Gå til innhold

vil ikke ha når jeg prøver å amme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går som regel fint på natt og morning. Men ofte andre ganger så vil hun ikke ha mat. Hun suger litt og slipper.. Om og om igjen!! Og blir kjempe sur..

Prøvde en flaske med MME og da drakk hun kjempe masse.

Idag gikk det 5 timer før hun gadd å spise.

Blir litt stressa.. Og er kjipt å ut på tur med hu hvis hun blir sånn ute..

Uff.. Hvorfor? Noen som har opplevd samme?

Hun er straks 4 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er som å høre en historie om meg og mini :P

Vi har det slik nå, han er 3,5 måned. Håpløst.

Eneste jeg kan tenke meg, er att han rett og slett blir sur fordi melken ikke kommer fort nok. Att han ikke suger lenge nok att det kommer lett. eller att det er litt lite. Aner ikke.

Men en ting vet jeg, fortsetter det slik. må jeg ta opp fryst melk og gi flaske i tillegg eller pumpe ut. For virker jo som han er sulten.

Har dessverre ikke noen god løsning på dette:/

Skrevet

Samme her...! Min jente er straks syv uker, og slik har vi hatt det en stund. Jeg vet ikke om det skyldes at melken kommer for fort til at hun klarer svelge unna eller om hun får mye luft i magen, men kose seg gjør hun dessverre sjelden:(

Som det blir sagt her går det bra på natt og morgen, men senere er det ofte vanskelig. Når det blir så mye kaving må jeg gi henne flaske før vi skal noe, så jeg vet hun har spist før vi drar. Ellers har det bare blitt styr og hun våkner i vogna etter en halvtime og hyler etter mat. STRESS.

(Nå skal det sies at jeg tror jeg har en god del melk, og hun får i seg mye av den der tynne melka siden hun roter så fælt ved brystet. Den metter vel ikke så mye, pluss at den gir henne luft i magen. Om jeg har forstått det riktig....)

Har ingen råd, men det kan jo være greit å vite at flere har det sånn:-))

Skrevet

Var det ikke sånn at man kunne bytte bryst når de begynte å kave? Mener jeg leste det her inne på forumet. Har prøvd det selv i dag og synes det fungerte greit.

Skrevet

Var det ikke sånn at man kunne bytte bryst når de begynte å kave? Mener jeg leste det her inne på forumet. Har prøvd det selv i dag og synes det fungerte greit.

Nei har prøvd det en del ganger:) hun begynner ikke bare å kave.. Hu klikker! Haha.. Litt dramatisk.. Men nei.. Hun blir ikke fornøyd:p
Skrevet

Samme problem her. Jenta mi er 5 mnd, fullammer fremdeles men lite kos:-( Hun har blitt slik siste måneden. Legger på seg, tisser og bæsjer, så hun får nok i seg det hun skal selv om det er kaving og skriking etter 3 min på hvert bryst. Løsningsforslag mottas med glede!

Skrevet

Sånn har begge mine vært i perioder. Når vi er ute spiser han egentlig bare hvis han er veldig sulten og trøtt. Det som funker, enkelte ganger, er å bysse ham litt (dytt ham litt i rompa eller vugg på overkroppen), mens du tilbyr brystet. Aldri prøv å press ham mot brystet, altså tvinge ham, og prøv (selvsagt) å la være å bli stresset ( de anger det så lett opp). Ellers kan det hjelpe å ame på et mørkt og stille rom - det gjør vi stort sett...

Er han helt umulius (gråter og bærer seg ved brystet) kan du jo sjekke ham for låsninger i rygg/nakke hos en manuellterapaut. Bare snakk med hs, så kan hun ta en vurdering... Også finnes det mange ammehjelpere der ute... Ikke gi opp!

Skrevet

Samme problem her. Jenta mi er 5 mnd, fullammer fremdeles men lite kos:-( Hun har blitt slik siste måneden. Legger på seg, tisser og bæsjer, så hun får nok i seg det hun skal selv om det er kaving og skriking etter 3 min på hvert bryst. Løsningsforslag mottas med glede!

Kamskje hun er mett?

Skrevet

Og: husk å rape! Når min kaver ved brystet er det ofte en rap som skal ut.

Skrevet

jaaaa.. Men hun rekker ikke å spise noenting før hun blir sånn. SÅ kan ikke være det heller:(
Skrevet

Da ville jeg prøvd bysseknepet mitt. Litt slitsomt, men av og til så må de avledes for å spise...

Og en annen ting: ikke tilby brystet for ofte. Jeg tror små babyer også veldig fort fanger opp stress hos mor og ikke vil spise av den grunn. Lag en ammedagbok! Skriv ned tidspunktene for når hun spiser, og prøv å la være å tilby henne før hun gir tydelige tegn på sult (smatting, sutring, etc.). Ta med ammedagboken til hs, og se hva hun tenker.

Ikke stress, evt. syng/byss for å avlede oppmerksomheten hennes og "lure" henne til å ta brystet om hun ikke vil ha ta det, er det beste rådet jeg kan gi. Bruker hun smokk, kan du lure brystet inn den veien også (få henne til å ta smokken først, og lur puppen inn etterpå. det funket for meg med den første, som tok smokk).

Ikke uvanlig at babyer på denne alderen blir for opptatte av det som skjer rundt dem til å spise, så sett deg på et mørkt og stille rom når du har mulighet til det. Og du: kan hende hun ikke er sulten hver tredje time heller...

Skrevet

jaaaa.. Men hun rekker ikke å spise noenting før hun blir sånn. SÅ kan ikke være det heller:(

Kan være luft for det om... Jeg ville pratet med en ammehjelper om dette. Kan hende melken kommer for fort for henne?

Skrevet

Sliter med det samme her, gutten min blir illsint når jeg legger han til, har prøvd flere ammmestillinger, ingenting funker. Gikk greit med første måltid, men for to uker siden nekter han det også :-( her måtte vi ty til mme. Han var sulten, men nektet å spise rett og slett. Har dessverre ingen gode råd.

Skrevet

Vi har slitt med dette også. Fra småen var 3mnd nektet han å die av brystet, kunne gå 6-7 timer på dagtid før han ville ha mat, men han ville ikke ha flaske heller da, så jeg var litt fortvilet kan man si :-) Han spiste 4-5 måltid i døgnet en hel måned. Ofte måtte jeg amme han i et mørkt og stille rom, da gikk det fint.

Du kan lese litt om brystvegring på ammehjelpen:

http://ammehjelpen.no/artikkel/18/Brystvegring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...