Gjest Gullebolle Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Har hatt ekstremt smertefulle uttak tidligere, og er veldig redd! Har tidligere hatt uttak på haugesund sjukehus, første gang 1 morfin tablett, andre gang valum, tablett og petedinsprøyte, fremdeles forderdelig vondt, vil heller føde en gang til igrunn:-( På hausken snakket de om en nesespray smertestillende, noen som har erfaring med den? Noe annet jeg kan få, virket ikke helt som sykepleier trodde på meg når jeg fortalte om hvor grusomme uttakene hadde vært, og at jeg var fryktelig redd. Hun skrev bare i journalen at jeg skulle ha høyeste dose. Huff vet det ikke tar lange tiden, men fy som jeg gruer meg..... Erfaring mottas med stor takk, skal ikke inn før i april, men må virkelig forberede meg mentalt på dette.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Hei. Fjernet en skillevegg hos Hausken i januar, fikk da to tabletter og en dusj med nesespray som smertelindring. Kan ikke si det hjalp så veldig. Har ikke hatt egguttak hos Hausken, skal det i april. Har vært til ivf behandling ved St.Olavs, fikk greit med smertelindring der under uttaket, men ble dårlig i etterkant pga kvalme/oppkast.. Så det blir spennende med uttak på oss
dincene Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Har aldri før hørt/brukt/lest om smertelindrende i en form av nesespray. Forresten mot kvalme må du spørre om kvalmestillende i forkant av uttaket. Jeg også kan bli dårlig, men med kvalmestillende går det bra.
Solstråle86 Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har ikke erfaring med den nesesprayen, men jeg har erfaring med egguttak hos Hausken. For min del fikk jeg morfin i tablettform og noe kvalmestillende før uttaket, så ventet vi en halvtime på eget rom der vi hadde radio, teppe og lenestol før vi gikk inn der egguttaket skulle foregå. Fikk der lokalbedøvelse før uttaket begynte. Det kjente jeg nesten ikke. Utrolig rolig, flink og forsiktig lege og sykepleier som var med meg. Jeg hadde ikke noen sterke smerter under uttaket. Var litt ubehagelig men fullt overkommelig og mye mindre ille enn jeg hadde trodd. Nå har jeg kun erfaring med Hausken da, men de var i alle fall veldig flinke på å ta hensyn til meg underveis og spørre om jeg hadde det ok, smerte, osv. Så om du forteller sykepleier og lege at du er litt nervøs og har hatt smertefulle uttak tidligere, så vil de helt sikkert høre på deg og ta hensyn til deg. Etter uttaket fikk vi eget rom igjen (med varmepute og noe å drikke) der vi fikk være så lenge vi ville til jeg følte meg ok til å reise hjem. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå