Gå til innhold

noen å skrive med i samme situasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

nå kan vi kalle oss for ivf kandidater istedenfor slitere, hurra!!!

i denne stund hadde det vært fint med noen å skrive med, dele tanker og følelser med, dele erfaringer osv.. noen som vil? send meg en mail her da vell! :0)

merker det er så mye jeg sitter inne med... både av spørsmål og funderinger osv. :0)

vi skal starte på første egguttak nå snart...:o skummelt og gøy samtidig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er stort sett i samme situasjon alle her inne, så er bare og spør i vei! :-)

Hvor i "løypa" er du? Jeg er på 2. spraydag i 2. forsøk!

Skrevet

Hei!

Her er eggløsningssprøyten nettopp satt, uttak på tirsdag..

Mange ivf`ere her, bare å spørre:)

Dette er mitt andre forsøk. Fikk en datter på mitt første<3 (nov 2011)

Skrevet

jeg har ikke startet på spray enda, skal egentlig vente til mars med å starte, men vil gjerne starte denne eprioden.... har sendt de mail så håper de svarer at det går fint å starte denne mnd...

Skrevet

Hvor er du i syklussen da? :-) spraystart er på dag 20 i syklussen! Har du vert på forsamtale og hvor hører du til? :-) du har vertfall en kjempespennende tid i vente! ;-)

Skrevet

Ja, jeg starter med spray rundt 24. Mars.. :) vi har vært til samtale osv på sykehuset i Telemark. :) resepten er levert på apoteket å venter på å kunne hente ut medisinene... Sitter lissom bare å venter på at det skal bli den 24. Mars....!:)

Skrevet

Åh, ja jeg kjenner den følelsen! :-) men vips så er dagen der! Går faktisk ganske fort! :-)

Skrevet

Mja, vet ikke helt... Håper det, skal på to turer i ventetiden i mars, håper det hjelper litt...:) hvor er det du hører til da? 2. Forsøk? Har dere barn fra før?

Skrevet

Vi har ingen fra før nei! Jeg ble gravid på egenhånd 11 måneder etter jeg slutta på p- pilla, men mistet i uke 9. Det er snart to år siden, så har vært prøvere i snart 3 år! Hadde vårt første ICSI forsøk i november/ desember, så er godt og være i gang igjen! :-) vi hører til Haugesund fertilitetssenter!

Dere da? Hvor lenge har dere vert prøvere?

Skrevet

Heisann! Er så å si samme situasjon som deg, har prøvd flere år, men er nå i gang med IVF behandling.. Kan ikke si at det er stort jeg vet, men kan prøve å dele det jeg vet om jeg finner noe jeg kan svare på! Dette er vårt første forsøk, og vi begge er veldig spente.. Vi var å tok ut egg i dag, så for tiden er det veldig spennende! Vi skal tilbake på mandag får å sette inn igjen.. Jeg har noe jeg lurer på ifht til det.. Er det noen som vet om vi kan få velge hvor mange befruktede egg som skal settes inn igjen? Vi ønsker oss tvillinger!

Gjest Gullebolle
Skrevet

Hei hei,

Vi skal også igang med forsøk igjen i april, skal ha kort regime og begynner på sprøyter i starten av april en gang. Hadde fryseforsøk i høst, men mistet dessverre i uke 6. Jeg har to vakre ivf barn fra før og ønsket om en til er veldig stort! Førstemann kom på 2 ivf. forsøk, min 4 innsetting. Og minste kom på første innsetting med nedfryste. Hatt noen års pause nå, men vært innom her og tittet innimellom. Føler jeg har glemt en masse, men det er sikkert bra hehe:-) Hadde mine siste førsøk i 2007, så mye har vel skjedd siden den tid.

Nå skal vi igang igjen, både gruer og gleder meg! Holder til på Hausken.

Skrevet

Hei! Ivf, hvordan gikk det??:) vi fikk beskjed om at de satte inn ett egg til å begynne med pga om de satt inn to/tre ble det ofte tvillinger og det ville de ikke pga det var risk for både mor og barn.. Selv vil jeg gjerne ha tvillinger men føler ikke jeg kan spørre om de kan sette inn to.....??? Kan man det? Når de sa som de sa uten at vi på noen måte bringer det opp da..:

Skrevet

Heisann! Vi fikk satt inn ett, det var ikke spørsmål om hva vi ønsket engang da de ønsker at svangerskapet skal gå så problemfritt som mulig.. Ved prøverør er det jo allerede en større sjanse for spontanaborter, så jeg tror nok at de ved første gang ikke ønsker å sette inn flere:) Men vi er fornøyde alikevel, så nå krysser vi bare fingrene for at embryoet skal feste seg! Vi fikk beskjed om at de også fikk fryst ned fem egg, storfornøyd med det!

Skrevet

Så bra ivf! Spennende å høre hvordan det går! Jeg vil at denne mnd skal gå fort men den kan jo såvidt gå seinere...:( bra med 5 på frys da:)

Jeg føler på en måte dette med ivf er litt "velgespill" er jeg den eneste? Det blir liksom å velge hvilke av de barna/egg-sædcelle som kanskje kan komme til verden... Er jeg den eneste der??:P

Skrevet

Ser den!:)

De velger vel å sette inn/ta vare på de embryoene som de mener det er størst sjanse for at skal kunne utvikle seg normalt.. De ser på eggdelingen og vurderer dem.. Det er jo forsåvidt ganske bra at det gjøres på denne måten da det gir et bedre utgangspunkt for behandlingen:)

Skrevet

ja, de gjør jo det, og det er jo bra, men på en måte om jeg skulle valgt hvilken selv hadde det jo vært litt vanskelig egentlig...

håper det fester seg denne gangen for dere! blir spennende å høre hvordan det går! tenker ikke på annet i disse tider, om at tia må gå fortest mulig så vi kan få en liten i hus..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...