Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan selvfølgelig velge om du lager selv eller kjøper ferdig!

Jeg kjøper pulver i butikken i hovedsak fordi helsesøster anbefaler denne, fordi den inneholder de vitaminer etc som babyen trenger.

Det sies vel at risgrøt er mildt og lett fordøyelig og derfor greit å begynne med! Gjerne uten smak, for de grøtene med smak er veldig søte, og da vil babyen kanskje ikke ha grøt som ikke er så søt senere.. smak kan man heller tilsette selv senere (fruktmos osv)

har også hørt at det kan være lurt å introdusere en grøt med gluten tidlig, og helst mens man ammer, fordi det kan ha en positiv effekt i forhold til hvor godt magen tåler gluten..

Som hun over sier her prøv å ungå grøt med tilsatt frukt eller smak. Har prøvd litt forskjellige grøt typer , men lillegutt tåler dem ikke og får mye vondt i magen uannsett hva vi gjør. Banan er ikke å anbefale siden det kan føre til hard mage. Så her går det i søtpoteter, advokado, gulrøtter, mango frem til magen han tåler grøten :) Mme ved siden av.

Kan anbefale Holle grøten. Den er økologisk og uten all slags krimskrams. Den smaker også best. den er naturell, så jeg pleide å tilsette litt sviskepure både for smaken og magen sin skyld :)

Den har jeg ikke prøvd. Hvor får jeg kjøpt den?

Annonse

Kan anbefale Holle grøten. Den er økologisk og uten all slags krimskrams. Den smaker også best. den er naturell, så jeg pleide å tilsette litt sviskepure både for smaken og magen sin skyld :)

Det med at de smaker best er nok litt individuelt... Lille frøken her brekker seg av de grøtene, he he ;) Tror vi har forsøkt alle typene, både med og uten fruktmos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...