Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vil gjerne ha to tette. Jeg var helt sykt dårlig med nr 1 som nå er 8 mnd. ekstremt kvalm frem til uke 23. innlagt 3 ganger mm. Nå er egentlig det nesten glemt og jeg forguder baby så masse at jeg gjerne vil ha en til.

Men når ?

dersom jeg blir så dårlig igjen vil terskelen for sykemelding bli mye lavere denne gangen da jeg ble veldig svak. mistet muskler , la på meg vann .. gikk ned 18 kg på 3 dg etter fødsel. La på meg 12 kg i svangerskapet. så kroppen var veldg svak ;( litt bekymret for jobben hvis dette skjer osv..

ja men hva tenker dere om neste baby ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om jeg hadde vært i 20 årene hadde jeg ventet litt, kanskje til babyen var 2 eller 3 før jeg hadde begynt å prøve igjen for jeg også hadde vanskelig graviditet pga bekkenløsning, la på meg masse vann, hadde hard fødsel som endte i haste keisersnitt. føler at jeg trenger lang tid på å komme meg over det hele.

men siden jeg blir 31 i år og vil gjerne ha 3 unger, så vil jeg prøve på nr 2 når baby fyller 1 år. da er jeg også sikker på å ikke tukle med brystmelken, for man mister jo melken om man blir gravid.

Skrevet

Da jeg slutter og amme:)

Skrevet

Jeg tenker mye på det om dagen selv. Vil ha to tette, men hvor tette... tror vi bare skal lå det som skjer skje her. minsten er 6mnd.

Skrevet

når jenta mi er 2år (hun blir 6 uker på onsdag) slutter jeg på Ppilla igjen.

vi brukte 1år på å lage hun vi har nå, pga PCOS, så tilfelle det tar like lang tid igjen, slutter jeg når hun er fyllt 2 år.

Skrevet

Både jeg og mannen min har 4 år mellom oss selv og søsken så vi vil ha det på våre barn også. Deilig å ikke stresse med det, men kunne vie all oppmerksomhet til førstemann litt til..men vi begynner nok å prøve litt tidligere ettersom vi brukte prøverørsmetoden sist..

Skrevet

Vi vil ha 2,5 år mellom, Førstemann er 14 mnd nå, har igjen 3 mnd med prevensjon så slutter etter de :) Hvis det blir en tredjemann kommer det nok ikke til å være så mye lenger mellom 2 og 3 heller :)

Skrevet

om jeg hadde vært i 20 årene hadde jeg ventet litt, kanskje til babyen var 2 eller 3 før jeg hadde begynt å prøve igjen for jeg også hadde vanskelig graviditet pga bekkenløsning, la på meg masse vann, hadde hard fødsel som endte i haste keisersnitt. føler at jeg trenger lang tid på å komme meg over det hele.

men siden jeg blir 31 i år og vil gjerne ha 3 unger, så vil jeg prøve på nr 2 når baby fyller 1 år. da er jeg også sikker på å ikke tukle med brystmelken, for man mister jo melken om man blir gravid.

Mister man melken når man blir gravid? :o Det visste jeg ikke!

Skrevet

Mister man melken når man blir gravid? :o Det visste jeg ikke!

Men når jeg tenker meg om så vet jeg om ei som ammet førstemann når hun gikk gravid med nummer 2. Individuelt kanskje?

Skrevet

Det er ikke alle som mister melken under graviditeten nei

Skrevet

ja jeg tenker mye på dette altså.. er nok et poeng også dette med alder ... Jeg blir 30 i år og jeg skal kanskje ikke ta det for gitt at det i det hele tatt går å bli gravid igjen.. man vet jo aldri.. tror vi skal begynne å prøve igjen til høsten når minsten er et og et halvt...

Skrevet

Tenker å slutte på pillene når babyen runder 1 år jeg. Sist ble jeg gravid med en gang, men det er jo ikke gitt at jeg blir det neste gang.

Skrevet

vi har begge veldig lyst på en ny en allerede nå :P og gjerne tette barn slik at de kan leke sammen. jenta vår blir 3 månder nå straks :) men vi har bestemt oss for å vente litt til desverre :/ Jeg gruer meg til å gå gravid igjen pga store bekkenplager forrige graviditet, men fødselen tar jeg på strak arm :P men vil gjerne bli gravid neste sommer igjen :)

Skrevet

tulla er 3 måneder snart og har tenkt å prøve fra september-oktober kanskje ;)

Skrevet

Har ikke tenkt så mye på det enda siden lillegutt bare er to mnd og jeg er tidlig i 20-årene selv. Men jeg satser på at neste kommer senest innen 4-5 år så barna kan få glede av hverandre i oppveksten.

Skrevet

Her kommer nestemann når vesla er 13 mnd. Ikke planlagt, men vi gleder oss! Skulle vi planlagt hadde jeg begynt prøvinga når frøkna var 2 år.

Og ikke merket noe på melkemengden eller annet mht amminga selv om jeg er gravid :) (13 uker på vei bare)

Skrevet

Aldri ;) hehe mulig jeg er en smule utmattet ;)

Skrevet

trodde det var selvfølge at man mistet melken når man ble gravid. om man fullammer så er det ikke sikkert man blir gravid heller. snakket med helsesøster om det igår, hun mente at å fullamme er en ganske sikker prevensjonsmiddel men det er sikkert individuelt. sikkert det samme med melken. men uansett så vil jeg ikke riske det. så jeg venter til mini er 1 år før jeg begynner å prøve.

Skrevet

Bare vær obs på at å fullamme innebærer og amme hver 3-4 time om natten også. Pause fra amming på 6 finner er ikke en sikker prevensjonsmetode. Det er individuelt når mensen kommer tilbake og en kam jo bli gravid ved første.eggløsning og.ikke rekke å få mensen før en blir gravid.

Skrevet

Jeg er en "overmoden og klar som et egg" førstegangsmamma, fylte 36 to dager før vesla kom. Hun er straks 3 mnd.

Jeg er i teorien klar for konseptet søsken NÅ, hehe, det blir jo bedre å være mamma for hver dag som går. Meeen jeg er ikke klar for å bli gravid igjen riktig enda. Det er så godt å velge fritt i hvilken stilling jeg skal sove, og gå med raske skritt osv. :)

Barn = tommel opp. Være gravid =tja.

Jeg regner ikke med å bli gravid med en gang, så til høsten er det bare å kjøre på tenker nå jeg. Vi brukte tross alt et år med nr 1. :)

Skrevet

Hehe hjelpe meg, merker at jeg beundrer dere som har så små barn og allerede planlegger nestemann! :P Jeg er 24 og førstegangsmamma, og etter 8 mnd driver jeg fremdeles og prøve å skjønne hva jeg driver med... Hehe ;) (ikke fullt så ille da..) Men tror nok at når mini bikker 2 vil jeg ha glemt hvor slitsomt det var å være gravid, for ikke å snakke om de tre første månedene med en pitteliten baby! :P Og så har man jo masse verdifull erfaring som man ikke hadde med den første :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...