Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Noen som kan dette med hvordan NAV regner ut foreldrepenger? Jeg fikk sluttpakke fra min forrige jobb, 6 mnd lønninger. Fikk ny jobb med en gang, så jeg fikk da på en måte lønn i nye jobben og sluttpakke lønn i overlapp noen mnd. Ble sykemeldt pga bekkenplager, så i de siste mnd før permisjon vil jeg få sykepenger, som også overlapper med sluttpakkelønna. Saken er at sluttpakkelønna er et høyere beløp enn sykepengene, kan en da kreve at disse brukes til å regne ut foreldrepengene, eller tas det kun hensikt til siste mnd før permisjon, dvs sykepenger. Har hørt det regnes ut snitt for de beste 6 av 10 mnd i noen tilfeller? Sluttpakkelønna påvirker ikke at jeg har krav på sykepenger? Anonym poster: dad1cff0d39da6a76d11aebf100c5bc8
Guttemamma75 Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Sykepengene dine blir grunnlaget for foreldrepengene om du er sykemeldt helt frem til permisjonen, og nei - du kan ikke velge hvilken "lønn" som legges til grunn.... Dette med de 6 beste av siste 10 mnd gjelder KUN de som mottar dagpenger når permisjonen starter og gjelder altså ikke for deg...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Sykepengene dine blir grunnlaget for foreldrepengene om du er sykemeldt helt frem til permisjonen, og nei - du kan ikke velge hvilken "lønn" som legges til grunn.... Dette med de 6 beste av siste 10 mnd gjelder KUN de som mottar dagpenger når permisjonen starter og gjelder altså ikke for deg... Men hvis jeg sier opp jobben så jeg får dagpenger siste mnd før permisjon, kan jeg velge hvordan det skal regnes ut da? Tror jeg tjener på det altså... Anonym poster: dad1cff0d39da6a76d11aebf100c5bc8
Guttemamma75 Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Sykepengene dine blir grunnlaget for foreldrepengene om du er sykemeldt helt frem til permisjonen, og nei - du kan ikke velge hvilken "lønn" som legges til grunn.... Dette med de 6 beste av siste 10 mnd gjelder KUN de som mottar dagpenger når permisjonen starter og gjelder altså ikke for deg... Men hvis jeg sier opp jobben så jeg får dagpenger siste mnd før permisjon, kan jeg velge hvordan det skal regnes ut da? Tror jeg tjener på det altså... Anonym poster: dad1cff0d39da6a76d11aebf100c5bc8 Hvis du sier opp jobben selv må du gå 8 uker uten lønn i det hele tatt, pluss du får utbetalt bare 62% eller no av tidligere lønn i den perioden du får dagpenger... Lønner det seg fortsatt tror du? For å i det hele tatt få dagpenger må du være reell arbeidssøker og det er du jo ikke så lenge du ikke er arbeidsfør....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå