Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Er nå blitt 45 år og har truffet en fantastisk flott og yngre mann som ikke har barn fra før. Hadde vel aldri tenkt denne tanken bare for 1 år siden, men vi ønsker nå et kjærlighetsbarn sammen.

Fjernet hormonspiralen julen -12, etter å ha brukt denne typen prevensjon i 15 år... Fikk en liten blødning rett etterpå, men siden har det ikke vært noe. Er klar over at sjansene for å bli gravid når man er over 40 år ikke er så store som når man er yngre, men vi prøver ihvertfall! :-) Det er mye snakk om når siste mensturasjon var, men jeg har jo ikke fått den tilbake engang da.... Noen som har erfaringer med dette? Når er "vanlig" å komme i normale sykluser etter hormonspiral, og når ble dere gravid etterpå? Jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid med de 3 barna jeg har fra før, og legen min mente jeg burde ha gode sjanser for å bli gravid tross over 40 år.

Fortsetter under...

Er nå blitt 45 år og har truffet en fantastisk flott og yngre mann som ikke har barn fra før. Hadde vel aldri tenkt denne tanken bare for 1 år siden, men vi ønsker nå et kjærlighetsbarn sammen.

Fjernet hormonspiralen julen -12, etter å ha brukt denne typen prevensjon i 15 år... Fikk en liten blødning rett etterpå, men siden har det ikke vært noe. Er klar over at sjansene for å bli gravid når man er over 40 år ikke er så store som når man er yngre, men vi prøver ihvertfall! :-) Det er mye snakk om når siste mensturasjon var, men jeg har jo ikke fått den tilbake engang da.... Noen som har erfaringer med dette? Når er "vanlig" å komme i normale sykluser etter hormonspiral, og når ble dere gravid etterpå? Jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid med de 3 barna jeg har fra før, og legen min mente jeg burde ha gode sjanser for å bli gravid tross over 40 år.

Hei

Jeg kan ikke svare på så mange av spørsmålene dine, men kan si at jeg er 45+ og ønsker et barn til :) Vi er nok ikke så mange, så det er koselig å høre om flere.

Har ikke brukt prevensjon de siste 4 årene og det har ikke blitt noe, så fruktbarheten og eggene er nok ikke helt på topp lenger. Mannen er noe yngre en meg, men begynner å bli moden han og.

Har inntrykk av at det er begrenset med tilbud om hjelp til å bli gravid til oss over 45, i det norske helsevesenet, men hvis du finner ut noe, så dele gjerne.

Her er en artikkel om en som fikk hormonhjelp som 48-åring. Skulle gjerne visst hvilken klinikk/helseinstitusjon.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1743874.ece

Lykke til med prøveprosjektet :)

Anonym poster: 479804272c948c27646e5853097f7e8f

Hei

Jeg kan ikke svare på så mange av spørsmålene dine, men kan si at jeg er 45+ og ønsker et barn til :) Vi er nok ikke så mange, så det er koselig å høre om flere.

Har ikke brukt prevensjon de siste 4 årene og det har ikke blitt noe, så fruktbarheten og eggene er nok ikke helt på topp lenger. Mannen er noe yngre en meg, men begynner å bli moden han og.

Har inntrykk av at det er begrenset med tilbud om hjelp til å bli gravid til oss over 45, i det norske helsevesenet, men hvis du finner ut noe, så dele gjerne.

Her er en artikkel om en som fikk hormonhjelp som 48-åring. Skulle gjerne visst hvilken klinikk/helseinstitusjon.

http://www.adressa.n...icle1743874.ece

Lykke til med prøveprosjektet :)

Anonym poster: 479804272c948c27646e5853097f7e8f

Det er vanskelig å få hjelp i Norge når man er så gamle som vi er. Jeg er 45 år og skal nå legge i vei med fjerde prøverørsforsøk i Danmark. Det blir vel muligens det siste, for grensen er nå man fyller 46 år, og den tipper jeg over i mai. Det har vært forholdsvis enkelt å bruke tilbudet i København. Ulempen er at man må betale det selv...

Lykke til begge to!

:)

Beste hilsen Langbrok

Takk for svar :-) Godt å vite at det finnes flere der ute som går i samme tanker som det vi gjør nå. Ønsker dere lykke til og håper vi alle lykkes om ikke så altfor lenge!

Hei :)

Jeg fyller 44 i sommer og ønsker 1 barn til :)

Har ei tulle på 2,5 år og mistet i uke 11+4 for 1 år siden, så jeg vet jeg kan bli gravid, men eggene er vel ikke de beste.

Prøvde IVF i aug 2012,på st olavs, uten hell.

Vi satser nå alle kort på eggdonasjon i utlandet :)

Blir siste forsøk, og kommer seg vel på 40-50 000, men det må vel gå.

De har en 60% graviditets resultat :)

Mye bedre enn hva mine odds er, og har 8-9 uker fra innlevering av papirer til du får egg donert.

Helt topp spør du meg.

Vi gleder oss :)

Det finnes muligheter selv om eggene våre er utgått på dato ;)

Ønsker alle voksne mødre/prøvere lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...