Thie88 Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er førstegangs og jobber 100% vikariat. Mannen er også i jobb. Men tenkte litt på permisjon, kan jeg ta 100% permisjon? Mannen har ikke en 8-16 jobb og trenger ikke ta permisjon i det heletatt. Men kan det overføres til meg?? Aner egentlig ingenting om permisjob i det heletatt, så alt av tips hjelper
Snuppelupp1988 Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Du får ikke fars uker hvis han har skattepliktig inntekt. https://www.nav.no/F...nger ved fødsel Alt du trenger står her Endret 3. februar 2013 av Snuppelupp1988
Blomstogbier Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Man kan søke om å få fars uker, det fikk jeg beskjed om fra NAV i allefall Men da må man ha en god grunn tror jeg.
Snuppelupp1988 Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Kan søke om ukene til far, men da skal han være så syk at han ikke kan ta seg av ungen, ikke ha skattepliktig inntekt osv. Står på nav sine sider
Thie88 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2013 Forstod ikke så veldig mye enn at jeg kunne ta enten 80% eller 100% og det vsr det egentlig... men dumt jeg ikke kan få hans, fir hva i all verden skal han med permisjon når jobben hans er veldig variert i løpet av dagen
Snuppelupp1988 Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Forstod ikke så veldig mye enn at jeg kunne ta enten 80% eller 100% og det vsr det egentlig... men dumt jeg ikke kan få hans, fir hva i all verden skal han med permisjon når jobben hans er veldig variert i løpet av dagen Er sånn det er bestemt desverre. Men er fordi far skal ha tid til sine barn også Velger du 80 % får du kun 80 % av den lønna du tjener til vanlig, men flere uker. Velger du hundre får du mer lønn, men mindre uker. Så det kommer annpå hva dere egentlig har råd til
Thie88 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Forstod ikke så veldig mye enn at jeg kunne ta enten 80% eller 100% og det vsr det egentlig... men dumt jeg ikke kan få hans, fir hva i all verden skal han med permisjon når jobben hans er veldig variert i løpet av dagen Han er dessverre av den mer gammel dagse sorten. Ikke klarer han lage mat og utenkelig for han å være dag pappa. Så litt synd det ikke går. Synd da! Har en mann som i utgangspunktet er av den gammel dagse sorten. Ikke klarer lage mat å sånt heller, så han er ikke typen som er dag pappa Er sånn det er bestemt desverre. Men er fordi far skal ha tid til sine barn også Velger du 80 % får du kun 80 % av den lønna du tjener til vanlig, men flere uker. Velger du hundre får du mer lønn, men mindre uker. Så det kommer annpå hva dere egentlig har råd til Endret 3. februar 2013 av Thie88
Snuppelupp1988 Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Sånn er min å Klarer å smøre brødmat, men stopper der. Men er utrolig hvor mye en mann kan når han først blir kastet inn i det. Men selvfølgelig går det ann å søke om å få hans uker, men tviler. Men da har dere prøvd
Thie88 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2013 Klikka nettsiden her.. Prøver igjen. Det er jo veldig synd. For mannen er sv den gamneldagse sorteb. Ikke at han ikke vil være med pokemon, men det er liksom ikke i kulturen og lage mat og passe baby mens mor jobber.
Thie88 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2013 Sånn er min å Klarer å smøre brødmat, men stopper der. Men er utrolig hvor mye en mann kan når han først blir kastet inn i det. Men selvfølgelig går det ann å søke om å få hans uker, men tviler. Men da har dere prøvd Kommer jo til å prøve, men jeg har ikke noe imot å passe mini hele tiden
sofie2007 Skrevet 4. februar 2013 #11 Skrevet 4. februar 2013 Er det ikke litt greit da, om han er hjemme og lærer seg litt husstell og matlaging? Det er jo ingenting som er bedre enn en mann som kan bidra, særlig man får barn...
Thie88 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2013 Er det ikke litt greit da, om han er hjemme og lærer seg litt husstell og matlaging? Det er jo ingenting som er bedre enn en mann som kan bidra, særlig man får barn... Da ender vel stakkars pokemon hos bestemor hver dag kjenner jeg mannen rett.
81-Mamma<3<3 Skrevet 4. februar 2013 #13 Skrevet 4. februar 2013 Mannen min bruker heller ikke permisjonen m barna. Han bruker den tiden på noe annet, så har jeg ulønnet permisjon. Helt ok for meg for han er virkelig fantastisk på alle områder jeg er nok langt mer fornøyd med mannens innsats enn de venninnene mine som har mann som bruker fedrekvoten. Synes fedrekvoten er helt idiotisk!
Thie88 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 4. februar 2013 Mannen min bruker heller ikke permisjonen m barna. Han bruker den tiden på noe annet, så har jeg ulønnet permisjon. Helt ok for meg for han er virkelig fantastisk på alle områder jeg er nok langt mer fornøyd med mannens innsats enn de venninnene mine som har mann som bruker fedrekvoten. Enig der Vi klarer oss fint, uten at han bruker fedrekvoten. Han synes det var teit selv. Synes fedrekvoten er helt idiotisk! Ganske enig. Vi klarer oss fint uten at han bruker fedrekvoten. Så han hadde ikke tenkt til å ta i bruk den.
