Gå til innhold

Råd mot diare

Anbefalte innlegg

Her har vi hatt omgangssyken og Lillemor har i tillegg til oppkast fått diare. Det er flere dager siden hun kastet opp sist, men i dag er den 8. dagen med diare. Syns det begynner å bli lenge, og vil gjøre det jeg kan for å stabilisere magen hennnes. Hun får biola og (activia) yoghurt, da jeg har hørt at det skal være fint for magen. Har også prøvd et glass med blåbærpurè, det hjalp litt, men hadde ikke noen langvarig effekt.

Har dere noen gode råd mot denne diareen? Alle tips tas imot med stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144016205-r%C3%A5d-mot-diare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gi henne lyst brød (loff), lys kjeks, chips, popcorn, lyse knekkebrød,.... Har nettopp vert gjennom samme runden her og da sa legen at vi skulle tenke på hva som utvider seg i vann. Skal på en måte lage forstoppelse i magen. Grove produkt utvider seg ikke i magen og går bare rett gjennom systemet.Tror jeg ville holdt meg borte fra melkeprodukter til magen er mer i balanse.

Tusen takk for gode råd! Nå har det heldigvis gitt seg, så magen er normal igjen :)

Hadde allerede prøvd å gi henne ris, umoden banan, kjeks og potetskruer, men var ikke stort hun fikk i seg heller pga dårlig matlyst. Men alle rådene er notert, så vi har det klart til neste gang :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...