Gå til innhold

Navn til Elisabeths lillesøster - trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Vi venter nummer to om to uker og klarer ikke å finne et jentenavn.

Guttenavnet er klart, men synes jentenavn er så vanskelig..

Elisabeth er oppkalt etter min mor som døde for 12 år siden, så det navnet ga seg på en måte selv forrige gang. Men det gjør det jo litt vanskeligere denne gangen, synes nå jeg da.. Det er vanskelig å bare plukke et navn jeg synes er fint, når navnet til storesøster har så mye historie i seg.

Jeg har tenkt på å kalle opp etter svigermor, men hun heter Karin, og det synes ikke mannen er noe fint. Jeg har foreslått Karine, men han er ikke så begeistra for det heller..

Jeg vil gjerne ha et navn som er i samme sjanger som Elisabeth, det vil si ikke et kort enkelt navn og ikke for moderne..

Oldemødrene har følgende navn Ragnhildx2 (det liker ikke mannen og dessuten heter kusina hans det), Elise (som jo blir alt for likt Elisabeth) og Torbjørg (som bare er helt uaktuelt..).

Jeg har tenkt på Ingrid, men jeg heter Ingvild og synes det kan bli litt for likt..?

Andre navn jeg liker er Matilde, Natalie, Olivia, Karoline og Katrine. Mannen har lagt ned veto mot de to siste...

Jeg har kjørt navnekarusellen om igjen og om igjen, men klarer liksom ikke å finne et navn som klinger..

Jeg trenger med andre ord hjelp!!

Fortsetter under...

Enig med deg i at Karine er fint - og passer fint til Elisabeth - og hyggelig med oppkalling en gang til også :)

Andre forslag;

Elisabeth og Emilie

Elisabeth og Amalie

Elisabeth og Henriette

Elisabeth og Ingelin

Elisabeth og Ingeborg

Elisabeth og Sunniva

Elisabeth og Christine

Elisabeth og Helene

Elisabeth og Oline

Elisabeth og Martine

Elisabeth og Mathilde

Elisabeth og Juliane

Elisabeth og Katarina

Elisabeth og Pernille

Elisabeth og Benedicte

Elisabeth og Cecilie

Annonse

Jeg synes ikke det gjør noe med Ingvild og Ingrid. Da kan det jo bli en slags oppkalling etter deg :)

Natalie og Olivia synes jeg ikke passer til Elisabeth.

Amelia

Christiane

Helena

Johanne

Margaret

Sigrid

Wilhelmine

Vi venter nummer to om to uker og klarer ikke å finne et jentenavn.

Guttenavnet er klart, men synes jentenavn er så vanskelig..

Elisabeth er oppkalt etter min mor som døde for 12 år siden, så det navnet ga seg på en måte selv forrige gang. Men det gjør det jo litt vanskeligere denne gangen, synes nå jeg da.. Det er vanskelig å bare plukke et navn jeg synes er fint, når navnet til storesøster har så mye historie i seg.

Jeg har tenkt på å kalle opp etter svigermor, men hun heter Karin, og det synes ikke mannen er noe fint. Jeg har foreslått Karine, men han er ikke så begeistra for det heller..

Jeg vil gjerne ha et navn som er i samme sjanger som Elisabeth, det vil si ikke et kort enkelt navn og ikke for moderne..

Oldemødrene har følgende navn Ragnhildx2 (det liker ikke mannen og dessuten heter kusina hans det), Elise (som jo blir alt for likt Elisabeth) og Torbjørg (som bare er helt uaktuelt..).

Jeg har tenkt på Ingrid, men jeg heter Ingvild og synes det kan bli litt for likt..?

Andre navn jeg liker er Matilde, Natalie, Olivia, Karoline og Katrine. Mannen har lagt ned veto mot de to siste...

Jeg har kjørt navnekarusellen om igjen og om igjen, men klarer liksom ikke å finne et navn som klinger..

Jeg trenger med andre ord hjelp!!

Katharina eller Kathrina da? Hvis det skal være litt oppkalling.. :-)

Magdalena?

Fredrikke?

Tusen takk for hjelp :) Her var det mange bra forslag som jeg ikke hadde tenkt på..

Hvis det blir Ingrid så blir det litt oppkalling for det het både min farmors søster og mannens farfars søster.. Jeg tror det har førsteplassen så langt, men er fortsatt usikker på om det blir for likt Ingvild..

Tror planen blir å skrive opp en liste med de vi liker best og så vente å se hva som passer best på det lille vesenet :) Igjen tusen takk for hjelpen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...