Gå til innhold

Flere som opplever sparkingen som veldig plagsomt? (uke 26)

Anbefalte innlegg

Jeg får dårlig samvittighet for å si det, for jeg vet jeg selvsagt burde være glad for det og synes det er koselig, men jeg holder faktisk på å bli helt gal av all sparkingen i magen nå. Forrige gang jeg var gravid synes jeg det var superfint og koste meg veldig med det, men nå vil jeg bare ha kroppen min i fred og synes det er utrolig irriterende og direkte ubehagelig. Jeg har en 2.5 åring i trassalder fra før, er i full jobb og er rimelig utslitt om dagen. Babyen jeg har i magen nå er helt hyperaktiv, og sparker morgen til kveld, men ekstremt mye på natten - tipper jeg ligger våken ca to timer i snitt hver natt pga sparkingen, det kjennes til tider ut som jeg har en stor ekkel fisk inne i magen og innimellom er det boksekamp som heller ikke er spesielt behagelig. Jeg sliter jo også med at det ikke er noen av de stillingene JEG får til å sove i, jeg kan ligge i i forhold til sparking. Jeg liker best å sove på magen eller stabilt sideleie, men da blir det jo helt baluba, forståelig nok ...:( Er det bare meg eller er det vanlig å oppleve det som slitsomt og ubehagelig?

Fortsetter under...

Drikker du eller spiser du noe med mye sukker i?Det har innvirkning på blodsukkeret også til den lille...

Da jeg var gravid med nr to, husker jeg at det var ekstremt ubehagelig å være gravid, for han hikket mye, det var trangt og han sparket nedover, noe som gjorde vondt og var veldig ubehagelig. Jeg syntes hele meg bare var full av baby og alt var ukonfortabelt, så jeg kosa meg heller ikke så mye med nr to.

Nå er jeg gravid med nr tre, og så langt (uke 25) har det gått veldig bra, like bra som det gjrde med førstemann. rart dette, hvordan ting kan være så forskjellig fra gang til gang!

Men om du ikke sover særlig mye om nettene, har et krevende barn og jobber 100%, er det ikke da på tide å tenke litt annerledes? Hva med 20% sykmelding, slik at du kan ha en dag å komme deg på uten krav fra noen (du kan ikke flykte fra babyen da:) det er lov å tenke preventativt i svangerskap også, litt sykmelding mot at man kanskje klarer å holde ut hele løpet...

Drikker du eller spiser du noe med mye sukker i?Det har innvirkning på blodsukkeret også til den lille...

Da jeg var gravid med nr to, husker jeg at det var ekstremt ubehagelig å være gravid, for han hikket mye, det var trangt og han sparket nedover, noe som gjorde vondt og var veldig ubehagelig. Jeg syntes hele meg bare var full av baby og alt var ukonfortabelt, så jeg kosa meg heller ikke så mye med nr to.

Nå er jeg gravid med nr tre, og så langt (uke 25) har det gått veldig bra, like bra som det gjrde med førstemann. rart dette, hvordan ting kan være så forskjellig fra gang til gang!

Men om du ikke sover særlig mye om nettene, har et krevende barn og jobber 100%, er det ikke da på tide å tenke litt annerledes? Hva med 20% sykmelding, slik at du kan ha en dag å komme deg på uten krav fra noen (du kan ikke flykte fra babyen da:) det er lov å tenke preventativt i svangerskap også, litt sykmelding mot at man kanskje klarer å holde ut hele løpet...

Hm, ja har tenkt på det med sykmelding, men jeg er i ny jobb så jeg tør liksom ikke:( Merker ikke noe forskjell om jeg har spist sukker eller ikke, det er like mye sparking uansett... Ja rart hvordan det er forskjellig. Forrige gang var jeg i super form og koste meg mye mer med graviditeten..

Skjønner at du ikke vil "være til bry" på nyjobben din, men så er det nå sånn en gang at man kan ikke ha kontroll på alt.Og tror du ikke at det gangner jobben din om du blir værende så lenge som mulig?

med nr to så var jeg veldig sliten hele tiden, og dette førte med seg en nedstemthet helt til babyen var rundt 5 mnd, først da syntes jeg det var greit å være mamma igjen.

Så pass deg for at du ikke blir for utslitt, det kan få konsekvenser senere om ikke bare nå...Bare et velmenende råd...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...