skorpi81 Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har alltid hatt lyst på 3 barn, derfor er jeg nå gravid med nr. 3. Jeg har vært veldig kvalm de første ukene med de to andre også, men ikke i så stor grad som nå! Dette er rett og slett det verste jeg noen gang har vært borti! Jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Jeg er nå 9+3 uker på vei, og har følt det sånn siden jeg var 6 uker på vei. Skulle liksom ønske at jeg kunne sove meg gjennom dagene, men jeg får liksom ikke sove ordentlig mer, fordi jeg sover så mye fra før av. Jeg er kvalm HELE DAGEN lang.......og brekker meg stadig vekk. På kvelden virker det som det topper seg, for da kaster jeg opp i tillegg. Jeg tenkte før jeg ble gravid at jeg skulle tåle å være kvalm, så lenge jeg ikke kaster opp, men det er enklere sagt enn gjort. Er så skrekkelig kvalm! Har prøvd reisesyketabletter, men ble så utrooolig trøtt av de.... Og denne gangen er det så vanskelig å få i meg drikke. Det eneste jeg greier å drikke uten å kaste opp etterpå, er slush! Så jeg får i meg 1 stor slush pr. dag. (Kan jo ikke fly i butikken hele tida, ikke at jeg orker heller). Det hjelper på kvalmen å hvile, så jeg er sykmeldt for tiden. Men orker jo ikke gjøre noen ting her hjemme, så jeg får så dårlig samvittighet ovenfor samboeren min som rett og slett må ta seg av alt! Igår fikk jeg spist litt frokostblanding til frokost, og den greide jeg å beholde ettersom jeg ble liggende på sofaen en goood stund etterpå. Lunsj ble et rundtstykke som smakte heeelt nydelig, men som kom opp igjen etterpå. Bortkastet ble jo det måltidet.... Til kvelds ble det pannekaker som jeg følte var på vei opp igjen, så jeg gikk faktisk å la meg etterpå, kl. 18:30 liksom! Dette er ikke noe liv! Det har holdt på såååå lenge nå, og jeg er redd for at dette ikke gir seg!!!! Jeg har til og med vurdert å ta abort. Jeg vet at det høres fælt ut, men jeg er så langt nede nå at jeg føler at jeg gjør meg selv/kroppen min mer skade enn noe annet. Føler at jeg burde vært fornøyd med de to herlige friske barna jeg har!!! Jeg føler at jeg går glipp av så utrolig mye med ungene mine ettersom jeg ikke orker noen ting. Samboeren tar de med ut og leker i snøen, mens jeg ligger på sofaen omtrent dagen lang for å unngå å kaste opp! Dette er ikke noe liv! Jeg vil ikke ha det sånn! Jeg føler at jeg aldri kommer til å bli meg selv igjen....... Det er så slitsom hver dag å gå med dette.........å spise, men bli så kvalm at du må ligge på sofaen i en evighet etterpå for å ikke spy! Eller skal jeg kaste opp og føle meg bedre for en stund??....... og hva er vel vitsen med å spise/drikke, hvis det allikevel kommer opp igjen? Verst er det med drikkinga, for jeg er såååååå tørst!! Har så lyst å bælme et glass vann! - men blir såååååå kvalm og må kaste opp med 1 gang! Jeg syns det er rart at å være gravid kan få et menneske til å bli sååå dårlig.......akkurat som om det er noe galt........ Unnskyld at dette ble et skikkelig syteinnlegg, men jeg har det helt forferdelig, og syns det er veldig godt å få "snakket" med noen om dette for det er ingen i familien som virkelig tror på at jeg har det så ille.
Værjenta84 Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Jeg hadde det også sånn i første svangerskap. Var helt jævlig og nesten ikke til å holde ut. Men man holder alltid ut likevel. Du klare det du også
skorpi81 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2013 Takk for svar. Hvor lenge varte det på deg da?
Svirremirre Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Har du prøvd sånne seabands? Jeg og er kvalm hele dagene, men har det nok ikke så ille som deg. Uansett så tar de den værste toppen av kvalmen for min del, har vært veldig befriende! Men husk å være nøye med plasseringa om du tester de, kjenner ganske raskt bedring om de er plassert riktig.
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Hei! Er gravid med nr 3 jeg også og akkurat som deg har jeg aldrig vært så dårlig som denne gangen!!! Har vært sykmeldt 2 uker men er nå tilbake i jobb og *krysser fingra* kvalmen er borte!!!! Føler meg som et menneske igjen!!!!!! Takk og lov for de siste ukene har jeg såvidt klart å hente og levere kidsen i bhg/skole. Nå er jeg 11+5 og jeg begynner å se lyst på verden igjen.... Så mitt råd er egentlig bare å holde ut!!! Det gir seg til slutt!!! Masse lykke til!!
