Gå til innhold

Hvordan ville dere tolket dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en laaang syklus denne perioden. Har ikke hatt mensen på 47 dager nå.. :-/ Har aldri før opplevd dette og er flere år siden jeg sluttet med p-piller. Alle graviditetstester har så langt vært negative, så regner med det er el som er forsinket.

Jeg klarer liksom ikke helt gi opp håpet om en liten spire denne perioden enda heller. Tenker for hver negativ test, at det kan jo hende el var for to uker siden. Testet ikke etter el så aner egentlig ikke om jeg har hatt el en gang. Trodde jeg hadde det for litt over 3 uker siden, men da ville jo mensen ha kommet til nå...

Har i en liten uke nå begynt å kjenne på "symptomer", eller så er dette innbilning.. Kjenner litt småstikking i brystene av og til og er utrooolig tissetrengt tidlig på morgenen og våkner i 5-6 tiden av at jeg må tisse. Pleier til vanlig ikke å være slik. Har også fått et par kraftige humørutbrudd og vært skikkelig sint og sur. Men har gått raskt over igjen. Helt merkelig. Er nesten som jeg ikke klarer styre meg, det bare bobler over.. (flau)

De 4-5 siste dagene har jeg så og si ikke hatt noen utflod. Vært helt tørt. Har prøvd å kjenne på tappen og den kjennes egentlig nokså hard og lukket ut og middels høyt plassert. (Litt usikker på dette da jeg ikke har så mye erfaring med det)

Nå må jeg vel snart komme meg til legen om hverken mensen kommer eller en test blir positiv, men kvir meg så veldig for å gå til hun. Hun har en tendens til å "fnyse" av samme hva en kommer med av problem og feie det ut i ingenting. Så at mensen har uteblitt er vel en "bagatell" å komme med til hun. Får liksom bare det klassiske svaret at mensen kan utebli pga mange ulike årsaker som stress osv og at det ikke er unormalt. Men det trenger jeg ikke gå til lege for å få vite...

Hva hadde du gjort i mitt tilfelle? En blir gal av å lese alt det som kan googles frem av informasjon. Finner både tilfeller av de som ikke har testet positivt på en graviditet før 4-5 mnd på vei, og de som bare av ukjent grunn har mistet mensen i et halvt år.. så jeg vet ikke.. Skulle så gjerne vist. Men er for pesimist til å egentlig innerst inne tro det kan være en spire på gang nå. Tenker alltid det mest negative og så kan jeg heller bli positivt overraska om det skulle vise seg å være noe der.. Har vært nok slag i trynet med alle de blendahvite testene jeg har fått til nå.

Skal de være negative kan i allefall mensen se å komme! :-(

Anonym poster: c9abbf727d626c14712eb77ae5c6ccc9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144016418-hvordan-ville-dere-tolket-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er jo vanskelig å vite hva som gjør at du ikke får mensen eller positiv test.

Men, i min første graviditet opplevde jeg det samme. Hadde hatt regelmessig mens lenge. Den mnd. vi begynte prøvingen, uteble mensen - og testene var negative. Jeg hadde siste mens i midten av desember - og fikk verken mens eller positiv test før i begynnelsen av mars! Var da ikke mer enn 4 uker på vei (fikk det bekreftet med tidlig ultralyd pga usikkerheten). Så det går an ;-)

Jeg ble iallefall litt "på styr" av prøvingen, så kanskje det var hodet mitt som klusset til syklusen? ;-)

Lykke til!

TS: Takk for svar! Får vel komme meg til lege enten jeg vil eller ei.. Ringte å hørte med de ang gynekolog, men måtte komme på en time først så jeg kunne få henvisning. Tar så mye tid alt det legestyret.. :-P

Glajenta: Nå fikk jeg liksom et nytt håp her, hehe :) Takk!

TS: Var hos legen i dag, men var lite hun kunne gjøre. Hun rådet meg til å ikke tenke på å bli gravid. At det var det som var problemet til de fleste som ikke fikk det til. (Vi fikk det til på andre forsøk første gang..) Jaha, hvordan skal jeg klare å la vær å tenke på det? Noen tips? Har jo innvadert alle tankene mine, spesielt nå som mensen aldri kommer. Så er vel en ond sirkel.. 300 kroner for å få legen til å si dette. Kjedelig..

Når vi skulle begynne prøvingen, så stoppet syklusen min HELT opp. Først fikk jeg en syklus på 56 dager, så en på over 80. Så var nok kroppen som merket det mentale ja ;) Første normale syklus etter dette ble jeg gravid :)

Anonym poster: f23ac6d5ffdb8f30c487d2a35a8857ea

TS: Er bare at etter alle prøvemånedene vi har vært gjennom har syklusen vært helt stabil. De siste syklusene har jeg ikke tenkt såå mye på det lenger, bare latt tiden gå. Men da mensen uteble fikk jeg jo store forventninger, og har gått og ventet og ventet på enten positiv test eller mensen..som ikke har kommet. Så er først nå jeg har fått det helt på hjernen. En ser jo etter blod eller utflod hver gang en går på toalettet når mensen har uteblitt så lenge...

Er først nå det er vanskelig å la være å tenke på det.. :-/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...