Gå til innhold

Flere med kikhulls-arr?

Anbefalte innlegg

For 2,5 år siden opererte jeg blidtarmen og har 3 små arr.

Et i bikinilinjen,et i navlen og et på venstre side..

Her om natten så revnet arret mitt på venstre side av magen innvendig..

Det var utrolig vondt...Men det er bra nå..

Legen sa det ikke var farlig, men jeg tenker, jeg blir jo større.Vil det revne mer!?

Noen flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015980-flere-med-kikhulls-arr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trakk til meg beina når jeg sov, for å rette på korsryggen..

Og da kommer det en voldsom brennende smerte under arret..Det var kontant vondt i 30/40 sekunder..Jeg ble kvalm og veeeeldig blek..

Jeg sjekket jo om jeg blødde, var jo redd for hva dette var..

Men jeg gjorde ikke det..

Legen min bare kjente på det..Det var jo ømt..Men han sa at det ikke blødde..og at det ikke var farlig..

Men VET han at det IKKE blør?

Kan jeg kreve at han sender meg til noen som kan sjekke?

Annonse

aldri hørt om så vansklig å svare. Jeg hadde gått til en annen lege jeg da som også kan sjekke. men vil TRO om det blødde og var farlig ville du forsatt hatt smerter og mulig "blåmerke",da blodet samler seg.Du kan jo kanskje be om ul for å se pm det blør,tror det er den eneste 100 % sikre måten å finne det ut på.

Ååh. Jeg har også kikkhullsarr etter galleblæreoperasjon! :S En i navelen, to på høyre side og en akkurat der ribbeina møtes. Er jo bare 18 uker på vei, så jeg har ikke vokst noe særlig, da, men det hørtes ikke noe behagelig ut!

Får virkelig håpe det går bra, og at det ikke er noe farlig! :S

Jeg har kikhullsarr i armen og x2 i kneet.Det gjør derimot skikkelig vondt I KS-arret om dagen.Sårt,ømt og vondt bare jeg kommer nær med genseren.. det som en gang var et pent snitt ligner nå et krater på den ene siden.Er vel fordi magen er så veldg stor.

Jeg tror det er en liten forandring rundt arret..Er ikke helt sikker på om den streken jeg har der nå var der fra før..

Da jeg ikke ser det lenger :P uten speil!

Kanskje jordmor vet noe og?

Men jeg må kanskje ha legetime til dette?

Han synes sikkert jeg engster meg bare..

Jeg har "vanlig arr" etter blindtarmsoperasjon. Jeg har opplevd det du beskriver med plutselig smerte, særlig på nattestid i forbindelse med at jeg bruker magemusklene enten til å forflytte meg eller bevege beina el. Har fått forklart av manuellterapeut at det bare handler om muskulatur som er endret, at det ikke er snakk om at det revner på noe som helst måte. Hun har forsøkt å løsne litt på muskulaturen, og det har hjulpet. Hvis jeg trykker der arret er er det ømt. Dvs...får ikke trykket så mye der nå med min høygravide mage ;-) Og det at magen vokser har gått greit. Har fått en del strekkmerker rundt arret, men det er jeg ikke så opptatt av egentlig. Nå vet jeg ikke hvordan det vil bli når magen skal trekke seg sammen igjen. Det gjenstår å se.

Så lenge legen har sett på det og mener det ikke er noen fare ville jeg tatt det med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...