Madolyn Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 Hva skjer om du får en kolikkbaby eller high need baby som spiser deg med hud og hår? Å si at du gjerne passer mini alene døgnet rundt kan bli ord du senere må spise i deg.. Hva med våkenetter og sykedager for barnet når permisjonstida er over, er det alltid ditt ansvar og din jobb som må vike da også?
Julibaby 2013 Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Du vet at dere mister 14 uker med lønnet perm altså pappaperm om han ikke tar den, er ikke det litt kjipt?
Thie88 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2013 Han får jo lønn av å stå opp når han vil, gå på noen møter og avtaler og se på kamper. Så for han er det bedre å jobbe og få penger enn å være hjemme ig jeg gå på jobb og være ute fra hus kl 06-17 hver dag
Thie88 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 5. februar 2013 Hva skjer om du får en kolikkbaby eller high need baby som spiser deg med hud og hår? Å si at du gjerne passer mini alene døgnet rundt kan bli ord du senere må spise i deg.. Hva med våkenetter og sykedager for barnet når permisjonstida er over, er det alltid ditt ansvar og din jobb som må vike da også? Nei, han hjelper selvfølgelig til. Det er ikke det.. men han har ingen 8-16 jobb, hsn kan ha flere dager der det ikke er noe å gjøre, litt tlf osv og da er han jo hjemme uansett. Så hvorfor ta permisjon. Når jobben hans betaler full lønn selvom det ikke er noe å gjøre på flere dager.
Julibaby 2013 Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 men poenget er jo at han ikke får pappaperm dersom du også er hjemme, begge kan ikke går hjemme samtlig, med mindre du tar ulønnet perm da?
Thie88 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 5. februar 2013 Ja. Helt klar over det. At ikke begge kan gå hjemme. Han er jo uansett hjemme og får lønn han av jobben. Men så lenge han ikke ønsker å bruke fedrekvoten kan jeg ikke tvinge han. Håper også på mini får barnehageplass i august 2014 også, ellers får en jo finne andre løsninger selvfølgelig
Frufluffy Skrevet 5. februar 2013 #21 Skrevet 5. februar 2013 Du får ikke fedrekvoten så enten så faller den bort eller så må han bruke den. Om han har provisjonsbasert lønn kan han jo fint klare å ta en dag i uken feks med perm, men da må jo du ha ulønnet perm kanskje , hvis han ikke vil være alene eller du kan jobbe en dag i uken på din arbeidsplass. Velger du 100% så får dere totalt mer utbetalt om dere velger å benytte fedrekvoten, vær klar over at hvis dere velger å la fedrekvoten falle bort vil 80% lønne seg .
Snellamedto Skrevet 7. februar 2013 #22 Skrevet 7. februar 2013 (endret) I utgangspunktet skal det innmari mye til for å få fedrekvoten overført til mor, men ei venninne av meg fikk det, fordi mannen hadde en jobb type sånn som det høres ut som mannen din har.. Han jobber innen idrett på høyt nivå. Og han hadde ikke mulighet til å ta ut pappaperm når hans tid kom, fordi det var midt i sesongen. Hun tok over alle 12 ukene. Så det skader sikkert ikke å søke. Endret 7. februar 2013 av snella med nr. 2
Thie88 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 7. februar 2013 I utgangspunktet skal det innmari mye til for å få fedrekvoten overført til mor, men ei venninne av meg fikk det, fordi mannen hadde en jobb type sånn som det høres ut som mannen din har.. Han jobber innen idrett på høyt nivå. Og han hadde ikke mulighet til å ta ut pappaperm når hans tid kom, fordi det var midt i sesongen. Hun tok over alle 12 ukene. Så det skader sikkert ikke å søke. Han jobber som fotballagent og rådgiver for vålerenga fotball. Sp det blir jo midt oppi sesongovetgangen. Noe spesielt enn må gjøre for å få overført på det grunnlaget??
Frufluffy Skrevet 7. februar 2013 #24 Skrevet 7. februar 2013 Det ble i alle fall skrenket inn mulighetene for å få overført pappapermen til mor for et par år siden:/ En som er selvstendignæringsdrivene og må stoppe produksjon og ikke bare tape inntekt , men også tape penger pga driftskostnader får ikke overført permisjonen, så om du får overført på det grunnlaget er du heldig (og ikke minst svært urettferdig ) Jeg kjenner en som er skitrener på elitenivå, han kunne overføre perm med første barn da det var høysesong, men ikke med sistemann for da var reglene innskjerpet. Det skader jo uansett ikke å søke
Snellamedto Skrevet 7. februar 2013 #25 Skrevet 7. februar 2013 I utgangspunktet skal det innmari mye til for å få fedrekvoten overført til mor, men ei venninne av meg fikk det, fordi mannen hadde en jobb type sånn som det høres ut som mannen din har.. Han jobber innen idrett på høyt nivå. Og han hadde ikke mulighet til å ta ut pappaperm når hans tid kom, fordi det var midt i sesongen. Hun tok over alle 12 ukene. Så det skader sikkert ikke å søke. Han jobber som fotballagent og rådgiver for vålerenga fotball. Sp det blir jo midt oppi sesongovetgangen. Noe spesielt enn må gjøre for å få overført på det grunnlaget?? Det blir litt i samme gata, han er også innen fotball. Jeg vet ikke hva hun måtte gjøre, husker bare jeg ble overrasket over at det grunnlaget holdt. Du får snakke med nav og høre hva de sier..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå