Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff jeg husker en gang jeg stod i kø på en kafe, bak ei dame som skulle lage mme til babyen sin, og spurte de bak disken om de kunne ta varmt vann oppi flaska.... Varmt vann fra springen... Er d mulig.. Huff tenker at den ungen må ha en del magetrøbbel stakkars, men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg vell sluttet å koke d i seks måneders alder, men selvfølgelig varmet (kaldt) vann i vannkoker til det er rett temperatur ;)

Annonse

Eg har slutta ved 5 måneders alderen.. Det er viktig for barnet at det får i seg bakterier ellers blir ikkje immunforsvaret bra.. Dei små sikler og smatter og tar alt i munnen så hvorfor i all verden koke alt da,. Ei venninne av meg gjorde dette og det endte med sjukdom hele det første året i barnehagen.. Ungen tålte absolutt ingenting og legen mente at more hadde tatt noen merkelige valg det første året som å koke alt... Da er an hysterisk men skal love deg at man blir enda mer hysterisk når ungen er sjuk 10 av tolv måneder... Tenk litt framover...

Eg har slutta ved 5 måneders alderen.. Det er viktig for barnet at det får i seg bakterier ellers blir ikkje immunforsvaret bra.. Dei små sikler og smatter og tar alt i munnen så hvorfor i all verden koke alt da,. Ei venninne av meg gjorde dette og det endte med sjukdom hele det første året i barnehagen.. Ungen tålte absolutt ingenting og legen mente at more hadde tatt noen merkelige valg det første året som å koke alt... Da er an hysterisk men skal love deg at man blir enda mer hysterisk når ungen er sjuk 10 av tolv måneder... Tenk litt framover...

Helt enig !!

Jeg koker som regel, men aldri vært så hysterisk på det... De får i seg mye mer bakterier fra hender og andre steder. Som f.eks smokkene, så en tråd her der noen spurte om når man sluttet og koke smokkene.. jeg har ALDRI kokt en smokk siden jenta mi kom til verden..

Koker alltid flasker osv, bedre føre var, men jeg tror nok at de fleste barn, hadde klart seg HELT fint, på spring vann til mme , og vanlig vask av flaskene. ;)

Gjest Hyacinth Bouquet

Huff jeg husker en gang jeg stod i kø på en kafe, bak ei dame som skulle lage mme til babyen sin, og spurte de bak disken om de kunne ta varmt vann oppi flaska.... Varmt vann fra springen... Er d mulig.. Huff tenker at den ungen må ha en del magetrøbbel stakkars, men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg vell sluttet å koke d i seks måneders alder, men selvfølgelig varmet (kaldt) vann i vannkoker til det er rett temperatur ;)

Ja, det er faktisk ikke ale som vet dette om varmt vann fra springen!! Har ei venninne som drakk mye te og klagde over mye magevondt. Så en dag ser jeg at hun tar jo bare varmt vann fra springen til teen sin! Når jeg da sier at dette er ikke lurt, så får jeg til svar "hææ? går ikke det an?" Så det kan være greit å si fra hvis man ser at andre gjør dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...