Gå til innhold

Å velge tidlig UL (privat), farlig/risiko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg ikke får henvisning av legen i morgen vil vi vurdere å ordne privat ul, snart. Jeg er veldi "opphengt" i å få vite at det står til liv inni meg..

Tenker vi denne gangen ikke kan vente like lenge som sist før vi forteller det så jeg vil vite at "det er på riktig" før vi sier noe.

Men så slår tankene inn, er det farlig eller risiko forbundet med tildlig UL

Er fullgåtten 7 uker i morgen.

Jeg skal til legen i morgen, må få ei vurdering hos han på om jeg skal sykemeldes eller ikke. De siste halv annen - to ukene har vært PYTON!

Jeg er sikkelig dårlig på å være under 170%

å nå er jeg vel 40% tenker jeg....

Må sove i arbeidstiden, stoppe med bilen for å sove til/fra jobb,

kvalm 24/7, måtte få ligge på et hotell en hel dag denne uken da jeg ikke kom meg opp å på kurset jeg var på. Klarte såvidt å kreke meg til flyplassen for å komme meg hjem... Så symptomene er det til fulle!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke farlig. Dvs, det riktige svaret er: det er ikke noen som har forsket noe særlig på det! Jeg har tatt en del ul på begge mine, og de er sunne og friske begge to. Snakket med en fødselslege på sykehuset som hadde tatt ul av sin egen gravidmage omtrent daglig, og fått friske barn ;-) Alt med måte, er vel en god leveregel :-)

Skrevet

Vi som blir gravide med ivf får jo første ul rundt uke 7 :)

Skrevet

Det finnes ingen som helst påvist risiko ved ultralyd i svangerskap.

Skrevet

Jeg anbefaler absolutt å gjøre det tidlig, etter min kjipe ultralyd i forrige uke da jeg var 8 uker på vei... Hadde absolutt alt av symptomer og intens kvalme, så var overhodet ikke forberedt på at jordmor ikke skulle finne mer enn en liten tom fostersekk... Så neste gang vil jeg ha innvendig UL enda tidligere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...