Gå til innhold

Er vi gale?? Angående bilferie!;)

gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøre til Italia i sommer, men våre unger er større. Det er klart det går bra med bilferie, men ikke 10 timer kjøring pr dag! Vi har tenkt å overnatte to netter de fleste steder vi stopper slik at det blir ferie på selve transporten også.

Anbefaler deg å bruke viamichelin.com til reiseplanlegging, da får du en grei følelse av avstandene. La inn Oslo som startpunkt og Split som stoppunkt for deres reise. Det beregnes til 26.5 timer. Regner med at dere kanskje skal være lenger nord i Kroatia, da blir det selvfølgelig kortere. Med stopp i Berlin øker reisetiden med en time, med Praha i tillegg tar det 29 timer. Hvis dere hadde kjørt innom Paris på vei tilbake, ville det tatt 38 timer ;)

Skrevet

Iiiiiik!! Så smart!!!!;) skal sjekkes ut!!!!!;);)

Skrevet

Uproblematisk. Har kjørt slik utallige ganger. Har som regel et bestemt og bestilt bestemmelsessted. Ville kjørt til Munchen, videre øst i østerrike og ned til grensen av Italia og derfra til Kroatia. Sevfølgelig kan du også kjøre tidl. østeuropa ned. Paris oppi dette blir en omvei.

Min erfaring er at det å drøye reisetid med for mange opplevelser begge veier kan være ganske stressende. Masse skittentøy som hoper seg opp og man bruker temmelig mye penger både på bensin, mat og overatting så vær ops på dette. I fjor brukte vi 4 dager til bestemmelsessted, en overnatting i tyskland, to i Paris og en i Grenoble før vi nådde Provence. Visste hva vi skulle se og oppleve og hadde bestilt all overnatting på forhånd på steder vi visste vi ville rekke fram til. Deiig å ha slikt klart i forkant, fordi jeg har opplevd å lete i timesvis etter hotell, for til sist å bare velge noe dyrt fordi man ikke orker mer.

Skrevet

Yrild: hehehe;) tven hjelper masse!!;);) blir nok som du sier;)

Skrevet

En jeg jobber med satte seg i bilen i sommer, de skulle egentlig ikke på ferie men satte seg i bilen endag og kjørte nedover. Ingen ting var planlagt og de kjørte etter barnas primisser. Stoppet mange forskjellige steder og opplevde mye. De hadde en fantastisk tur, men de hadde ikke ett ende mål ved turen. Om de stoppet i danmark og ble der heleferien så var det greit, var de ett sted i flere dager eller bare noen timer så var det greit. Den som ikke kjørte googlet for åse om det var noe spennende ett stykke fra der de var nå,slik at de stoppet der de så det var noe gøy.

Jeg kunne godt tenkt meg å ta en bilferie uten mål og mening, bare kjørt dit vi hadde lyst til der og da. Hadde det vært gøy ett sted kunne vi vært der lenger, er det ikke så gøy så drar vi vidre. Ikke bestille hotell, slik st vi ikke må være ett sted om vi ikke vil. Slik st vi ikke måtte kjøre for å rekke noe.

Men med barn som har kraftig migrene så fungerer ikke dette desverre. De liker å kjøre bil, men blir dårligr om det blir mye hit og dit uten økunne slappe skikkelig av.

Anonym poster: 46c3d0e9a4d615443df5946b4cde1f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...