Gå til innhold

Shit, gått opp 8 kg i uke 28....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal dette ende?

Har noen beroligende ord eller råd til å ikke gå opp så mye siste trimester?

Startvekt var 62 kg, 1.71 høy.

Anonym poster: df14d2c0494d22fdb316ee0a8fc81852

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor det skal ende? 12-15 eller noe annet helt normalt? Gikk opp 20 i begge mine svangerskap.. Fort ned igjen, no worries :-)

Skrevet

Jeg gikk opp 8 kg til uke 26, og 4,5 kg fra 26 uker til 38 uker. Har ikke lagt på meg noe særlig, utenom på magen :) startevekt var 60 kg, og er også 170 høy. Selv om du har gått opp en del til nå, trenger du nødvendigvis ikke å legge på deg mange ekstra kilo den siste tiden. Er veldig varierende fra kvinne til kvinne. Sist gang gikk jeg 8 kg de første 30 ukene, og bare 2 kg de siste 10 ;)

Anonym poster: 0dda5a39be391102861cd104de6da63d

Skrevet

Takk for svar anonym..

Jeg er litt bekymret og tuller ikke nei. Alle kiloene har kommet på i 2. trimester, og jeg trodde man la mest på seg i 3. trimester.

Prøver å spise sunt og beveger meg så mye kroppen tillater..

Anonym poster: df14d2c0494d22fdb316ee0a8fc81852

Skrevet

Uke 28 i dag og har lagt på meg 6,5 kilo. Har både ulvehunger og søtsug, heldigvis er jeg i god form og kan jobbe og bevege meg som normalt! Utgangspunkt var 58 kg/165 cm. Gjennomsnittlig vektoppgang er jo 12 kilo og når vi er såpass slanke i utgangspunktet må vi kunne si oss fornøyde HI. Her syns jeg du hoverer veldig og ikke tar hensyn til alle med kraftig bekkenløsning, premature rier osv som kun får lov til å ligge i ro og fort legger på seg 15-25 kilo.

Anonym poster: 16db2b982278e2362c6cd1baccc9070e

Annonse

Skrevet

Jeg la på meg 25 kg tilsammen jeg.. Altfor mye selvfølgelig ;)

Skrevet

Langt bedre å legge på seg slik som deg enn å gå opp for lite vel?

Legger man på seg for lite har man ikke overskudd selv og kan få problemer med ammingen!!

Selv er jeg 1.75 og utgangsvekt på 75 kg. I uke 24 nå og veier 70 kg!!!! Altså -5 kg fra der jeg begynte og kun gått opp igjen 2 kg av det jeg gikk ned i starten!!!

Skulle gjerne hatt det som deg jeg!!!!

Skrevet

Gikk opp 18 kilo tilsammen med nr 1! Ble ikke kvitt det etter fødselen :(

Da var jeg 162 og 70 kilo..

Men nr to, så har jeg gått ned 5 kilo :) og holdt meg der.

Har litt og gå på, så lenge ungen vokser normalt, skal jeg ikke klage ;)

Skrevet

Jeg gikk opp nesten 25 kg sist gang og er på god vei nå også. Men med amming og lange trilleturer raste de av igjen på noen mnd, satser på at det går bra denne gangen også.

Husk på at du sikkert har mer vann i kroppen, og fostervann og masse andre greier som sikkert veier en del. Så lenge du ikke har et kosthold som består av smult og cola, ville jeg ikke stresset så mye med det...

Skrevet

Husk at 8kg regnes baby, fostervann, livmor og morkake. Vann ellers i kroppen gir økt vekt, men betyr ikke at du blir bælfeit og ekkel og vil slite etterpå.

Skrevet

Er nok tryggest å bestille ombygging av huset sporenstreks, fortsetter du i dette tempoet så kommer du nok ikke ut av døren når termin nærmer seg

Skrevet

Jeg er 27+2 og har lagt på meg rett under 7 kg, så er relativt likt som deg, Hi, men med litt mindre startvekt og høyde (58 kg, 169 cm høy). Jeg føler meg kjempevakker med babymagen! Det samme sier samboeren min:)

Jeg tenker at kroppen tar det den trenger, og sannsynligvis bikker vi ikke langt over 12 kg (som er anbefalt) før babyen er ute, er jo ikke så mange uker igjen:) Det er jo greit å ha litt å gå på i forbindelse med amming og stress i begynnelsen! Jeg har vært litt redd for hvordan jeg evnt ville takle det å miste kontroll over kroppen gjennom graviditeten (tidligere slitt "litt" med bulimi), men har ikke hatt problemer med de 7 kg vekten viser nå. Datteren til en kollega la på seg 40 kg uten å ha nevneverdige plager, og der er vi ikke på vei;) Lykke til!

Anonym poster: d870092776631a243d1082e26e199405

Annonse

Skrevet

Stakkars.. Eg gikk opp 29 kilo med begge mine... Sånn er det å gå gravid noen legger mer på seg enn andre... Sorry

Anonym poster: c523fdb4b5b2d3acdcd38c841786e954

Skrevet

Lol...det er jo helt normalt. Du har en helt gjennomsnittlig vektøkning di nepe ;)

Anonym poster: 67fd31f4b9f5db4846aca3f0e40bd9d6

Skrevet

Jeg haddr gått opp ca 10 kg uke 35, men innen termin viste vekta +24kg(!)

10 kg forsvant ved fødsel og ytterligere 12 kg forsvant ned i doskåla med vannet (i løpet av en ukes tid). 2 kg igjen altså 1 mnd etter fødsel.

8 kg uke 28 høres veldig normalt ut!

Skrevet

Jeg har i begge mine graviditeter lagt på meg ca 10 kg. Hvert eneste kilo mellom uke 12 og 28! Ble også bekymra da jeg gikk opp 1 kg i uka, men så stoppa det plutselig opp! Det er ikke alle som legger på seg så mye på slutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...