Gjest overlord Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er glad i både brunt og sort, men har til nå ikke klart å kombinere disse to. Da blir det til at jeg velger sort som basis, og lar være å kjøpe så mye brunt selv om jeg egentlig liker den fargen like godt. Er også glad i grått, men det lar seg iallefall ikke kombinere med brunt i mine øyne? Kan vi ta et lite stilkurs her? Dersom jeg kjøper denne vesken: http://www.my-wardrobe.com/no/michael-michael-kors/hamilton-large-north-south-tan-tote-910873 Kan jeg da bruke den til sort? Og hva er de perfekte hverdagssko til denne? (vårsko). Og dersom jeg har gull på vesken (for det er gulldetaljer??), så må jeg jo ha gullsmykker, for jeg takler ikke å blande gult og hvitt gull.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Var det ikke sånn at sort og brunt ikke skulle kombineres overhodet tro? Anonym poster: 3841a2f3f155bf4d96089d9951ef4dba
Gjest sug lut Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Lær regnes ikke som brunt i min bok i hvert fall. Og smykker og veske trenger bare harmonere om det er liten pynta selskapsveske, synes jeg.
Følelsesvims Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Jeg synes brunt og sort er flott sammen, særlig hvis det brune er på accessories (klokker, vesker, sko). Litt verre med klær Der finnes det vel en (gammel) regel om at svart og brunt ikke skal blandes, men regler schmegler sier jeg Og enig med #3, lær teller ikke Den vesken kan du LETT bruke til sort! (Har ei venninne som har noe lignende, og den er NYDELIG!) Vårsko, tja... Svarte ballerinasko? Gjerne i skinn Eventuelt skoletter, jeg har denne typen http://www.brandos.no/sixtyseven/ange-13174-oleato-black/a68241 og er kjempefornøyd
Gjest overlord Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Ok. Dersom lær ikke teller blir det jo litt enklere Hva med grått og brunt? Altså denne vesken til grå jakke f.eks?
Optatium Skrevet 4. februar 2013 #6 Skrevet 4. februar 2013 For meg kommer det litt an på brunfargen. Noen brunfarger kan være fine sammen med svart, mens noen ikke Veska du har med var jo kjempelekker og kan absolutt brukes til svart spør du meg Mørke brunfarger er ikke like fint til svart Jeg syns ofte det er fint å holde sølv og sølv sammen, og gull og gull sammen, men det er tross alt en veske da, spørs hvor opptatt du er av å matche
Optatium Skrevet 4. februar 2013 #7 Skrevet 4. februar 2013 Syns forresten ikke denne veska hadde vært fin til grå jakke
Gjest overlord Skrevet 4. februar 2013 #8 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er sykelig opptatt av å matche, og blir derfor ganske gørr i stilen Har nettopp kjøpt en griselekker og grisedyr grå jakke, så det var litt strek i regningen. Men får bruke sort veske til den da. Men den er fin til en klassisk beige trench-coat?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #9 Skrevet 4. februar 2013 Vet du.. jeg synes overdreven matching ser litt sørgelig ut. F.eks dette med at sko skal matche veske.. Vel, det er mye kulere hvis sko ikke matcher noenting ;-) Veska var kjempekul den! og passer utmerket til svart, og naturligvis helt knall til beige trench-coat.. Med den grå jakken er jeg imidlertid litt usikker, men du må nesten prøve det på, stå foran speilet og føle deg fram... Ingen ting er jo ulovlig ;-) Anonym poster: 7dcf3af0661e4a470b597d290c4e7c38
Magia Skrevet 4. februar 2013 #10 Skrevet 4. februar 2013 Regler er til for å brytes (bare ikke fortell treåringen det...)! Brunt og svart passer utmerket sammen hvis den som bærer det syns det selv. Syns også det er sørgelig med overdreven matching. Men sørgelig er kanskje i motebildet akkurat nå. Hva vet vel jeg...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Det er noe som kalles primærfarger og noe som kalles sekundærfarger. Primærfargen er hovedfargen eller fargenyansen, sekundærfargen (e) er de du spriter opp antrekket med. Du kan godt kombinere feks svart som primærfarge med brunt som sekundærfarge. Det du ikke skal gjøre er å bruke både svart og brunt som primærfarger samtidig. Feks Svart bukse og brun genser = fy, fy Svarte klær med brunt tilbehør (som feks en lekker veske) = yummi, yummi Anonym poster: 8f9fd7d3e08a0f4c530f76f8fe7ca27e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #12 Skrevet 4. februar 2013 Er dette en regel som har gått meg forbi? Kombinerer ofte den fine brune genseren min med svart bukse. Hm.... Hvorfor skal ikke brun og sort kombineres? Anonym poster: cfd41cdb2abf959f0cd6e47f64b3e928
Gjest overlord Skrevet 4. februar 2013 #13 Skrevet 4. februar 2013 Det er noe som kalles primærfarger og noe som kalles sekundærfarger. Primærfargen er hovedfargen eller fargenyansen, sekundærfargen (e) er de du spriter opp antrekket med. Du kan godt kombinere feks svart som primærfarge med brunt som sekundærfarge. Det du ikke skal gjøre er å bruke både svart og brunt som primærfarger samtidig. Feks Svart bukse og brun genser = fy, fy Svarte klær med brunt tilbehør (som feks en lekker veske) = yummi, yummi Anonym poster: 8f9fd7d3e08a0f4c530f76f8fe7ca27e Takk! Det var oppklarende!
