Gå til innhold

Hvilket av disse navnen synes du passer best med..

Anbefalte innlegg

Nå beklager jeg at jeg kommer med flere navn her altså, men har også hatt Lise og Lisa i tankene de siste par døgnene også. Mannen sier han må tygge på det.

Hva tror dere?

Selv synes jeg dette er kjempevanskelig. Jeg liker både Solveig, Signe og Kristin veldig godt alle sammen, og synes egentlig det bare blir vanskeligere og vanskeligere. Men.. er det kanskje ikke slik det burde være da?:) Man skal jo bruke litt tid på navnene til barna sine.. ja, om man ikke allerede har ett navn man synes er det fiiineste på jord og MÅ bruke da selvsagt.. som jeg hadde på Nora:) men så kommer liksom søstrene etter som skal passe sammen med navnet Nora da, ikke like lett synes jeg, men:) Er veldig fornøyd med Sofie, og hun kler det veldig godt. Håper bare vi finner et navn som frøkna i magen kler like godt som søstrene kler sine!

Fortsetter under...

Siden søstrene heter Nora og Sofie, tenker jeg at å bruke N og S passer ikke så bra...for da blir to av jentenavnene så like? Ville også prøvd å unngå korte navn som ender på -a og -e fordi dette skaper også veldig likhet til en av søstrenes navn.

Derfor er Astrid et perfekt navn tenker jeg. Ingrid fungerer også utmerket! (selv om jeg ser at mannen din har benyttet vetoretten mot dette navnet + Ingeborg :)

Eller, hva med å være litt crazy....Dyveke?

Masser av lykke til! Det aller viktigste er at du og mannebeinet liker navnet :) Alle vi andre blir vant til det, og det vil klinge bra etterhvert :)

Juanita- jeg eeelsker navnet Sigrid. Men mannen har veldig dårlig assosiasjoner med det, så det utgikk desverre ganske raskt.

Nerybirdy- Astrid er et ganske pent navn, og jo i samme gate som de to andre jentene mine:) Dyveke er nok ikke helt hverken mannen eller meg, men takk for tips.

Jo, man venner seg til navn.. helt klart. Det går ganske raskt også det synes jeg. Flere av våre venner som vi syntes valgte noen merkelige og uvanlige navn, ... men nå kunne det jo ikke passe bedre til noen av de barna. I tillegg har navnene ikke blitt så uvanlige eller merkelige lenger, bare spesielle og fine:)

Så joda, det blir jo slik med våre barn også. Og vi er absolutt ikke opptatt av hva andre synes. Jeg bare lagde en tråd her fordi jeg tilfeldigvis er inne på BIM liksom, fordi det er morsomt å snakke om navn. Artig å høre hva andre mener også, og om andre har noen kanskje spennende forslag som vi ikke har tenkt på enda. Men såklart bestemmer mannen og jeg selv det fiiiineste navnet vi synes er! :)

Vi har nå noen måneder igjen før vi må bestemme oss. Men morsomt å begynne å tenke på. Tror ikke vi kommer til å annonsere navnet til frøkna før vi forteller at hun er født heller. Slik gjorde vi det sist, og det var litt artig. Spesielt når alle vet kjønnet på den i magen, så er det gøy å holde noe LITT hemmelig også synes vi:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...