Gå til innhold

Flere som tenker at man definitivt er gravid for siste gang..?

Anbefalte innlegg

Det var mye mer idyllisk å gå gravid med nr 1.. :( Jeg hadde et flott svangerskap sist. Nå føler jeg meg som en gammel kæll på 80 år. Jeg har null energi og vil bare sove. Prøver å ikke syte, men nå er jeg sliten!

Kjenner jeg meg selv rett, så er vel alt glemt etter fødselen, men jeg prøver likevel å slå meg til ro med at det sannsynligvis bare blir to barn på oss. Vi har fantaseret om 3, derfor ønsket jeg egentlig tvillinger denne gangen, for da slipper vi ikke unna! ;) Men, men. Jeg gleder meg til man kan kjenne spark, for det er da man får påminnelse på hvor fantastisk og magisk et svangerskap egentlig er! :)

Endret av Gjør plass til en til!

Fortsetter under...

Dette er definitivt sistemann! Er nr 3 og det holder. Med to aktive gutter fra før (og dette blir sikkert en til), så tror jeg vi har nådd max kapasitet 8-)

Er bare i uke 7 og føler meg overhode ikke klar for kvalmen som nå kommer snikende. Er ikke lenge siden sist, siden misten bare er 11 mnd, og tror dette blir et tungt svangerskap :-S

... Men etter dette er jeg ferdig! Hurra!

Åja!!!

Blir verre for hvert svangerskap, og siden dette blir nr tre så har jeg gjort min samfunnsinnsats ;)

Jeg har hatt mine plager de to første gangene også, og vært endel sykemeldt, men denne gangen tror jeg tar kaka!

Kvalmere, trøttere, mer hodepine, bekkenløsningen er verre, svimmel og hormonell. For ikke å glemme at jeg denne gangen har småblødninger, det hadde jeg ikke sist! Sjarmerende??? Definitivt.

Sniker fra 3 trimester..

Er gravid med nummer 2, og det er helt klart siste gangen! Skulle gjerne hatt tre.. men det klarer ikke min kropp.. har vært 100% sykemelt siden uke 16 eller noe..

svimmel, trett, lavt blodtrykk, og ett bekken som ikke vil samarbeide..

Jaaaaaaaa! Dette ER siste gang. Har lyst på tre barn, men er nå gravid for andre gang og synes det er helt forferdelig å være gravid. Sliter også med helsemessige greier som blir forverret i graviditetene (nyreproblemer). Så får vi heller bli fosterforeldre/avlastningsforeldre dersom vi ønsker flere barn...

Annonse

Sniker meg inn fra 2 trimester. Definitivt siste gang. Dette er mitt 8 svangerskap har 6 spontanaborter bak meg. Ser ut til at det går bra nå og har klart det en gang før. Det får holde. Om det ikke går bra så er det nok likevel siste gang!

Åja, dette er sistegang. Er nr 3 og vi har ikke økonomi, tid eller plass til flere. Svangerskapet virker annerledes også denne gangen. Er veldig mye kvalm og trøtt. Var trøtt med de 2 første og, men kvalmen har jeg til nå sluppet unna. Jeg spyr ihvertfall ikke...men å være kvalm heeeele dagen er ett herk.værst om kvelden. (Synes litt synd på meg selv). Vet det blir bedre etterhvert som magen blir større og jeg kjenner knerten bevege seg.

Hvis det går bra med dette svangerskapet er det helt klart siste gang. Vi lurte veldig på om vi skulle nøye oss med to, men kom frem til at vi vil ha en til. Men det er helt klart nok med tre :-)

Har også mistet mange ganger, og orker ikke den psykiske belastningen med å være gravid.

Dette er uten tvil siste gang. Har alltid hatt en drøm om 3 barn, men etter to tette nå var jeg egentlig ikke mentslt innstil på nr. 3 nå. Har lenge lurt på om det holdt med bare to barn likevel. Det var uhyre tungt å være gravid de første mnd med nr 2, da jeg hadde en baby på 7 mnd som var våken flere gang for natta. Mannen vsr opptatt med jobb og noe foreningdarbeid på fritiden som hadde sin mest travle periode da. Jeg var fullstendig ødelagt. Nå er de 2 og 3 år, og mannen er mer hjemme på fritiden. Han har blitt mye flinkere til å stå opp tidlig med bsrna. Jeg har fått sovet så mye jeg vil. Sånn sett er det enklere nå, men aldri om jeg går igjennom dette en gang til. Ikke bare pga graviditene,de har som regel vært greie etter uke 15. men fordi det har vært nok småbarnsperiode nå. Og mer skal det bli. Etter dette skal jeg bare nyte barna og livet. Og heller håpe atjeg blir bestemor en vakker dag. :)

Skal definitivt ikke ha mer enn 3 nei! Nå viste det seg jo at dette forsøket på nr.3 tok litt lengre tid og krefter enn vi hadde trodd, så når det endelig klaffer på ordentlig så skal jeg si meg VELDIG fornøyd!

Forrige uke var jeg så drittlei av kvalme og alt, og da viste det seg at jeg har vært nødt til å slite meg gjennom disse symptomene uten å ha en baby i magen!! Det blir altså en dobbel periode med svangerskapskvalme og trøtthet på meg før nr.3 er trygt på vei :P

Håper bare vi kan sette i gang og prøve tvert disse greiene er ute av kroppen!

Siste;)

To tette og dette nurket.

Grunner;

Energi!!

Tid

Fokus

Oppfølging

Tid til hverandre oss voksne

Bil

Hus

.. Og sikkert mer... Fatter ingenting når jeg ser sånne Program på tv om familier med 15-16 barn og de sier på føder: ååååå jeg tror jeg vil ha en til.. Eller to!!!????

Vi blir nøgd med 3:)

Annonse

Med tanke på alder og plager jeg har hatt så langt så frister det dårlig med et nytt svangerskap, så tipper dette er første og eneste på meg, så får nesten håpe det er tvillinger så jeg får de to barna jeg alltid har ønsket og sagt jeg skulle ha :)

Er temmelig sikker på at dette blir min siste.... orker ikke gå gravid en gang til, synes baby-tiden er utrolig slitsom (sliter med søvn)... og tenker at økonomisk sett holder det med to... ha bedre råd til hus/bil/ferie osv... synes to er passelig :)

Ville ha 3... 2 gutter og en jente helst. Men det blir 2 her. Har en gutt fra før så skal bli spennende å se hva det er nå. :-)

Er i uke 10 og har allerede endt opp på sykehus en gang. Håper det blir med det før jeg skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...