bra at du trosser angsten og flyr likevel. Og så lenge du har mannen med er det definitivt bedre for barnet å se en rolig og sløv mor enn en hysterisk en.God flytur, slapp av, senk skuldrene og la ikke fantasien ta overhånd. Det går bra!

Takk for svar. :) Jeg tenkte jeg skulle prøve hjemme nå i kveld. Jeg har nå tatt en halv tablett for 20 min siden. Nå har jeg tatt en halv til, for 5 minutter siden. Merker ingenting enda..

Skrevet

Jeg tar en like før man skal inn i flyet. Tar ca 30 min fø den virker. Merker ingenting utenom at jeg ikke blir redd. Aldri blitt sløv ellerno sånt. Skal jeg på en lang flytur tar jeg en til etter noen timer

Skrevet

Det fungerer jo ikke!? jeg tenker at jeg fremdeles gruer meg til å fly og jeg tror jeg hadde vært redd. 30 min siden jeg tok. Merker ingenting, tror jeg.. :S

Skrevet

Mmm...Valium. Ta pilla di, len deg tilbake og nyt flyturen :) Blir ekstra deilig med et glass rødvin på toppen. God tur!

Anonym poster: c99e5b95e4904cc80c028e0277610773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...