Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 Jeg hadde en diskusjon forleden med noen kollegaer av meg ang hva som er normalt å bruke som avslutting av et brev,chat samtale og div. Har nemlig hørt at "Mvh" ikke tar seg særlig bra ut om man skal være oppriktig formell av seg.. Det skal enten være "med hilsen" eller "med vennlig hilsen" Selv har jeg brukt "mvh" ved flere anledninger uten å være klar over dette.. Bruker nå "med vennlig hilsen" eller "vennlig hilsen" når jeg skriver formelle brev. Til venner skriver jeg sjelden avsluttende hilsen,kan hende at jeg føyer på en "klem" eller noe.. Og så har man de som kun "signerer" med navnet sitt da.. Og bruker man ikke å gjøre det med folk man har en litt nærmere relasjon til? Første gang noen bare skrev navnet sitt i slutten av brevet opplevde jeg det litt uhøflig, ikke hadde jeg noe nær relasjon til vedkommende heller. Hva gjør dere,og hva tenker dere er "normal" avsluttende hilsen, uansett, venner,bekjente,familie osv..? Med vennlig hilsen Anonym Anonym poster: 41a4b41daef78719503e58db83202a08
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Jeg forkorter til mvh i mailer til kontakter gjennom jobben, men skal jeg være mer formell skriver jeg "med vennlig hilsen". Til veldig nære venninner hender det jeg skriver klem, mest fordi de gjør det. Jeg er ingen "klemmer" hverken på papiret eller i virkelige liv. Til familie og øvrige venner skriver jeg gjerne bare "hilsen". Eller signerer bare med forbokstaven i fornavnet mitt. Anonym poster: eea9fe670ce167f10d6557d0484ac000
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Mvh er sms-språk. Kan ev. brukes i litt uformelle sammenhenger som mail. Jeg ville aldri brukt det i et formelt brev. I formelle sammenhenger bruker jeg enten "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen". I litt mindre formelle situasjoner bruker jeg bare "hilsen" og til familie og venner blir det gjerne "klem". Når jeg mailer kolleger så skriver jeg bare navnet mitt. Endret 3. februar 2013 av "Himmel og hav"
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 Med vennlig hilsen eller vennlig hilsen i formelle brev. Hva jeg vil til venner eller familie. Anonym poster: 1c183202eef45fa37d85531e5e2d1a5e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Med vennlig hilsen i offisielle brev og papirer. Dette har vi som standard signatur på mailen på jobb også. Mvh skriver jeg om det er mer løselig, om jeg kjenner kontakten fra før eller om det er en kollega, til venner skriver jeg bare navnet eller klem osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå