Gå til innhold

Hvor mange har blitt kvitt en BO/MA med bare piller? Vil ikke ha utskraping, men vil bli ferdig fort... Gi meg dine erfaringer!

Anbefalte innlegg

Jeg har mest sannsynlig Blighted Ovum, og skulle vært 9 uker nå. Skal til ny sjekk på onsdag og håper å få med abortpiller hjem, så jeg får ut de greiene...

Hvilke erfaringer har dere andre med den metoden for å "abortere"? Hater å si at jeg skal abortere, for det har aldri vært noe jeg kunne innbille meg å gjøre noen gang :( Men når det ikke er et foster der inne så er det jo greit..

Hvordan kan jeg forvente at timene/dagene etter de pillene blir? Hvor ofte skjer det at ikke alt kommer ut og man må ha utskraping? Vi har så lyst til å avslutte dette kapittelet og begynne å prøve på nytt!

Fortsetter under...

Off, forstår kjempe godt at du vil komme deg videre! Jeg tok disse pillene på fredag. Det gikk greit, smertene begynte etter noen timer, blødningene etter 7 timer. Står de skal komme fra mellom 2-6 timer. Fikk ut det neste da på fredagen, småblør litt ennå, men regner med en uke med litt blødninger. Skal på kontroll på fredag for å se om alt er ute. Da starter vi på nytt! Veldig greit å bare få det ut så raskt som mulig. Synes det var greit å slippe utskrapning. Men sett av noen dager til dette. Psyken min har det gått veldig greit med. Ville bare få det ut og starte på nytt;) fikk med meg smertestillende, og det trengte jeg! Masse lykke til!

Endret av Sidney

Off, forstår kjempe godt at du vil komme seg videre! Jeg tok disse pillene på fredag. Det gikk greit, smertene begynte etter noen timer, blødningene etter 7 timer. Står de skal komme fra mellom 2-6 timer. Fikk ut det neste da på fredagen, småblør litt ennå, men regner med en uke med litt blødninger. Skal på kontroll på fredag for å se om alt er ute. Da starter vi på nytt! Veldig greit å bare få det ut så raskt som mulig. Synes det var greit å slippe utskrapning. Men sett av noen dager til dette. Psyken min har det gått veldig greit med. Ville bare få det ut og starte på nytt;) masse lykke til!

Tusen takk for svar :) Har time 9.30 på onsdag, så håper de verste blødningene rekker å avta til kvelden igjen... Gruer meg skikkelig til de smertene du nevner her da.. Gjør det veldig vondt? Og hvordan utarter de seg? Får jeg med noe smertestillende fra sykehuset eller bør jeg ha litt liggende i skapet her? Har heldigvis fri på fredager og har sagt fra til arb.giver og medarbeidere at jeg vil bli borte fra jobb torsdag, så håper jeg kommer meg i form igjen til mandag.

Off, forstår kjempe godt at du vil komme seg videre! Jeg tok disse pillene på fredag. Det gikk greit, smertene begynte etter noen timer, blødningene etter 7 timer. Står de skal komme fra mellom 2-6 timer. Fikk ut det neste da på fredagen, småblør litt ennå, men regner med en uke med litt blødninger. Skal på kontroll på fredag for å se om alt er ute. Da starter vi på nytt! Veldig greit å bare få det ut så raskt som mulig. Synes det var greit å slippe utskrapning. Men sett av noen dager til dette. Psyken min har det gått veldig greit med. Ville bare få det ut og starte på nytt;) masse lykke til!

Tusen takk for svar :) Har time 9.30 på onsdag, så håper de verste blødningene rekker å avta til kvelden igjen... Gruer meg skikkelig til de smertene du nevner her da.. Gjør det veldig vondt? Og hvordan utarter de seg? Får jeg med noe smertestillende fra sykehuset eller bør jeg ha litt liggende i skapet her? Har heldigvis fri på fredager og har sagt fra til arb.giver og medarbeidere at jeg vil bli borte fra jobb torsdag, så håper jeg kommer meg i form igjen til mandag.

Og forresten de pillene, setter man dem inn der nede eller svelger man dem? :P

Ja, jeg fikk resept på smertestillende. Man kan bli kvalm av disse så fikk også noe for kvalmen. Alt på resept. Abortpillene stikkes inn i skjeden. 4 stk. Jeg måtte svelge to til etter 4 timer siden ikke blødningene startet. De verste smertene varte kun et kvarter. Men det hele går veldig greit! Tanken på at det er på vei ut var til stor hjelp for meg. På kvelden var det kun vanlige mens murringer. Dagen etter var jeg fin. Nå er jeg på jobb;) men jeg satt mye i tlf med venninner som har opplevd det samme. Det og hjelper;) men husk: smertene varierer fra person til person, så er vanskelig å si. Må bare hoppe i det! Det kommer til å gå kjempe bra!

Leser nå at abortpillene (Mifegyne) kan være skumle saker og at disse ikke skal tas uten oppsyn av helsepersonell, eller i hvert ikke helt alene... Mannen tenkte å dra på jobb etter undersøkelsen, fordi han ikke forstår hvordan jeg opplever dette uansett hvor mye jeg forklarer han det... Leser også at etter 9.uke velges stort sett kirurgisk abort.

Annonse

Jeg fikk påvist MA i uke 11, men fosteret hadde sluttet å vokse i uke 8 så jeg fikk piller.

Fikk med pillene fra sykehuset, og fikk resept på paralgin forte og noe kvalmestillende.

Blødningene startet i løpet av kvelden og et par dager senere kom resten.

Smertene var verst samme kveld, var som sterke menssmerter, nesten som rier, men selvsagt ikke så sterke. Tror likevel at smerten oppleves verre fordi den er så destruktiv. Derfor var det fint å kunne døyve med smertestillende for bare å få det overstått...

Prosessen gikk greit, også med psyken og fire måneder senere var jeg gravid igjen og fødte en vakker liten datter:)

Lykke til!

Anonym poster: 32ae2a24025679f72275ad7bd6783398

Ja, ikke etter uke ni sies det, men mitt var bare 7 uker når det døde..

Når det allerede er dødt tar du ikke første pillen som må tas med helse personell. Den er for å ta liv av foster (for de som tar abort). Del 2, som kun er den du tar hjemme, kan du ta selv. Jeg var alene, men sa til mannen at at han måtte komme hjem hvis jeg ringte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...