Gå til innhold

damper man ullklær etter de er ferdig strikkket for å gjøre de glattere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikket en genser med mønster som jeg nå er ferdig med. Men den er så "ruglete". Skal den slettes ut på en måte? Nesten så jeg huskee min mor dampet ullklærne medcstrykgjern da jeg var liten, men er usikker på om jeg bare fantaserer hehe.

Skrevet

Jeg bruker å skylle de opp og la de tørke på noen håndduker på varmegulv :)

Skrevet

Kan du forklare meg hvordan. Slik at jeg ikke svir hele greia. (Elendig husmor) :-p Legger jeg noe i mellom?

Skrevet

Jeg bruker å ta et kjøkkenhåndkle som jeg væter og vrir delvis opp. Legger dette oppå ullplagget og bruker strykejernet oppå håndduken. Da glatter det seg ut :)

Ikke stryk direkte på ullplagget.

Anonym poster: 88bc3aeb51a209fa206d22428f98c1d6

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

En fuktig kopphåndduk etc :)

Skrevet

Mamma dampar alltid ullkleda når dei er ferdige. Meinar ho legg ein koppehadduk mellom strykejernet og ulla.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Slutter de å klø også da? Har strikket noen ullplagg og oppdaget i ettertid at de klør. Tenkte kanskje det hjelper å vaske det, hva tror dere?

Skrevet

Slutter de å klø også da? Har strikket noen ullplagg og oppdaget i ettertid at de klør. Tenkte kanskje det hjelper å vaske det, hva tror dere?

Det har ofte mer med typen garn man har brukt. Hør alltid med garnbutikken hva som ikke klør.

Mener å ha hørt at noen sier at ullplagg klør mindre hvis man bruker lanolin (?) til å skylle dem med etter vask, men har ikke testet det selv.

Anonym poster: 88bc3aeb51a209fa206d22428f98c1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...