Gå til innhold

Dere som har slanket dere med "Grete-Roede-metoden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan gå ned ca 5 kg?

Vet jo at en må velge magre produkter, mye fisk og masse grønnsaker. Men hva spiser dere i løpet av en dag? Og hva drikker dere?

Tips til middager?

Hva består frokost og lunsj seg av?

Og hvor mye trente dere mens dere gikk ned?

Håper jeg får mange gode tips:-)

Anonym poster: 18d44492e4716f68e8781f2ba9c8cc6e

Skrevet

Hvor mye man skal spise avhenger av vekt, høyde, kjønn, energibehov osv. Jeg fulgte meny 2 som tilsvarer ca 1600kcal på en dag tror jeg det var.

Frokost: 220kcal- 2skiver a30g eller 4knekkebrød med magert pålegg. Evt havregrøt med diverse frukt, pluss 3-4nøtter.

Lunsj: 220 kcal, samme dom frokost.

Mellommåltid: 110 kcal diverse feks en yoghurt + en frukt

Middag: 400kcal. Kan spise det meste. Tell kcal og vei maten!

Kvelds: 220 kcal, fruktsalat med vaniljekesam (mager), eller samme som frokost. Kan spise det meste av normal kost.

Se oppskrifter på greteroede.no. Det viktige er å telle kcal og veie maten. Hvertfall i begynnelsen, etterhvert tar man det på øyemål. Spis variert og nok frukt og grønt. I tillegg til kcal til faste måltider må man få i seg ca 200kcal melk eller melkeprodukter (dette teller hvis man bruker det i noen av måltidene). Ca 200kcal frukt; tilsvarer ca 2frukt;).

Jeg gikk ned akkurat det jeg ville. Man spiser sunt, variert og man kutter ikke ut noe (feks karbohydrater) så det er lett å holde vekten etterpå også. Det er rett å slett sund fornuft:). Jeg trente ikke noe særlig, men har en aktiv hverdag.

Lykke til!

Anonym poster: 6e92067747e0869548f5dfe9f738d30b

Skrevet

Drikk stort sett vann. Det meste annet inneholder kcalorier.

Frokost og lunsj er for meg en skive eller to, eller knekkebrød. Pålegg er ofte mager leverpostei, lett eplesyltetøy med kanel eller Philadelphia light. Spiser ofte en frukt mellom frokost og middag en gang også. Pleier å ligge på rundt 400 kcal før middag (vet at dette er litt lite, men jeg vil heller ha mer til kvelds). Prøver å ligge på 13-1500 kcal om dagen.

middag regner jeg ca 500 kcal på. Da spiser jeg helt vanlig mat, men tar mer grønt og lite ris, pasta og potet (mye kcal for "lite" mat). Prøver å lage mat fra bunnen så jeg vet akkurat hva som er i.

Et par timer etter middag spiser jeg ofte en dobbel 0% yoghurt med frosne bær. Ca 100 kcal. Evt. en frukt.

Kvelds: 2 skiver med magert pålegg, evt egg eller kanskje Rett-i-koppen-suppe. Noen ganger rester av middagen. Her blir det noen ganger også en saftis eller litt godteri...

Trener for tiden minimalt (trilletur en sjelden gang). Har gått ned 0,7-1 kg i uken.

Har en tendens til å sprekke veldig i helgen da, men ser ut som det går OK likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...