Gå til innhold

Dere som bruker tøybind...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen i he***te klarer dere å håndtere de greiene der; dvs vaske dem? Vasker dere dem sammen med andre klær??

Jeg våknet til tanta i morrest, og hun satte sine spor; bokstavlig talt. Kasta underbuksa; orket ikke tanke på å skulle håndtere den i vann eller vaske den sammen med noe annet. Yukk!

Anonym poster: f5cc826154e6fb62e40eb9f53941f19d

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker tøy truseinnlegg med menskopp, sjeldent det er noe som helst på de.

Ellers som hun over, alt havner til vask ved 60-90 grader etter en kald skylling, gjerne med kluter og håndklær. Nå er vi ferdig med bleier, men når vi brukte vasket jeg hver tredje dag.

Anonym poster: cae4c7a0de44e511a54b458e36bd31db

Skrevet

visste ikke at det fantes tøybind en gang jeg, æsj!

Anonym poster: 01ece3432f2651e91a8a45801b06d78d

Skrevet

Det går nå an å tømme den søpla hver dag da.. pakker det ikke inn i plast, tetter det igjen med en propp. Også kalt tampong.

Gjest Julia1984
Skrevet

Min er ikke klam, det har skjedd litt på bleiefronten

Skrevet

Blodet som kommer ut er reint, så ikke noe verre å håndtere enn bokseknærne til de små. Lukter ikke vondt heller, ikke før det har vært en stund i en tampong eller papirbind, og etter noen timer i søpla blir det grusomt. Kaldt vann først minsker flekker.

Annonse

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å skylle blodige truser i kaldt vann for så å legge de i vaskemaskinen, så hadde vel gjort det på samme måte med tøybind. Brukte kun tampong tidligere, men da hadde jeg masse lekkasjer fordi jeg blør mye den ene dagen. Nå har jeg gått over til menskopp og det er en drøm å bruke. Lekker aldri og trenger knapt å tenke på at jeg bruker den. Tømmer den noen ganger i løpet av dagen, skyller den og setter den inn igjen. Blir aldri tørr nedentil som jeg gjorde med tamponger. Så vil virkelige anbefale menskopp. Men husk å klipp av hele den lange tappen, den er vond. Syns også den minste størrelsen fungerer best, men det er nok individuelt.

Skrevet

unskyld at jeg spørr men hva er menskopp? aldri hørt om det..;)

Anonym poster: 8befac1fd69797b0bb0b4e6bd5d24891

Skrevet

Menskopp, tøybind og tøybleier.. Fy flate så heslig!!

Kjenner jeg blir kvalm av tanken på at noen bruker dette!!

Anonym poster: 28a4a336da9dbc3e39ed98ea7cee3834

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi har prøvd engangsbleier til alle våre, senest i sommer, og de blir klamme alle sammen. Bleieutslett, klam hud og stram urinlukt ved hvert bleieskift. Det slipper vi med tøybleier.

Sånt skjer når du ikke skifter bleier ofte!! Har 3 barn og skiftet alltid tissebleier etter 3 timer max. Kunne sikkert hatt de lenger, men uavhengig av engangsbleie eller tøybleie synes jeg det er mest hygenisk med ofte bleieskift. Ingen av mine har hverken hatt bleieutslett eller klam hud.

Folk velger det som passer best. Så selv om dine ble klamme etc trenger ikke andre barn bli det!!

Skrevet

Menskopp, tøybind og tøybleier.. Fy flate så heslig!!

Kjenner jeg blir kvalm av tanken på at noen bruker dette!!

Anonym poster: 28a4a336da9dbc3e39ed98ea7cee3834

Ja æsj.

Anonym poster: 89472e60b001f83835deed4d21112fbf

Annonse

Skrevet

Vi har prøvd engangsbleier til alle våre, senest i sommer, og de blir klamme alle sammen. Bleieutslett, klam hud og stram urinlukt ved hvert bleieskift. Det slipper vi med tøybleier.

Sånt skjer når du ikke skifter bleier ofte!! Har 3 barn og skiftet alltid tissebleier etter 3 timer max. Kunne sikkert hatt de lenger, men uavhengig av engangsbleie eller tøybleie synes jeg det er mest hygenisk med ofte bleieskift. Ingen av mine har hverken hatt bleieutslett eller klam hud.

Folk velger det som passer best. Så selv om dine ble klamme etc trenger ikke andre barn bli det!!

Her skiftes bleiene oftere enn hver tredje time. Tre timer er maks, men vi bytter stort sett annenhver time, bortsett fra ved søvn. Da byttes bleien rett etter at de har våknet. Så kom ikke her. Men barna blir like klamme i engangs uansett.

Vel, mine har aldri blitt klamme med libero eller pampers...

Anonym poster: 0f5f8162a554281564e778d0d2a92e54

Skrevet

Her skiftes bleiene oftere enn hver tredje time. Tre timer er maks, men vi bytter stort sett annenhver time, bortsett fra ved søvn. Da byttes bleien rett etter at de har våknet. Så kom ikke her. Men barna blir like klamme i engangs uansett.

Vel, mine har aldri blitt klamme med libero eller pampers...

Anonym poster: 0f5f8162a554281564e778d0d2a92e54

Helt ærlig, barna dine BLIR klamme i både libero og pampers. Men siden du aldri har prøvd noe annet så har du ikke noe å sammenligne med.

Jeg har et plastbleie-barn, og deretter to tøybleie-barn, og ville aldri gått tilbake...

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å skylle blodige truser i kaldt vann for så å legge de i vaskemaskinen, så hadde vel gjort det på samme måte med tøybind. Brukte kun tampong tidligere, men da hadde jeg masse lekkasjer fordi jeg blør mye den ene dagen. Nå har jeg gått over til menskopp og det er en drøm å bruke. Lekker aldri og trenger knapt å tenke på at jeg bruker den. Tømmer den noen ganger i løpet av dagen, skyller den og setter den inn igjen. Blir aldri tørr nedentil som jeg gjorde med tamponger. Så vil virkelige anbefale menskopp. Men husk å klipp av hele den lange tappen, den er vond. Syns også den minste størrelsen fungerer best, men det er nok individuelt.

Jeg skal starte med det etter fødsel, skal bli digg å slippe å skifte bind hver time :) Har kun hørt positivt om den.

Skrevet

Det går nå an å tømme den søpla hver dag da.. pakker det ikke inn i plast, tetter det igjen med en propp. Også kalt tampong.

En tampong som tørker ut slimhinnene i skjeden, skaper ubalanse i bakteriefloraen og gir soppinfeksjoner.

Engangsbleier er av plast, og stakkars babyer som må gå i de klamme greiene. Tøybleiebarn er også bleiefrie raskere.

Da er menskopp og tøybind mye bedre for meg, og for miljøet. Og tøybleier er best for minsten, og miljøet.

Jeg har brukt bind og tamponger i 15 år, og aldri hatt så mye som en eneste soppinfeksjon eller lignende problemer.

Anonym poster: b16426cb2e1c4cd0fe0fa700f4c430d8

Skrevet

Bruker stort sett bare tampong og truseinnlegg selv og har heller aldri hatt problemer med sopp eller andre ting.

Skrevet

Æsj, jeg blir så j.... Kvalm av dere som bruker bind/tampong og engangsbleier. Dere stinker av urin, mens og plast!!! Kunstig og ekkelt samt at dere forsøppler jorda vår med sinnsyke mengder. Skam dere!!!!!! Urenslige ignoranter!!!

Anonym poster: 003f813388af3c0acb4fc2287b2a3035

Skrevet

vi stinker mens og plast?? er det mulig å være så usaklig. Skulle likt å sett at du kunne lukte når jeg hadde mensen.

Skrevet

vi stinker mens og plast?? er det mulig å være så usaklig. Skulle likt å sett at du kunne lukte når jeg hadde mensen.

Så da er det mere saklig å si at de som bruker tøybind er så sinnsykt ekle? Hvis du hadde hatt IQ hadde du skjønt at innlegget mitt var en parodi på HI sitt innlegg.

Anonym poster: 003f813388af3c0acb4fc2287b2a3035

Skrevet

Jeg kan lukte at damer, som bruker bind, har mensen. Om jeg f eks havner ved siden av dem på et møte, eller i køen på butikken f eks. Det er en forferdelig lukt.

For ikke å snakke om menslukt på offentlige toaletter, eller hjemme hos folk som hiver bind eller tamponger i søpla. Fysj!

Ennå en grunn til å anbefale divacupen min:-)

Anonym poster: ed20a0de786fc5a3bc9f1b47c0e19753

Skrevet

Ææææsj. Hørt om menskopp?

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Men hvordan får du den ut igjen hvis du klipper av tappen? Eller , jeg skjønner at du lar det være igjen en bit, men er den vanskelig å få ut? Jeg må bare spørre, har aldri prøvd dette men det vurderes jo absolutt. Er bare litt redd den skal bli sittende fast...?

Skrevet

Men hvordan får du den ut igjen hvis du klipper av tappen? Eller , jeg skjønner at du lar det være igjen en bit, men er den vanskelig å få ut? Jeg må bare spørre, har aldri prøvd dette men det vurderes jo absolutt. Er bare litt redd den skal bli sittende fast...?

Du klipper ikke tappen før du finner ut hvor langt inne den blir sittende på deg. Når du har puttet den inn en gang vet du hvor den er og hvor mye du skal klippe. Men uansett er det vel bare 11 cm med rom der inne og ingenting vil forsvinne lenger inn, så da er det ikke vanskelig å få tak i en så stor ting. Det er lenger opp hvis du står enn hvis du sitter, og etter en stund finner du ut hvilke muskler som dytter den litt ut. Da er det bare å ta tak og etter å ha brutt vakuumet er den enkel å få ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...