Lille Ollebolle Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Jeg elsker å være gravid, og liker bedre å bruke tettsittende klær nå enn jeg vanligvis er. "Problemet" er bare at jeg har fått veldig stor mage allerede, så mange spør meg når jeg har termin. Føler det er litt flaut å si 2.juli. Det er jo så lenge til... Jeg er 19 uker på vei nå, men magen begynte å vise da jeg var 8-9 uker på vei. Dette er 3. barnet.
Håperpåønskebaby Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Jeg er førstegangs, og medisinene fra prøverørsbehandlingen gjorde magen min utrolig øm og vond allerede før befruktninga, og det har fortsatt ikke gitt seg. Jeg er 17+5 og ser mer ut som jeg er rundt 30 uker! Prøver å trøste meg med at det er denne ene ganga i livet jeg opplever dette, så får det være samme det om ser ut som jeg venter to eller tre
<3 2G <3 Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Måtte kjøpe mammabukse i uke 5 pga øm mage.... Den jevner seg ut etterhvert somregel.
Lille Ollebolle Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2013 Jeg har fått stor mage tidlig med de andre barna også, så er ganske vant til kommentarer som "det er sikkert tvillinger" eller " er det så lenge til termin". De mener det nok ikke vondt, men jeg syns ikke det er veldig morsomt egentlig. Jeg vil nyte min siste graviditet og være stolt av magen uansett hvor flodhest jeg måtte bli... Jeg har fått normalvektige barn tidligere, så jeg regner ikke med å få noen kjempebaby denne gangen heller. HI
Lobelia3 Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Så artig Lille Ollebolle! Jeg er også 19 uker og venter nr 3, 2. Juli! Men jeg føler meg veldig stor nå i forhold til mine 2 forrige svangerskap! Fikk også veldig tidlig mage, måtte slutte med jeans i uke 5.... Skal snart på ultralyd, så det blir spennende å se om det er en eller to
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Ville vært glad for å ha en litt større mage jeg :-) Er andregangs og i uke 24. Jeg klarer å vise at jeg er gravid hvis jeg går med klær som fremhever magen, hvis ikke ser jeg egentlig bare lubben ut :-S Skal være fornøyd så lenge babyen sparker hele tiden og har det bra, men hadde vært koselig hvis andre la merke til magen også da! Nå er jeg faktisk bare nervøs for at folk skal tro at jeg har begynt å legge på meg igjen etter å ha gått ned alle de kg som jeg har :-)
Pærefrø Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Tell me about it.. Mamma er ekspert på å fortelle meg hvor stor jeg er.. Kan sitte helt intet anende i sofaen, så ser hun på meg å utbryter: herreguuuuud å svæææær du er altså!!!! Kan si det blandt folk å.. Joda, er bare 22 uker på vei, og har vel stor mage men.. Var på butikken her om dagen, med mamma, møter kjentfolk, og da må hunå bare kommentere.. Jaja, men du hadde jo litt mage fra før å da, så er jo ikke bare babyen.. Skikkelig morro altså.... Tror ikke de skjønner alltid at det sårer.. Og ja, jeg hadde litt fra før, men har ikke lagt på meg mer enn max 2 kg denne gang.
Bumblebeee Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Kjenner meg igjen HI. Har termin mellom 1.og 3.juli og føler ofte jeg må holde inn magen. Veier mye mer nå enn i første svangerskap, hadde mye mage før graviditeten også. Så nå ser jeg ut som jeg er minst 7 mnd på vei...men men, snart er vi langt på vei og kan la magene strutte i vårsola he he
81-Mamma<3<3 Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Det er akkurat likt meg!!!! Jeg er 12 uker nå med nr 3 nå, og har stor mage! har fått mage tidlig, og fått stor mage tidlig hver gang. Men barna mine har veid 3100 og 3500. Så de er ikke store. Jeg synes også det er kipt å få kommentarer om nær fødsel/tvillinger fra 5 md! Men jeg synes faktisk selv at jeg har utrolig fin mage! Jeg får kun mage, og jeg liker magen min, og er stolt av den. I tillegg kastet jeg misunnelige blikk på alle gravide i mange år før jeg fant en mann. Så jeg vet at det sikkert er mange som er misunnelige på magen min nå Derfor lar jeg kommentarer prelle av meg. Denne gangen skal jeg prøve å svare at jeg synes jeg ser fin ut selv da blir det sikkert litt pinlig for de som har komme med kommentarene Vær stolt av magen din! Det er sikkert ikke gøy å få kommentarer om for liten mage heller.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Sånn er det med meg også. Jeg er gravid med fjerde barn, og eldste er bare 5 1/2, og magen kom enda fortere nå enn med nr 3. Prøvde å skjule det så godt jeg kunne på jobben, men det var allerede begynt å gå rykter da jeg fortalte det da jeg var 11 uker. Nå er jeg 13 uker, og det er til og med litt vanskelig å sove på magen allerede! Synes det er helt ok at folk kommenterer det, jeg. Ja, jeg vet jeg har stor mage (men det er bare gravidmage, ikke fett), og jeg vet at det ikke er tvillinger, så folk kan jo bare spekulere hvis de vil det! Men å kommentere at man hadde mage i utgangspunktet synes jeg er slemt!