TPK Skrevet 4. februar 2013 #14 Skrevet 4. februar 2013 Sånn lys brun kan man fint ha til sort synes jeg. Grått og brunt derimot synes jeg ikke passer sammen. Jeg er enig med det du sier om smykker. Alt trenger ikke være samme farge, men jeg liker ikke blanding av gull, sølv og hvitt gull. Man andre farger går jo fint med gull.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #15 Skrevet 4. februar 2013 Er dette en regel som har gått meg forbi? Kombinerer ofte den fine brune genseren min med svart bukse. Hm.... Hvorfor skal ikke brun og sort kombineres? Anonym poster: cfd41cdb2abf959f0cd6e47f64b3e928 Jeg og! Anonym poster: 541d2227761f438c927be533b3f67b37
Mrs Smith Skrevet 4. februar 2013 #16 Skrevet 4. februar 2013 Kommer an på bruntonen. Hadde på meg brun genser og sort bukse, med gullass.i dag. Funket fint det, tror jeg? Kanskje bare jeg selv som tror det he he Grått og brunt tror jeg er verre..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #17 Skrevet 4. februar 2013 Jeg synes grått og brunt kan være veldig fint, det kommer an på brunfargen. Enig i at denne brunfargen ikke er det beste til grått. Ellers så ser jeg ikke noe problem med denne og svart. Svart og brunt bruker jeg stadig vekk sammen, har bare hørt svart og mørkeblått ikke skal brukes sammen... Anonym poster: a38d63a88d5c63be67c96f66c4e85024
Gjest overlord Skrevet 4. februar 2013 #18 Skrevet 4. februar 2013 Takk for svar alle sammen! Ble litt klokere, og litt fattigere ettersom jeg måtte bestille de skoene en av dere linket til. De var lekre! Hvordan er de å gå med forresten?
Følelsesvims Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 Takk for svar alle sammen! Ble litt klokere, og litt fattigere ettersom jeg måtte bestille de skoene en av dere linket til. De var lekre! Hvordan er de å gå med forresten? Ser ut som at det var meg! Beste skoene med hæl jeg har hatt! De er litt smale i begynnelsen, iallefall på meg, men de går seg ut og blir helt perfekte Jeg har hatt iallefall 6 par av det merket, og er kjempefornøyd med alle. Fine til bukser, skjørt og kjoler
Søskendrøm<3 Skrevet 5. februar 2013 #20 Skrevet 5. februar 2013 Du kan fint ha sort til den brune veska.
Gjest overlord Skrevet 5. februar 2013 #21 Skrevet 5. februar 2013 Takk for svar alle sammen! Ble litt klokere, og litt fattigere ettersom jeg måtte bestille de skoene en av dere linket til. De var lekre! Hvordan er de å gå med forresten? Ser ut som at det var meg! Beste skoene med hæl jeg har hatt! De er litt smale i begynnelsen, iallefall på meg, men de går seg ut og blir helt perfekte Jeg har hatt iallefall 6 par av det merket, og er kjempefornøyd med alle. Fine til bukser, skjørt og kjoler Høres bra ut. Så etterpå at hælen er høyere enn jeg trodde, men dersom de likevel er gode å gå med lover det jo bra
Aliena Skrevet 5. februar 2013 #22 Skrevet 5. februar 2013 Veldig fin veske! Den brunfargen går kjempefint sammen med svart. Forøvrig synes jeg det er mye bedre å ikke matche for mye. Litt individualitet er kult.
Følelsesvims Skrevet 5. februar 2013 #23 Skrevet 5. februar 2013 Takk for svar alle sammen! Ble litt klokere, og litt fattigere ettersom jeg måtte bestille de skoene en av dere linket til. De var lekre! Hvordan er de å gå med forresten? Ser ut som at det var meg! Beste skoene med hæl jeg har hatt! De er litt smale i begynnelsen, iallefall på meg, men de går seg ut og blir helt perfekte Jeg har hatt iallefall 6 par av det merket, og er kjempefornøyd med alle. Fine til bukser, skjørt og kjoler Høres bra ut. Så etterpå at hælen er høyere enn jeg trodde, men dersom de likevel er gode å gå med lover det jo bra Jeg synes de er kjempegode, og jeg er knappe 160 høy (Og jeg er ikke flink til å gå på høye hæler, altså )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå