Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp har lenge gått av og til på tærne(hun blir 1,5 i mars), men nå går og løper hun nesten bare på tærne.Noen andre som har samme erfaring?

Har snakket med legen om det,men hun mente det ikke var noe,at barnelegen tilknyttet helsestasjonen så på hoftene når ho var ett(ingenting å bemerke) og at de har fokus på det ved 2 årskontrollen.

Kjenner det bekymrere meg endel:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke småtroll på den alderen, men min venninne har tre stykker som alle gikk og løp på tå. Feilte dem ingen ting. Begynte å gå normalt når de var rundt tre :)

Skrevet

Ei eg kjenner gikk på tå, hun måtte kutte opp rett over Helen for alt var for kort til at hun kunne gå på hele foten... Men viss lege har sett på så vil eg tru at det ikkje er så alvorlige.

Skrevet

Mi mellomste har gått mye på tær. Begynte med det omtrent samtidig som hun begynte å gå. Vi var til fysioterapeut noen ganger for å sjekke så musklene ikke ble for stramme. Men, det var aldri noe fare for det. Hun har veldig store leggmuskler da ;-)

Nå er hun 6 år og går fortsatt en del på tærne. Minner henne på at hun skal gå ordentlig på beina sine.

Fysioterapeuten sa også at vi kunne minne henne på å gå ordentlig, så lenge det ikke ble masing av det.

Skrevet

Hva med å ha en liten "kosestund" hver kveld med litt tøying av ankelleddet? Hender at det er for stramt.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Eldste vår både gikk og løp på tærne ganske lenge. Ingen som sa noe på det, og det gikk over av seg selv etterhvert.

Skrevet

Muffin både løper og danser på tå rett som det er. Men stort sett går han med hælene nedi gulvet og han kan også sette seg på huk med hælene i gulvet over lengre tid. Så her er hvertfall ikke akillessenene for korte. Går hun utelukkende på tå nå? Du kan jo be legen om en henvisning til fysioterapeut bare for å få sjekket det ut, alt er sikkert i orden :)

Skrevet

Samme som Muffin går/løper/danser tulla noen ganger på tå, men som regel går hun "vanlig"... Har hørt om flere som sier at deres små hadde sånne perioder!

Skrevet

Ho går ikke utelukkende på tå,registreref bare at ddt er mye hyppugere nå enn før.ho har gått siden ho var 7 mnd oc begynte å ga helt normalt. Blir roligere når jeg leser alle svarene deres,takk:-)

Skrevet

Fysioterapeuten sa også til oss at det var lurt å tøye/strekke leggmuskelen litt hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...