Gå til innhold

Fikk VALIUM av legen i dag! Kan dere som har vært borti valium VÆRE SÅ SNILL se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å fly om noen uker. Fikk 4 valium, 5mg. Reisen en vei tar 3 timer.

Har ekstrem flyangst. Svetter, skjelver, gråter og får panikk. Jeg har noen spm jeg håper noen kan svare på, selv om det er individuelt. Det er godt og betryggende å høre andres erfaringer.

Hvordan virker Valium på deg? Hvor lang tid tar det fra du tar valium til den begynner å virke? Og hvor lenge sitter den i kroppen?

Skal fly kl 7 om morgenen og landet kl 11. Vil gjerne være oppegående den dagen siden jeg skal treffe mange mennesker og hjelpe til i dåp. Er redd for å være trøtt og sløv hele dagen, samtidig som jeg er livredd for at valium ikke skal fungere på meg. Reiser med mann og 1åring.

Hvor mange er det lurt å ta? Jeg fikk bare 4 av legen, men jeg har veldig lyst å teste hjemme først for å se hvordan jeg blir og om det fungerer. Hvordan burde jeg gjøre det?

Takker masse for svar!

Anonym poster: b472496c83f9a74e43d5b31631766822

Skrevet

Jeg blir totalt drita og ler og bråker og står i. Helt jævlig.

Anonym poster: b3bbb1d1c8845c689e7f22cd960243ef

Skrevet

Jeg har ikke tatt Valuim (og har heller ingen planer om det), men om du skal sjekke hjemme -ta bare en halv tablett! Valium er 'sterke saker' og hvem vet.. kanskje det holder med en halv tablett for deg til å bli 'slått i bakken'..?

Anonym poster: f2671cf8e7a9a033a23c6d2305ddd102

Skrevet

Tok valium for akkurat det samme og det holdt med en. Merka litt til angsten. Hadde jeg tatt to ville jeg vært i tåka resten av dagen. Er vanskelig det der siden allle reagerer forskjellig så ville startet med 1 og så tatt den andre hvis du merker noe når du flyr :)

Anonym poster: a81308ed3bd4257fd4c9238c64b5d588

Skrevet

Har ekstrem flyangst. Svetter, skjelver, gråter og får panikk. Jeg har noen spm jeg håper noen kan svare på, selv om det er individuelt. Det er godt og betryggende å høre andres erfaringer.

Hvordan virker Valium på deg? Hvor lang tid tar det fra du tar valium til den begynner å virke? Og hvor lenge sitter den i kroppen?

Skal fly kl 7 om morgenen og landet kl 11. Vil gjerne være oppegående den dagen siden jeg skal treffe mange mennesker og hjelpe til i dåp. Er redd for å være trøtt og sløv hele dagen, samtidig som jeg er livredd for at valium ikke skal fungere på meg. Reiser med mann og 1åring.

Hvor mange er det lurt å ta? Jeg fikk bare 4 av legen, men jeg har veldig lyst å teste hjemme først for å se hvordan jeg blir og om det fungerer. Hvordan burde jeg gjøre det?

Takker masse for svar!

Jeg har 0 virkning av 5 mg, merker ikke at jeg har tatt noe. Men om jeg tar to blir jeg slapp og trøtt og angsten forsvinner. Tar ca. 20 min før den begynner å virke. Varer i 3-4 timer.

Valium har ingen virkning dersom du ikke har angst, det er mao. helt meningsløst å prøve hjemme først, du vil ikke merke at du har tatt den da (du kan bli litt trøtt eneste).

Anonym poster: d4675f12192db7697ed4119722d4da04

Skrevet

Ta en hjemme, så ser du jo om det har effekt. Da har du jo fortsatt 1,5 igjen til hver vei. Kanskje du må ta dem lenge før du skal på flyet så effekten begynner å gå ut en stund etter dere er framme.

Noen blir veldig sløve, andre merker ikke noe annet enn at man ikke blir redd.

Anonym poster: 67a799c5016caf9b657a04bf31b71698

Skrevet

Fikk det i forbindelse med en undersøkelse. Aldri mer.

Anonym poster: b3bbb1d1c8845c689e7f22cd960243ef

Skrevet

Prøv deg frem på forhånd med en tablett.

Jeg har i en kort periode tatt Valium mot angst. 5 mg virket etter ca. 30-60 min. Ble ikke "dopa", men fikk en litt "fjern" følelse. og det var som om det la seg et lag bomull over glasset jeg følte jeg hadde i magen. Pakker inn angsten, på en måte.

Anonym poster: fb491f21ec3f6a185cf419ec007b9f5c

Skrevet

Hvis man er rolig og avslappet hjemme, vil valium virke anerledes enn om man har panikkanfall på fly.

Hva har legen skrevet på forordningen? Her bruker det å stå, feks 1-2 tbl..

Anonym poster: bd2299ecddbd6b13fd2d35cf99192a51

Skrevet

Jeg må ofte bruke slike medisiner ett par ganger før de funker som de skal.. Så jeg hadde testet en var jeg deg :-) syns ikke det er så sterke saker, mye mer kontrollerbart enn feks alkohol for meg i alle fall.

Anonym poster: a896fd742abed1527bf236ee2d3e45e1

Skrevet

ifølge felleskatologen: Absorpsjon: Raskt. Maks. serumkonsentrasjon etter 30-60 minutter med store individuelle forskjeller.

Skrevet

Dersom du vet du har ekstrem flyangst - hvorfor bestiller du flyreise da?

Valium virker ved å dempe angsten, men du er klar over at virkningen varer en god stund? Har du barn du skal ta hånd om under reisen? Da syns jeg det er uansvarlig å være dopa ned.

Anonym poster: e2abd9979b613d18754a1d5a3242ce6b

Skrevet

Fikk valium 5mg en gang, ingen problem, tok en halv tablett og det hjalp utrolig bra for meg.

Skrevet

Dersom du vet du har ekstrem flyangst - hvorfor bestiller du flyreise da?

Valium virker ved å dempe angsten, men du er klar over at virkningen varer en god stund? Har du barn du skal ta hånd om under reisen? Da syns jeg det er uansvarlig å være dopa ned.

Anonym poster: e2abd9979b613d18754a1d5a3242ce6b

Jeg flyr med mannen min. Han skal ta seg av barnet.

Er ikke snakk om å være dopa ned, heller.

Jeg flyr fordi jeg ikke vil la angsten ta kontroll over livet mitt. Jeg vil fly, og derfor gjør jeg det. Skal i barndåp (hvor jeg er fadder) og treffe familie og venner. Bor på andre siden av landet fra venner og familie, så jeg må jo neste bare fly. :)

Anonym poster: 81acb1c81c8c02a4bae2daea0e4cdab7

Skrevet

Takk for svar, alle dere. :) Er det noens om vet hvor lenge virkningen sitter i? Om jeg tar 1 tablett på morgenen, vil jeg føle meg sløv og anderledes senere på dagen? Eller blir jeg helt som normal etter virkningen går ut?

Skrevet

Hvis man er rolig og avslappet hjemme, vil valium virke anerledes enn om man har panikkanfall på fly.

Hva har legen skrevet på forordningen? Her bruker det å stå, feks 1-2 tbl..

Legen sa jeg kunne starte med en halv tablett.. Om det ikke fungerte så kunne jeg ta en halv til osv. Jeg spurte om jeg ikke kunne få en ekstra, slik at jeg kunne teste det her hjemme. Hun ville ikke skrive ut mere enn 2 til hver flyreise.

Skrevet

Tok valium for akkurat det samme og det holdt med en. Merka litt til angsten. Hadde jeg tatt to ville jeg vært i tåka resten av dagen. Er vanskelig det der siden allle reagerer forskjellig så ville startet med 1 og så tatt den andre hvis du merker noe når du flyr smile.png

Anonym poster: a81308ed3bd4257fd4c9238c64b5d588

Du som har tatt for flyskrekk du også.. Kan du utdype litt mere? :) Hadde du veldig angst for å fly? Ble du så trøtt og sløv at du ville hatt problemer med å ta ansvar for et barn under flyreisen?

Hvor lenge satt det i på deg? Dilemma.. Har så lyt til å fjerne angsten, men også lyst til å være oppegående når jeg lander siden jeg har så mye å gjøre og mange mennesker å treffe..

Skrevet

Jeg vil tro det holder med 1. De gangene jeg har brukt det har det holdt å ta 1/2 time før takeoff. Det fjerner kkke tankene, men man blir roligere på et vis. Jeg fikk ingen "dopa" effekt og ingen tundt meg merka noe forskjell.. Bortsett fra at jeg ikke gråt da flyet skulle ta av ;)

For de som mener det er uansvarlig å ta foran barn.. Skjønner ikke helt argumentet. Det må da være bedre med en fattet mor enn en som redselen skinner av. Og man mister da ikke kontrollen heller. Snakk om å være hysterisk. Og hun har med mannen som tar seg av barn. Det må da være en mye bedre løsning enn å drasse med hele familien på tur iver hele landet i bil?

Det somvar ulempen syntes jeg, var at da flyet landa og jeg senket skuldrene helt, (Som sagt.. Jeg var litt redd men ikke på samme måten..) så ble jeg veldig trøtt resten av dagen. Og det er jo litt ubehagelig.

Hvor mye effekt du får av det hjemme vet jeg ikke, men du får hvertfall sjekket at du tåler de og ikke får noen uønsket reaksjon hvertfall ;)

Lykke til :)

Skrevet

Har fått valium flere ganger ved sykehusundersøkelser/operasjoner, men de har ingen effekt på meg. Merker ingenting. Blir verken mer eller mindre avslappet eller noe.

Kan legge til at slik har jeg det med annen type medisiner også. Må ofte ta over dobbel dose for at jeg i det hele tatt skal kjenne noe. Der andre klarer seg med en paracet må jeg ta 2 Pinex Major f eks. Blir ikke sløv eller noe av det heller, merker bare at smerter blir litt mindre ;)

Jeg ville ha prøvd å tatt en valium før du skal reise, slik at du vet litt om hvordan den funker på deg.

Anonym poster: 22edeb6d77e865cec70cefb290da948c

Skrevet

Jeg vil tro det holder med 1. De gangene jeg har brukt det har det holdt å ta 1/2 time før takeoff. Det fjerner kkke tankene, men man blir roligere på et vis. Jeg fikk ingen "dopa" effekt og ingen tundt meg merka noe forskjell.. Bortsett fra at jeg ikke gråt da flyet skulle ta av ;)

For de som mener det er uansvarlig å ta foran barn.. Skjønner ikke helt argumentet. Det må da være bedre med en fattet mor enn en som redselen skinner av. Og man mister da ikke kontrollen heller. Snakk om å være hysterisk. Og hun har med mannen som tar seg av barn. Det må da være en mye bedre løsning enn å drasse med hele familien på tur iver hele landet i bil?

Det somvar ulempen syntes jeg, var at da flyet landa og jeg senket skuldrene helt, (Som sagt.. Jeg var litt redd men ikke på samme måten..) så ble jeg veldig trøtt resten av dagen. Og det er jo litt ubehagelig.

Hvor mye effekt du får av det hjemme vet jeg ikke, men du får hvertfall sjekket at du tåler de og ikke får noen uønsket reaksjon hvertfall ;)

Takk for et godt svar. :)

Mener du at du tok en halv tablett en time før takeoff, eller at du tok en halvtime før takeoff? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolkte det du skrev, mulig jeg er litt kort. ;)

Jeg må nesten bare rengne med å bli litt trøtt resten av dagen da..? Litt kjipt, men nesten bedre det enn å sitte med sterk angst i noen timer, tenker jeg. Har presset meg igjennom flyreiser før uten beroligende, men da har jeg vært helt utslit psykisk og fysisk etter reisen. Blir jeg vare vanlig trøtt, eller blir jeg også fjern resten av dagen? Om jeg bare blir trøtt, så kan jeg jo klare meg resten av dagen. Skal treffe mange mennesker, familie, pakke ut, bake kake og hjelpe til å pynte til dåp. Blir man litt sånn borte-vekk eller bare litt trøtt?

Beklager at jeg spør så mye, men jeg sitter på en redsel for å fly og ta valium uten at jeg vet hva jeg går til. Du får unnskylde meg. :)

Skrevet

Takker masse for svar!

Bare lurer på en ting: Hvorfor har du fått valium? Jeg har også flyskrekk og har da fått sobril. Har bare sagt "ja takk" og tenkt at det er det man får ved flyskrekk ;)

Skrevet

Har fått valium flere ganger ved sykehusundersøkelser/operasjoner, men de har ingen effekt på meg. Merker ingenting. Blir verken mer eller mindre avslappet eller noe.