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Jeg er også gravid med nr. tre og dårligere enn jeg har vært tidligere. Ikke så dårlig som deg, men kvalm gjennom hele dagen og ulidelig trøtt og helt utmattet! Sover så mye jeg kan, og likevel går jeg rundt som en zombie... Jeg vil egentlig bare gi deg noen tips ang. drikke. Har du prøvd å suge på isbiter? Det er viktig å få i seg væske, og hvis du suger på is er det kanskje enklere å holde på det enn hvis du bælmer et helt glass, som du sier. Også kan du prøve å blande farris og eplejuice. Det gir en veldig fin blanding av salter og energi. Det er særlig lurt om man kaster mye opp. God bedring. Det gir seg mest sannsynlig snart. Og da kan du glede deg over spark og ventetiden mot et nytt gull :-)
Cosinus3 Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er også gravid med nummer 3 og litt dårligere enn før. Det er vist vanlig og bevist vitenskapelig. Jo flere graviditeter du har bak jo mer antistoff produserer kroppen og du blir i dårligere form. Høres jo litt logisk ut, men forutsetter samme mann i alle svangerskapene. Lykke til og god bedring!
chamira Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Jeg var dårlig fra uke 8 til uke 10. Sånn som du med kvalme hele dagen, sykemeldt og en mann som tok alt. Så tipset noen meg om akupunktur. Noen behandlinger og kvalmen er helt borte. Er nå 11+2 og er ikke kvalm i det heletatt!!!!!! Anbefales!
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 kjære deg, jeg ble med ett litt usikker på om det var mitt innlegg jeg nettopp leste, jeg har det akkurat likens, å det med aborten- vel jeg klarte til og med å søke opp folk som har tatt abort pga intens kvalme m/oppkast dagen og natten lang..... jeg har nå bestilt meg ultralyd time, er 9 uker på vei, men for å holde motivasjonen oppe å at abort ikke skal være et alternativ så må jeg ha UL for å få sett det lille nurket som herjer inni magen min... det er helt jævlig, jeg har nå fått postafen mot kvalme med di hjelper ingenting. følte meg bare trøtt i fire dager og oppkastet og brekningene var helt borte......helt til idag. idag har jeg er skikkelig bæsjdag, spyr og spyr og spyr, får ikke i meg noen ting, føler meg døende!!! glerder meg til UL neste uke..... forresten, ei på jobb sa at et jentebarn tar skjønnheten fra mor.... min konklusjon da er at det må være tvilling jenter der inne!!!!!
skorpi81 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2013 Tusen hjertlig takk for alle positive svar og råd:-) Jeg skal prøve å holde ut, og tenke at det gir seg sikkert rundt uke 12, som det har gjort de to andre gangene! Tvi,tvi.
skorpi81 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2013 Det er godt å høre at man ikke er alene om denne elendigheten, for jeg har faktisk følt meg veeeldig alene, ingen rundt meg som har hatt det lignende, og når jeg forteller om dette, så bare sukker de og sier at det går snart over...... De skjønner rett og slett ikke. Samtidig er det jo leit at vi er såpass mange som blir så dårlige! Jeg må jo si at vi er dårlige! Jeg har tenkt mange ganger på at det nesten må være noe gærnt som får meg/kroppen min til å reagere sååå negativt - får kroppen min til å føles som den reagerer allergisk mot noe, liksom.... Jeg var faktisk hos legen min igår for å forlenge sykemeldingen min, og skulle egentlig ha min første svangerskapskontroll. Men når jeg kom inn døra der og han spurte åssen det gikk, så begynte jeg å grine. Jeg sa at jeg er så utrolig sliten og ikke vet om jeg greier å holde ut mye lenger, for det er så vanskelig å få i seg drikke osv. Han spurte om jeg hadde vurdert å ta abort, og jeg måtte jo ærlig innrømme at det hadde jeg..... Så mens jeg satt der og prøvde å slutte å gråte, spør han meg om han skal ringe bort på sykehuset og få meg inn med 1 gang. Til abort! Så fort gikk det liksom......... dette gikk fra det som skulle være svangerskapskontroll, til å bli snakk om abort. - Men jeg sa nei! Da ble jeg fast bestemt på at dette skal jeg komme meg igjennom! Men samtidig ble jeg veldig lei meg over at han ikke hadde noe å trøste meg med. At abort var den eneste løsningen mot dette! (Virker det som i hans øyne) Jeg syns han kunne trøstet meg med at dette sikkert snart går over osv............at det er ting man kan gjøre hvis man får i seg for lite væske.....få væske intravenøst (noe jeg håpet at han kunne vurdere!). Men ingenting sånt ble nevnt. Bare at dette kunne holde på i 9 mnd.......... Jeg skal holde ut. Og jeg har først nå begynt å tenkte at det faktisk er en liten spire inni meg........som jeg gleder meg til skal vokse og kjenner spark fra............. Lykke til til dere andre også:-)
Luffy Skrevet 8. februar 2013 #12 Skrevet 8. februar 2013 Eg har det nok ikkje like ille som deg,men kvalmen er absolutt til stede. Samme med dei to første, 3 mnd der eg omtrent budde på do. Et par ting som har funka for meg, sitronbrus, om det kjem opp igjen så smakar det iallefall mykje bedre enn vatn. Rå potet, gjerne etter du faktisk har fått i deg litt mat, masse stivelse i så det " holder" maten i magen. Sitron, surt men demper kvalmen. Og reis til nille og kjøp deg et sett seabands, altså armbånd med en knapp på innsida som skal treffe to fingerbredder fra handleddet, midt mellom alle senene. Eg har brukt det kvar dag denne gongen, og eg brekker meg mykje meir enn eg spyr. To første svangerskapa bare spydde eg, heile tida. Så eg velger å tru det ikkje er tilfeldig. Har også prøvd akupunktur med nåler,uten hell på meg.... Lykke til, og husk; det er verdt det....
2apekatter og en ... Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 kjenner meg litt igjenn her ja.. nr 3 her å.. Ikke noe kvalme med de to første, men denne gangen er det no helt annet.. kvalm dagen lang jo.. Men funnet en kur, sursild =) (sånn sure sitron snopeting)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå