Gå til innhold

Da har jeg startet på Fragmin(blodfortynnende) sprøyter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga en arvelig koagulasjon defekt og at pappa har hatt blodpropp x 2 skal jeg ta dette gjennom hele svangerskapet..

Tok en sånn ukesindikatortest som viser 2-3 uker siden befruktning og siden jeg nå da er i uke 5 så stemmer jo det?? gjør det ikke det da..

da regnet jeg med at graviditeten foreløpig går som planlagt og satte første sprøyte .. så da er det bare drøye 300 igjen hahaha : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at spiren sitter! :)

Veit ikke om du har gjort dette før, men en ting ingen forberedte meg på da jeg begynte på sprøytene (Klexane, skal gå på det ut første trimester) var at huden kan endre seg litt, og det etterhvert kan bli litt tyngre å sette sprøytene! Fikk sjokk når jeg kjente jeg måtte presse litt mer for hver sprøyte, og spurte legen om det var noe jeg gjorde galt, om jeg kanskje reagerte på det osv (livredd og paranoid, første barnet vettu!). Fikk da vite at det var heeeeelt normalt, fordi huden kan bli litt seigere. Så da fikk jeg avklart det :P

Masse lykke til videre! :D

Skrevet

har satt det gjennom 2 svangerskap og er sykepleier så Fragminsprøyter har jeg satt mange av : )

har faktisk ikke lagt merke til atr huden blir seigere, men syns det varierer fra gang til gang hvor hardt det er å komme gjennom med med sprøyta og hvor vondt det gjør : )

Lykke til til de også : )

Skrevet

Det har jeg merket også! Synes det blir vondere og vondere å sette sprøytene (er 10+3, tar fragmin). Tenkte at det var fordi jeg ble mer og mer pingle, jeg ;-)

Skrevet

Spørs om du treffer en nerve eller ikke.

Så må du passe på at du ikke setter den i sånne kueler man kna få under huden . det er kuler som skapes avan injeksjonsvæsken noen ganger samler seg i en klump en stund : )

Skrevet

Jeg syns det er litt varierende å sette dem, men nå på slutten syns jeg det kan være litt klundrete da huden er så innmari stram.

Utover det skal det bli godt å bli ferdig med dem. Lei av å ta sprøyter nå.

Skrevet

Jeg passer godt på å ikke sette dem der jeg har satt før ja :-) tipper det ville ha gjort vondt.

Merket både denne gangen og forrige svangerskap at det ble vondere og vondere, og om det er fordi jeg blir mer pingle pga at jeg blir mer kvalm osv eller om det er slik legen har sagt til hun over om at huden blir hardere vet jeg ikke noe om. Men tydelig at det blir verre og verre (selvfølgelig med variasjoner for hver gang avhengig av hvordan jeg treffer, men generelt verre).

Lykke til dere andre som tar fragmin eller klexane! Jeg tar det bare i 1.trimester så ikke så lenge igjen for min del :-)

Skrevet

setter de ofte i fremsiden av låret jeg da : ) hvertfall på slutten av svangerskapet da magen er stooor og huden stram ! Følte de andre gangene at jeg stakk ungen omtrent når jeg satte sprøyta i magen haha

jeg må ta det til 6 uker etter fødsel jeg da så jeg blir lei av stikk : ) men så lenge alt går bra er jeg fornøyd : )

Skrevet

Uff ja, skjønner godt at du blir lei etter så lang tid!

Skrevet

Hvilke koaguleringsproblemer har du? Jeg har arvelig lavt nivå av protein s. I forrige svangerskap gikk jeg på albyl-e de siste to mnd før fødsel.....og måtte stikke sprøyter i 3 mnd etter fødsel....syntes det var grusomt.....har ikke vært hos lege på kontroll ennå, er bare 6+1 så jeg er spent på hvordan medisineringen blir denne gangen.....er ti år siden sist, så er jo ikke sikkert de gjør det på samme måte denne gangen.....skulle ønske jeg slapp sprøytene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...