Kan legge til at slik har jeg det med annen type medisiner også. Må ofte ta over dobbel dose for at jeg i det hele tatt skal kjenne noe. Der andre klarer seg med en paracet må jeg ta 2 Pinex Major f eks. Blir ikke sløv eller noe av det heller, merker bare at smerter blir litt mindre wink.png

Jeg ville ha prøvd å tatt en valium før du skal reise, slik at du vet litt om hvordan den funker på deg.

Er du mere vant til å ta beroligende og andre tabletter siden de ikke fungerte? Nå ble jeg plutselig litt redd for at de ikke skal fungere på meg.. :P

Skrevet

Takker masse for svar!

Bare lurer på en ting: Hvorfor har du fått valium? Jeg har også flyskrekk og har da fått sobril. Har bare sagt "ja takk" og tenkt at det er det man får ved flyskrekk wink.png

Har hørt at det er vanskligere å få sobril enn valium.. Jeg aner ikke. Tror ikke legen min vil skrive ut mere til meg. Kanskje hun er redd de skal bli missbrukt? Har også hørt at sobril fungerer mye bedre på flyskrekk enn valium. Ikke så mye jeg kunne gjøre med det. :/ Hva tenker du?

Skrevet

Takk for et godt svar. :)

Mener du at du tok en halv tablett en time før takeoff, eller at du tok en halvtime før takeoff? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolkte det du skrev, mulig jeg er litt kort. ;)

Jeg må nesten bare rengne med å bli litt trøtt resten av dagen da..? Litt kjipt, men nesten bedre det enn å sitte med sterk angst i noen timer, tenker jeg. Har presset meg igjennom flyreiser før uten beroligende, men da har jeg vært helt utslit psykisk og fysisk etter reisen. Blir jeg vare vanlig trøtt, eller blir jeg også fjern resten av dagen? Om jeg bare blir trøtt, så kan jeg jo klare meg resten av dagen. Skal treffe mange mennesker, familie, pakke ut, bake kake og hjelpe til å pynte til dåp. Blir man litt sånn borte-vekk eller bare litt trøtt?

Beklager at jeg spør så mye, men jeg sitter på en redsel for å fly og ta valium uten at jeg vet hva jeg går til. Du får unnskylde meg. :)

Hehe.. Leste over etter jeg postet og tenkte det kunne misforståes ;) mente 1 tablett 1/2 time før takeoff. Kanskje 45 minutter før, så er du helt sikker. Min erfaring er at tabletten har mest effekt ca 1 time etter den er tatt og etter to så begynner den å ebbe litt ut på en måte..

Har ekstrem flyangst selv, så forstår godt hvor du kommer fra.

Jeg syntes trøttheten tok litt overhånd etterpå.. Sånn at det er litt vondt i kroppen om du skjønner. Men det kan jo også ha sammenheng med dårlig søvn natta før flyreise.. Og at jeg er så letta når alt er over.

Derfor tenkte jeg kanskje det var lurt at du prøvde en hjemme først. Da ser du hvertfall hvor trøtt du blir :) min erfaring er hvertfall ikke at man blir borte-vekk ;)

Er veldig vanskelig å forklare hvordan de funker.. Men man mister litt den angsten som gjør at man spenner seg og den urolige følelsen. Man greier ikke helt å bli redd på en måte. Litt likegyldig, men ikke likegyldig til andre ting om du skjønner..

Ikke helt dagen for å forklare på en god måte kjemner jeg her :P

Bare spør om det er mer du lurer på ;)

Skrevet

Kan legge til at slik har jeg det med annen type medisiner også. Må ofte ta over dobbel dose for at jeg i det hele tatt skal kjenne noe. Der andre klarer seg med en paracet må jeg ta 2 Pinex Major f eks. Blir ikke sløv eller noe av det heller, merker bare at smerter blir litt mindre ;)

Er du mere vant til å ta beroligende og andre tabletter siden de ikke fungerte? Nå ble jeg plutselig litt redd for at de ikke skal fungere på meg.. tongue.png

Nei, har aldri tatt beroligende utenom disse undersøkelsene/operasjonene. Tar også sjelden smertestillende, men vet jeg må ta sterke tabletter når jeg først tar noe. Snodige greier egentlig, men sånn er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...