Gå til innhold

Mensmurringer og hoste

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en hoste. Den er ganske kraftig. Så jeg synes det er ubehagelig å hoste, derfor prøver jeg så godt jeg kan å la være. Men det er ikke alltid lett, får innimellom sånne hosteanfall.

I går natt ble jeg litt redd. Fikk et sånt hosteanfall, ganske kraftig, og da kjente jeg det spredte seg en fæl mensensmertelignende smerte fra fremsiden av magen, nederst og bakover til ryggen, under halebeinet og rundt det området.

Hva skjedde egentlig?

Smertene varte forresten i ca 10 minutter.

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144015948-mensmurringer-og-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det sikkert er ligamentsmertene som strekkes og dras i når du bruker magemusklene så kraftig. Hus også at livmora er en eneste stor muskel som vokser i rekordfart, at det da blir ubehag i det området når du bruker bukmuskulaturen såpass kraftig som under ett hosteanfall, er jo ikke så rart. Så fremt det gikk over igjen ville jeg ikke bekymret meg. Jeg får ofte akutte smerter hvis jeg nyser, slik at jeg må krøke meg sammen og vente på at det gir seg. Ikke godt, men regner med det bare er ligamentene som strekkes, var slik sist svangerskap også:)

Har en del mensmurringer i perioder også, spesielt hvis jeg har vært litt aktiv. Men husk, det er utrolig mye som skjer inni der, mye som vokser og strekkes på, livmormuskelen skal gå fra 30g til 1000g på 9mnd, tarmene skal flyttes på, fordøyelsen reduseres osv. At det blir en del mystisk ubehag nedi der er kanskje ikke så rart?;)

Endret av 1+1 blir 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...