LettBris Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Hei DIB-damer. Jeg jobber som journalist for Foreldre & Barn og skal skrive en nettsak om nattskrekk hos barn. Nattskrekk er når barnet våkner brått og gråter/ skriker, som oftest prøver man å roe barnet men man får ikke kontakt. Dette er frustrerende og ekkelt, begge mine barn har jeg opplevd dette med! Er det noen av dere som har opplevd lignende hos barnet/ barna da de var rundt 3-års alder?
LillemorHeidi Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Vår datter har hatt dette i ca et år. Hun er nå tre. Vi var skikkelig bekymret før vi fant ut hva det var. I perioder har hun det hver kveld til samme tid også roer det seg for så å begynne igjen.
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Jenta mi hadde en periode med dette da hun var 2,5 år. Ho våknet på natten, ofte rundt midnatt og skrek i sengen. Prøvte å roe henne ned, men Ho skubbet meg vekk. Måtte sitte på siden å passe på at Ho ikkje datt ut av senga. I begynnelsen var det veldig ekkelt og jeg forstod ikkje hva som skjedde. Men så leste jeg om det,.og da var det bare å passe på Ho. Ho husket ingenting dagen etter.
Pesta Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Ja vi hadde noen episoder da gutten var straks 2 år gammel, og nettopp var blitt storebror. Det var i 22-23 tiden på kvelden et par kvelder på rad, så gav det seg heldigvis. Han ropte NEI og var hysterisk, ble helt krakilsk da vi prøvde å roe ned eller trøste. Sovna igjen etter en 5-10 min.