Gå til innhold

Noen som prøver på nytt tett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for et halvt år siden, og har helt siden jeg ble gravid med han ønsket meg 2 tette. Jeg har fullammet til 5 mnd, men har trappet ned en god del nå rundt 6 mnd. Ammer nå kun et par ganger i døgnet (mest for at babyen ønsker den nærheten før han vil sove osv). Jeg har ennå ikke fått tilbake mensen/eggløsningen. Er jeg nødt til å slutte å amme helt for å få den tilbake? Det er jo så koselig å amme litt av og til, men har jo samtidig ekstremt lyst å bli gravid igjen så fort som mulig. Er det noen som har erfaring, evt. er i samme situasjon?

Fortsetter under...

Jeg fikk tilbake mensen 3-4 md etter fødsel selv om jeg fullammet. Det der er så individuelt. Du er ikke garantert å få mensen selv om du slutter å amme. Og syklusen kan godt være ustabil en stund. Denne gangen ble jeg gravid 14 md etter fødsel. (Det var planlagt). Forrige gang 17 md etter fødsel. Det blir ca to år, det synes jeg er perfekt.

Personlig slutter ikke jeg å amme før ungen er over året, fordi jeg synes det viktigste er at ungen får alle de gode næringsstoffene i melka. Var jeg deg ville jeg kost meg med ungen jeg har og hatt sex regelmessig. plutselig får du eggløsning, og du kan bli gravid direkte uten å få mensen først. Men du må jo nesten gjøre hva du vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...