Blomstogbier Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 Hvorfor er det flaut? Det er jo veldig individuelt hvor stor mage man får, og hvor fort man får det.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 Samme her også. Når folk spør etter termin og jeg sier 13. mai svarer de som regel; Oi.... Men ble diger sist også. Er 26+1 nå og har like stor mage som ene venninn mi hadde på termin.. :-) var 8 uker på vei da jeg måtte bytte til mammaklærgarderoben... ;-)
Snupi27 Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Jeg må og si meg enig der. Jeg liker heller å si hvilken uke jeg er i enn termin dato =p Er gravid med 3mann nå og blir Større og større for hver graviditet.
Gjest AnneS Skrevet 4. februar 2013 #14 Skrevet 4. februar 2013 Kommentarer på magen får man uansett om den er stor eller liten eller midt i mellom. Alle (og da mener jeg ALLE!) som spurte meg om termin da jeg var gravid med sistemann, sa at jeg var så liten! "Hvor har du babyen da?" Begynte å bli ganske lei av den samme kommentaren hele tiden! Svarte med et standardsvar etterhvert, gikk på autopilot Tenker at de mener det vel og at magen er eneste måte for dem å forholde seg til graviditeten enn så lenge
kajak&Daniel Skrevet 4. februar 2013 #15 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er i uke 24 og det vises ikke noe særlig ennå. Kun de som vet jeg er gravid som ser det. Så jeg skulle ønske jeg snart kunne se litt gravid ut og at det ikke bare ser ut som om at jeg har lagt på meg. Jeg kan fremdeles ligge på magen uten noe problem..... Så du er iallfall heldig som ser gravid ut! :-)
Jettanicole Skrevet 4. februar 2013 #16 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er i uke 25 og har bare en bitteliten mage, så begynner å bli litt lei av kommentarer om at det ikke synes osv. Den kunne godt vært litt større.
♥marita&jentene♥ Skrevet 4. februar 2013 #17 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er nå i uke 24, har termin 31 mai, og magen beynte å komme frem allerede i uke 9, da var det slutt på å bruke dongeribukser, og har brukt thights eller lignende Dette er nr.3 og nå når jeg er i uke 24 så er jeg faktisk på størrelse med slik jeg var i uke 30 med nr.2. men jeg har omtrent ikke gått opp noe (4kg), ligger kun rundt magen og det området der... Så litt småflaut ja å si termin, men man er som man er, det kan ingen gjøre noe med
mamma_til_en_prins Skrevet 4. februar 2013 #18 Skrevet 4. februar 2013 Jeg fikk mage allerede i uke9-10. Dette Er svangerskap 3 og tvillinger... Synes ikke det er stas med aa ha stor mage, men det horer vel med:-). Ikke saa mye jeg kan gjore. Ha ikke lagt paa meg saerlig mye, saa bare en stor mage! Opp 3-4 kilo paa 15 uker.
Lollo83 <3 Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 Magen min poppet ut rundt uke 11 ca. Etter det har den bare skutt fart! Nå er jeg 17+3 med tvillinger og har like stor mage som 26/27 uker med førstemann... Venter i spenning på fortsettelsen
ett til! Skrevet 5. februar 2013 #20 Skrevet 5. februar 2013 vær stolt over magene deres! Går også rundt og bærer på nr tre og er i uke 25.Har stor mage og den kom tidlig,men så er det jammen meg tredje gangen livmora utvider seg også,så det skulle bare mangle! magen kom fort,men den har ikke vokst særlig i det siste, så det er sikkert mye luft der inne akkurat nå Drit i hva andre folk sier, det kommer ALLTID til å være kommentarer rettet mot gravide kvinner, alltid.Enten er vi for stor, små ,tynne, tykke, ditt og datt. Noen vil bestandig ha meninger om oss, så da får vi bare snu det døve øret til og høre på oss selv!
Nr3_i_magen Skrevet 6. februar 2013 #21 Skrevet 6. februar 2013 Mage er tydeligvis det man snakker med gravide om. Spiller ingen rolle hvordan den ser ut. Jeg venter og nr. 3 og er i uke 18. Jeg har enda ikke begynt å legge på meg (kanskje 0,5 kg) så det er sikkert grunnen til at jeg fikk mage sent. Den begynte å vises i trange klær i uke 15, og i uke 17 syntes jeg den begynte å bli stor, men ser ikke ut som jeg nærmer meg termin, bare ikke mulig å skjule den lenger. Jeg likte svaret over om at jeg synes den er fin jeg =)
3barnsmor_to_be Skrevet 7. februar 2013 #22 Skrevet 7. februar 2013 Kjenner meg sååå igjen.. til sommeren bruker jeg å svare, hehe.. jeg er 13 uker på vei, men ser ut som jeg er minst 25! Termin i august, høres jo ut som det er flere år til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå