Gå til innhold

Reise utenlands i begynnelsen av mai, "sydenferie", hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det ikke er kjempevarmt i de typiske sydenlandene i starten av mai, men er det noen av dere som har prøvd å reise såppas tidlig - og har gode erfaringer? Hvilket land, temperatur osv.

Vi reiser med baby som vil være 6 mnd og storesøsken på 2,5år :)

Anonym poster: e3cfb75449405617fff26488a3c7466a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke tatt med så små barn dit, ikke bra,mye magesyke.

Anonym poster: 27da9e696e40fedcb6bc62b855a9aeed

Skrevet

hadde ikke tatt med så små barn dit, ikke bra,mye magesyke.

Ta deg en bolle du da.

Vi er fullt oppegående folk som klarer å ta egne avgjørelser angående våre barn. :)

Anonym poster: 2e04e069c94dda9e1f989ba065e0d7e7

Skrevet

stakkars unger, jaja,ikke alle som tenker på barnas beste,bare de får seg en tur i varmen selv. men ,men skal ikke bry meg jeg.

Skrevet

Vi har vært i Tyrkia med småttiser. Riktignok i egen leilighet, så vi kunne styre mye selv. Men Tyrkia er deilig på den tiden:) Ikke for langt unna, og reiser du til Alanyaområdet, så kjøp billetter til et fly som lander på Gazipasa, så er det ikke lange kjøreturen.

Anonym poster: 30f94f8b45044e7a33244e317448d4a0

Skrevet

Vi har vært i syden med alle våre da de var babyer, så ikke bry deg om de over. Helsestasjonen anbefaler at babyen har fått vaksiner (og det har de ved 6 mnd) så ikke bry deg om det!

Pass på nok væskeinntak og vask hender ofte så er det ingen problem:)

Vi har vært i Tyrkia i mai, var kjempe bra de dagene det var fint (akkurat passe varmt), men vi hadde regn to dager.. Litt kjipt når man bare er borte en uke..

Det sikreste er vel ofte Kanariøyene. Los Gigantes på Tenerife synes jeg var veldig fint:) Ellers anbefaler jeg Side i Tyrkia - men ville kanskje ventet til juni..

Anonym poster: 42d977a92dfd99bff673f312a7b7ed93

Skrevet

Hellas åpner i starten/midten av mai, og anbefales når man har med barn, da det sjelden blir veldig varmt på den tiden.

Dessuten er alt grønt og blomstrende i Hellas på denne tiden, i motsetning til resten av sesongen hvor det meste er bruntbrent.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

stakkars unger, jaja,ikke alle som tenker på barnas beste,bare de får seg en tur i varmen selv. men ,men skal ikke bry meg jeg.

Rimelug tydelig at du ikke har vrt i Syden selv. Virker som du tror det er et enkelt land der basiluskene bare florerer... Og så er det jo heeelt vanlig at 6 mnd gmle babyer får samme mat som de voksne når man er ute og spiser i syden, det er jo ingen som tar med hverken leverpostei eller middagsglass...;)

Nesj, du er bare m to tha is to tha unne to tha l-i-g ;)

Åja, vi skal forresten til Cyprus, one point i mai. Til fig tree bay :)

Endret av Vicky Pollard
Skrevet

Rimelug tydelig at du ikke har vrt i Syden selv. Virker som du tror det er et enkelt land der basiluskene bare florerer... Og så er det jo heeelt vanlig at 6 mnd gmle babyer får samme mat som de voksne når man er ute og spiser i syden, det er jo ingen som tar med hverken leverpostei eller middagsglass...;)

Nesj, du er bare m to tha is to tha unne to tha l-i-g ;)

Åja, vi skal forresten til Cyprus, one point i mai. Til fig tree bay :)

Å nei, kan vi ikke gi ungen på 6mnd iskrem og kebab? Farsken......

Kypros og kanariøyene skal sjekkes ut! Tyrkia har jeg vært i 4 ganger, så vil "utvide sydenhorisonten" litt ;-)

Hi

Anonym poster: 2e04e069c94dda9e1f989ba065e0d7e7

Skrevet

Vi var på Kreta første uka i mai med 2 barn på 4 og 2. Det var supert! 21-25 grader på dagtid og sol hver dag. En dag med litt vind, da var det kaldere... Tempen i sjøen var ikke kjempegod, ca 18-19 grader, men vi er ikke så godt vant, så det gikk bra.

Kan absolutt anbefales til små barn!!

Anonym poster: 5e2fe3ec6c4dd022f303ecd59dcb99eb

Skrevet

Kreta er herlig på den tiden.

Anonym poster: f1a8e22fb50a6fb17574c80a89c62957

Skrevet

Kypros er nok kjempebra i den tiden. Siden det ligger lenger øst vil det være litt varmere enn Kreta f.eks. Vi var på Kreta fra 19 mai og en uke fremover i 2011 og det var veldig ujevnt. Noen fine dager, men også dager med regn og overskyet så ville nok valgt et annet sted i begynnelsen av mai i alle fall.

Anonym poster: 98eb3457311eb7e8cdb744a98c64547e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...