Gå til innhold

Opplevd at barnet våkner brått og skriker om kvelden?

Anbefalte innlegg

Hei DIB-damer.

Jeg jobber som journalist for Foreldre & Barn og skal skrive en nettsak om nattskrekk hos barn.

Nattskrekk er når barnet våkner brått og gråter/ skriker, som oftest prøver man å roe barnet men man får ikke kontakt.

Dette er frustrerende og ekkelt, begge mine barn har jeg opplevd dette med!

Er det noen av dere som har opplevd lignende hos barnet/ barna da de var rundt 3-års alder?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei! ser at det er ei stund siden du skrev ett innlegg her, men jeg har ett barn som våkner av nattskrekk og hun blir snart 3 år! En periode var det veldig ofte, men nå er det ikke så ofte (heldigvis!)

Vi hadde det faktisk første gangen da lillemann var 14 mnd. Utrolig skremmende. Det eneste som fikk ham ut av transen var en flimrende tv-skjerm (som ble skrudd på ved et uhell, mannen satte seg på fjernkontrollen) og ikke lenge etterpå sovnet han igjen etter å ha skreket i en evighet....

Vi har hatt det et par ganger til, men da visste vi hva det var så da var det ikke så skremmende og vi passet bare på at han ikke skadet seg.

Jeg har en gutt på 2,5 år som vi bråvåkner av på nettene pga skriking. Da er han ofte helt hysterisk og skriker fortsatt når jeg tar han på fanget og stryker på han. Da hjelper det kun at jeg eller pappaen ligger sammen med han resten av natten, eller at han blir med oss i vår seng. Det er skikkelig ekkelt og ikke særlig gøy å våkne til midt på nettene.

Vi har også hatt det sånn fra kanskje 2,5år og noen ganger enda (hu er snart 5)

Det var i starten utrolig skremmende, men etter hvert skjønte vi at hu drømte og tok bare tida til hjelp. Klemte og koste for å roe henne ned. Noen ganger går det fort over og noen ganger går det 5min

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...